Sv: Meningsløst å lese romaner?
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Har lest en del Sigud Hoel en gang i tiden. Det var mest fordi jeg ble litt opptatt av litteraturhistorie egentlig, ikke det at det var fantastisk lesestoff. Har lest en hel del bøker med intensjoner av å bli god i litteratur historie. Husker ikke så mange tittler her i farta, men de var ikke på topp ti på bestselgerlista det året for å si det sånn. Hehe. Ellers så har det vel gått unna noen bøker av den veldig lettleste typen som Erlend Loe "Naiv super", "Doppler" osv. Men da egentlig i desperat mangel på noe bedre å gjøre.
Klart folk skal lese det de vil. Jeg har vel egentlig lyst til å lese mer, men syntes det er veldig vanskelig å motivere meg, enn hvor rart det kan virke. Derfor spør jeg. 
Nå ble jeg litt letta! Du er jo egentlig ikke så sær som jeg trodde jo. Håper du finner noen bøker som kan fenge deg, slik at du får leselysten tilbake. Hva med noe som griper tak i deg fra første side (Jeg blir) og som gjør det nesten umulig å legge fra seg boka? Henning Mankells bøker om Vallander anbefales, men de er ment som underholdning. Hva med Idas dans av Corwell (tror forfatteren het det). Moren har skrevet boka etter at datteren Ida døde av kreft. Ei gripende bok.