Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-06, 16:50   #23
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hurra for Jamie!!!

Jeg er gift med en engelskmann, og slik jeg ser det er engelskmennene dårligere enn oss på kosthold.
Den maten vi spiser hos hans familie er stort sett mye mer usunn en den vi spiser her, mye halvfabrikat og ferdigmat og ekstremt mye sukker! Potetgull spiser de hver dag, sjokolade også. De drikker stort sett bare te eller brus, sjelden vann. Spiser lite frukt, svigermor som fikk diabetes 2 for neon år siden, og var helt overgitt over at hun fikk beskjed om å spise fem om dagen, det var sååå mye.
Barna til søsknene hans spiser masse junk, søte yogurter, pasta på boks, kun hvitt brød, osv osv. Lørdagsgodt er et utrykk som ikke eksisterer.

Mannen min er veldig preget av dette kostholdet, han spiser generelt veldig usunt. I følge han er all sunn mat, forferdelig mat og usunn mat god mat...

Jeg synes det Jamie Oliver prøver å få til er kjempeviktig, men er usikker på om det er like lurt å innføre varmmat på norske skoler. I England er det jo en tradisjon å servere varm lunch, det handler mer om å lære opp personalet og ikke minst barna til å sette pris på god, sunn mat.
I Norge vil det koste adskillig mye mer for å få på plass godkjente kjøkken, personalet osv. Spørs om ikke vi foreldre kan gjøre en like god jobb med matpakka. En kan heller arrangere matpakkekurs for foreldre og elever?


Sist redigert av Kaz : 21-11-06 kl 16:52. Årsak: Måtte rette litt, gikk fort i svingen.
Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat