Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-08, 22:53   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbare spill for barn og ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er mor til en nybakt skoleelev som ønsker seg Nintendo DS. Jeg mumler noe om å ønske seg til jul.

Jeg kan null og niks om sånt og lurer - Er det en OK spilltype for en 6-åring? Er ikke det ganske dyrt? Jeg observerer unger på SFO med slike spill.

Hva er forskjellen på:
Nintendo DS
Nintendo DS Lite
Gameboy
Gamecube
PSP

Finnes det andre små spill?

http://no.wikipedia.org/wiki/Nintendo_DS_Lite tar for seg litt av forskjellene mellom DS og DS Lite. Gameboy er en eldre greie som vel ikke er aktuel lengre. Gamecube er en eldre konsoll i likhet med PS2, og heller ikke den er aktuell lengre (Wii har overtatt for denne).

PSP egner seg vel mer for eldre barn/ungdom/voksne, mens DS har større utvalg av spill som kan passe for 5-6-7-8 åringer. Ingen erfaring med det selv, men i hvert fall inntrykket jeg har. Hvilke spill som er aktuell til denne nå tør jeg ikke svare på.

Selve enheten er vel ikke så dyr, men nyutgitte spill er vel også for DS ganske dyre.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat