Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?
Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.
Ja, dette er jeg for! Husker med gru de fæle bilturene med bestefar... huff..
Og røyking i bil er da minst like distraherende som å snakke i mobil, kanskje til og med mer..? Tenker på at det skal finnes frem, evnt rulles, tennes på.. sukk.. så ei dame som røyka, snakka i mobil og skulle notere samtidig - kan si jeg holdt god avstand til bilen foran ja.
Det er virkelig synd at enkelte røykere ikke klarer å holde seg i noen korte bilturer? Hm.. mora til ei jente i paralellklassen til guttungen har gått gravid 2 ganger så lenge jeg har "kjent dem" og gjett om den dama damper!! Hele tiden, med babyen i magen, i bilen (festa i stol, men stolen står løst).. ungen ble lagt inn med skikkelige pusteproblemer når den var 4-5 uker gamme... er det rart? Noen trenger mer enn forbud desverre.
Vi hadde en slik nabo en gang. Hun gikk med sneipen i munnen hele tiden. Vi gikk gravide samtidig. De fikk ei lita jente. Hun la ikke på seg. Da hun var 2 måneder døde hun i sengen hjemme. Helt forferdelig at en mor kan røyke så mye når hun er gravid. Vi vet jo langt mer om dette nå enn for få år siden.
|