Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-08, 07:35   #18
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Ære være alenemødre ...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jepp. Det er helt klart både tyngre og til tider vanskeligere å være alene med barn, men det blir en helt annen situasjon enn den man opplever når partneren reiser bort noen dager eller uker.

Det tror jeg er sant. Når man er to san dele på tingene når gubben kommer tilbake er det jo igjen likevekt.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det oppleves nok som mer frustrerende å være alene med småbarn når man ikke er alene til vanlig. Og det sier jeg ikke for å nedvurdere enslige foreldre altså. De har det jo slik hele tiden, men tror det blir litt annerledes allikevel.
Det er dritfrustrerende å føle at man har en partner som ikke bidrar.
Jeg er stort sett alene ei uke i slengen, og det er nå bare sånn, så det må man bare forholde seg til. Da har han heldigvis fri en uke, så jeg får avlastning så det holder.

Selv hadde jeg faktisk vært nokså glad om jeg hade en mann som hadde tatt i noen små tak gjennom min sønn sin oppvekst jeg.

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg vil veldig gjerne ta slike overskrifter som et komplement, men det aner meg at du AnneC har hatt det verre enn mine alenemammadager egentlig er. Du får nyte gleden av å kunne savne noen, glede seg til han kommer hjem, smile lurt mens du forbereder en liten overaskelse til han når han kommer hjem.

Jeg kjenner at jeg ikke tar slike overskrifter som et kompliment. De indikerer at det er et sant helvete å være alenemor. Visst er det tungt, men som Puverheksa også sier i sitt innlegg: man vet hva man har å forholde seg til. Når de som er to sukker og stønner fordi de må være litt alene med egne blir jeg litt matt.

Svar med sitat