Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-08, 20:48   #27
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Jeg likte Sirkusbarn veldig godt. Det er ikke lenge siden jeg leste den. Jeg er fortsatt imponert over beskrivelsen av India (selv om jeg aldri har vært der, og bare må ta alt for god fisk).
Garps bok var vel den første Irving-boka jeg leste, i en alder av 16 eller deromkring. Jeg husker ikke alle hendelser i boken, men husker jeg ble veldig fengslet av råskapen i enkelte av 'scenene' - spesielt bilkrasjet. Siderhusreglene og Hotel New Hampshire fulgte tett etter. Av disse gjorde nok sistnevnte størst inntrykk. Vi bodde på et hotell i Wien for et par år siden, som godt kunne vært kulisse for filmatiseringen av denne. Morsomt!
En bønn for Owen Meany leste jeg da jeg ble Bokklubb-medlem i 20-årene. Dette er den boken jeg har likt aller best av Irvings produksjon.
Enke for et år og Den fjerde hånden var OK, men har ikke etterlatt noe nevneverdig inntrykk
Til jeg finner deg var noe reinspikka møl. Jeg slet virkelig med å komme gjennom den boken, i håp om at det skulle ta seg opp. det gjorde det ikke.