Sv: Spinoff - 80-talls-mimretråd
Jeg kommer på mer og mer! For eksempel hadde alle strikkedilla og det var lov å strikke i timene på ungdomsskolen. Først strikket jeg hårete gensere i rosa, gult og kongeblått (kjæresten gikk gjerne i de rosa og gule. ). De skulle felles rett av i halsen, enten med en liten vrangbord eller uten noe som helst. Deretter strikket vi gensere av tynt billiggarn, rettstrikk med de tykkeste pinnene som var å oppdrive. Resultatet ble mer hull enn plagg, men det var hot. Nesten like hot som Madonnas krusifikser, blonder og hårfiller og gutta som ville ligne Morten Harket med alle skinnremmene sine rundt håndleddet. Det luktet dessuten som regel sterkt av klor på vaskerommet siden Levisbuksene skulle hjemmeklores før de ble revet opp både her og der og gjerne påsydd lapper og stoff-stripe i lårene.
Og E.T. i begynnelsen av åttitallet. Snufs. Wam og Vennerøds "Hotell St. Petri" på slutten av åttitallet, innledet med et tjueminutters langt samleie. Sjokk. Innimellom leste man om Christiane F. og ble dødsens redd for narkotikaens farer. Boken har festet seg så godt i minnet at da jeg var på venninnetur til Berlin for et par år siden ble vi alle ekstatiske da vi plutselig befant oss på Bahnhof Zoo.
Dette var jammen gøy. 
|