Tråd: Grunnstønad
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-08, 12:40   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnstønad

Lillegutt har grunnstønad sats 5 for cøliaki og melkeallergi, da er sats 4 for cøliakien og den siste satsen for melkeallergi.
I utgangspunktet er det ikke lett å få grunnstønad bare for melkeallergi, det er hvertfall ingen automatikk i det (slik det er for cøliaki). Eggeallergi aner jeg ikke.
Men du må argumentere for hvordan begge deler er fordyrende, og spesielt i kombinasjon - at det er veldig vanskelig å få tak i matvarer som inneholder ingen av delene f.eks.
Jeg beregnet hvor mye matvarer med melkeinnhold lillegutt normalt sett spiste i løpet av en uke. Så beregnet jeg prisen for et tilsvarende kosthold, men med substitutter for melka. Og differansen er det jeg brukte i søknaden.
Skal se om jeg finner det jeg skrev...

Kontonummer kan du bare skrive deres eget. Det skal egentlig være i barnets navn, men i de aller fleste tilfeller brukes foreldrenes kontonr. Så kan heller NAV kontakte dere om de absolutt vil ha en konto i barnets navn.
Jeg la ved et brev og skrev "se vedlegg" omtrent i alle rubrikkene på søknaden, det er enklere sånn.

tok dere allergiprøvene hos fastlegen eller på sykehus e.l.?

Sist redigert av m^2 : 09-09-08 kl 12:46.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat