Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettet
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Jeg tror ikke at frihet under ansvar er en sovepute, Kie, tvert om. Derimot, tror jeg at overvåkning er en sovepute, for jeg tror feks at Jessica er bombesikker på at hun har sjikkli' oversikt, men min erfaring er at de strengeste foreldrene som kontrollerer mest er de som har minst kontroll. Det er de strengeste foreldrene som blir løyet til, ikke dem som viser ungene sine at de stoler på dem. Når man kjører frihet under ansvar-regimet, så vil ungene være mer indrestyrt og vite hvorfor de gjør og ikke gjør ting.
Unnskyld meg Mim, men nå plasserer du meg i en bås som jeg definitivt ikke passer inn i. Du virker som du tror du kjenner meg, men nå bommer du totalt. Jeg har en veldig åpen og fin dialog med mine barn. Vi har vært gjennom mye sammen og dialog har vært noe jeg har vært opptatt av og som jeg faktisk er veldig god på. Vi har et veldig åpent forhold oss i mellom. Til tross for det ville jeg gjerne følge litt med den første tiden de brukte msn her. De var inneforstått med det og takket være at vi er åpne så tror jeg ikke de tenkte noe særlig over at jeg skulle titte der. De kjenner meg godt og vet at jeg vil dem godt og de blir ikke "hengt" for noe her.
Mim, du bygger mye på dine erfaringer og det er naturlig. Men det er nyanser her så ikke undervurder dine motdebatanter. Her hos oss har vi ikke noe strengt regime. Ungene våre er ikke så mye og farter, men når de gjør det er jeg alltid klar som sjåfør. De har grenser i forhold til når de skal være hjemme, men det må de jo ha. Noen grenser må man ha. Eller ?
|