Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-08, 22:27   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere flinke til å sakke ned farten på bilen når dere ser noen rir på hest på v

Om jeg sakker farten eller ikke, det er varierende, ut fra hvordan veien og forbikjøringsmulighetene er. Altså om det er god plass til å svinge godt rundt og forbi hesten eller ikke.

Det jeg er mest obs på med hest i nærheten, er at jeg ikke gjør ting som enten gir en brå lydendring fra bilen, eller en brå unnamanøver. Feks så girer jeg ikke om, så lenge jeg ikke må, for jeg har sett at den lydendringen en giring gir, kan få en hest til å skvette. Jeg svinger også ut i god tid før jeg passerer hesten, slik at jeg ikke skremmer den ved å brått svinge rett bak eller foran den. Og jeg holder jevn fart forbi, uten å gasse på.

Jeg, eller bilen min, var forresten årsak til at ei ungjente fikk seg en flyvetur, med påfølgende landing i en snøhaug en gang...

Jeg hadde stoppet ved skolen, og motoren var av. Men vifta i motoren gikk ennå. Så kommer da denne jenta ridende forbi, og akkurat i det de er på siden av bilen, så stopper vifta i bilen...

Hesten bråskvetter, gjør et par heftige byks, og jenta fløy av. Heldigvis så var den en stor og myk haug med snø der, så hun landet mykt. Og hesten...vel, den løp rett hjem. Heldigvis ikke så langt unna.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat