Sv: Flere som har 1.-klassinger til høsten?
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
Jeg har en gutt som begynner i første klasse på mandag. Idag begynte han på SFO, og det gikk veldig fint.
Klærne kan jeg ikke si jeg tenker så mye på. Han har det han trenger av klær og vel så det, og de er bra nok i massevis til å gå på skolen med.
Slik er det med min jente også. Hun begynte i dag og det gikk greit, helt til nabojenta ble hentet, da ville hun ikke bli igjen og ble hentet med.
Jeg kjøper nok ikke noe nytt til mandag, men noe ganske nytt, helt rent og pent blir det. Å stase opp ungene for mye hindrer dem bare i lek. Jeg synes kanskje til og med det blir litt teit å jåle opp ungene, eller være OPPTATT av det. Det viktigste er jo ikke hvordan de ser ut, men at de lærer noe, har det gøy, beveger seg, er tørre og varme, får nye venner osv. Hel, ren og pen er nok, pyntet kan de være til fest.
Her er det roligere/tregere start på dagen i fht barnehage. Hun pleide å dra før halv åtte, nå er det avgårde i åtte-nitiden.