Sv: Spiller du bridge?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Dette gjelder jo mange andre kortspill også. Man vil utvilsomt gjøre det bedre i amerikaner hvis man memorerer farge og verdi på kortene som spilles. Til og med i idiot vil det være en fordel å vite om alle essene er gått, og åttene i vri-åtter.
Når du sier at du ikke vet om noen spill som er mer krevende, mener du at bridge er vanskeligere enn feks sjakk? (Når du sa krevende så tenkte jeg at du mente at bridge var et spill som det var krevende å bli flink i pga vanskelighetsgraden).
Du kan spørre hvilken kortspiller du vil. Bridge er det mest krevende kortspillet. Sjakk kan jeg ikke, men antar at det også er veldig krevende, selv om det nok er andre talenter der på et vis (Simen Agdestein, stormester i sjakk og middels i bridge f.eks.) Når det er sagt så kjenner jeg mennesker som er utrolig dyktige både i bridge, poker, sjakk og backgammon.
Å sammenligne bridge med amerikaner blir litt som å sammenligne formel 1 med gocart synes jeg. Er du den flinkeste sjåføren vil du vinne, men det er mye mer krevende med bridge enn amerikaner hvis man skal spille det på et høyt nivå.
Når det er sagt så kan man ha det hyggelig med bridge også på et avslappet hobbynivå. Jeg spiller i klubb og diverse men på et middels (minus) nivå for å ha det gøy.