Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-08, 13:05   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Har du sett The Eye? Fyttigrisen, det er den VERSTE filmen jeg noensinne har sett, og jeg elsker også grøssere (husker faktisk at du og jeg hadde en samtale om dette på DiB for maaange år siden). Men nå snakker jeg ikke om remaken som nettopp kom, du må ha den originale asiatiske versjonen. Min favoritt er likevel Rose Red, selv om den ikke er så ekkel, bare bra. I det siste har vi vært uheldig å leid masse skikkelig dårlige grøssere. Husker ikke helt navn her nå, hm.. Vi så en som het 1408, tror jeg, med Samuel L.Jackson i. Den var rar, litt skummel, men ikke skummel nok. Wicker man var teit. White Noise var helt elendig, rett og slett. Silent hill synes jeg var ganske kjedelig, for å være ærlig. Skeleton Key var også skuffende hendelsesløs. Boogeyman var til å grine av, vi stirret vantro oss gjennom 1,5 time. Dead Silence var kanskje ørlite grann skummel, buktalerdukker er EKLE, men den manglet dybde.

Jeg liker det når det er spøkelser og skumlinger med, MEN de må ha en grunn for hva de gjør og ting må henge sammen. Hvis de bare løper formålsløst rundt og skremmer til høyre og venstre så blir det bare dumt. Jeg trenger en litt troverdig story, jeg trenger dyktige skuespillere og overraskende momenter.

Constantine elsket jeg. Kanskje ikke akkurat en grøsser, men for å huske hvilke filmer jeg har sett så ser jeg gjennom Grøsser-kategorien på mix.no, må se coverne for å huske dem. Dawn of the Dead må jo nevnes, den er ikke skummel, men skikkelig underholdende. Rett og slett kjempegøy å se!

Resten av dem jeg har sett var ikke på listen og jeg husker ikke navnene, men vi så noe om en skog med et indiansk spøkelse som het Tamara eller noe annet lite indiansk og som så asiatisk ut. Grusomt teit, vi så den ikke ferdig, skulle gjerne husket navnet så du kunne styre unna.

Dette ble mer en utredning av hva du ikke burde se, men jeg skal følge nøye med på tråden for jeg ELSKER grøssere, har bare mistet litt motet etter å ha sett så mye dårlig i det siste.

Her er evt. forslag som jeg IKKE har sett, men som ser interessante ut:
*Acacia
*One Missed Call
*The Ring 2 og The Grudge 2, har ikke sett disse ennå
*The exorsism of Emily Rose
*Whisper
*Gravedancers

Jeg tror jeg er litt forelsket i deg. Den med skogen og Tamara, den het vel ikke "The Forest" eller noe sånt? Jeg tror jeg klarte å se 5 minutter av den før jeg skummet litt gjennom og skrudde av, noe så fjernt! Ellers har jeg selvsagt sett alt du lister opp, både de asiatiske og de amerikanske versjonene. The eye (den asiatiske) var JÆVLIG skummel, den amerikanske var bob-bob. One missed call var også grusom, altså forferdelig skummel, der likte jeg faktisk den amerikanske en smule også, selv om den asiatiske var 2 millioner ganger skumlere og bedre.

Gravedancers bør du styre unna, jeg svimte nesten av i vantro over at det går an å lage noe så dårlig. Den hadde alle momenter til å bli en fantastisk god grøsser, begynnelsen var intens og jeg trodde at NÅ har jeg funnet den ultimate grøsseren. Men neida, den ble bare mer og mer teit, og på slutten, da et svært skjellett-bilde fulgte etter noen folk, midt i lufta, trodde jeg jeg skulle spy. Som tatt ut av en dårlig 80-talls lavbudsjetts-grøsser.
Acacia var boooring!

Er du forresten medlem på www.skrekkfilm.com? Jeg skal inn der nå for å lete litt etter filmanbefalinger, glemmer det hele tiden. Det er en annen side også, en med masse nye grøsser-trailere, men jeg har mistet adressen.

Opprinnelig lagt inn av Sildre, her.

"Den sjette sansen", men den har du sikkert sett.

Den så jeg på kino ja, en av mine favoritter. The Others er enda bedre, samme vinkling men mye mer intens.