Sv: Er du medlem av Mensa?
Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.
Men hvis det er et problem i det daglige at man ikke kan vitser som vanlige folk forstår, så har man nok visse utfordringer med tanke på sosial intelligens.
Det er jeg ikke enig i. :bombe: Nei, altså; man kan ha veldig sær/smal sans for humor, men samtidig være sosialt oppegående nok til å undertrykke denne noe når man er sammen med "vanlige folk", og i så fall kan det være veldig OK og befriende å innimellom treffe folk man er helt på bølgelengde med. HJH.
Men nei, jeg er ikke medlem av Mensa. Og har ikke tenkt å prøve på å bli det heller, selv om IQ-tester jo er morsomme. De jeg vet om som er medlem av Mensa i Norge gir meg ikke inntrykk av at det er en klubb jeg ville treffe så mange sjelebestiser i. Men jeg har f.eks. amerikanske venner som er aktive i sine lokallag av Mensa og sier at det har pleid å være et bra sted å treffe andre introverte intuitivere (for dem som er inne i MBTI-terminologien), ettersom disse er overrepresenterte i Mensa og introverte generelt ikke er så lette å treffe på. Jeg vil likevel tro at utbredelsen av Internett og mailinglister, webfora og andre nettsamfunn langt på vei har overtatt funksjonen som møtested for denslags (og andre sære utgrupper).