Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-08, 21:01   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du medlem av Mensa?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men hvis det er et problem i det daglige at man ikke kan vitser som vanlige folk forstår, så har man nok visse utfordringer med tanke på sosial intelligens.

Det er jeg ikke enig i. :bombe: Nei, altså; man kan ha veldig sær/smal sans for humor, men samtidig være sosialt oppegående nok til å undertrykke denne noe når man er sammen med "vanlige folk", og i så fall kan det være veldig OK og befriende å innimellom treffe folk man er helt på bølgelengde med. HJH.

Men nei, jeg er ikke medlem av Mensa. Og har ikke tenkt å prøve på å bli det heller, selv om IQ-tester jo er morsomme. De jeg vet om som er medlem av Mensa i Norge gir meg ikke inntrykk av at det er en klubb jeg ville treffe så mange sjelebestiser i. Men jeg har f.eks. amerikanske venner som er aktive i sine lokallag av Mensa og sier at det har pleid å være et bra sted å treffe andre introverte intuitivere (for dem som er inne i MBTI-terminologien), ettersom disse er overrepresenterte i Mensa og introverte generelt ikke er så lette å treffe på. Jeg vil likevel tro at utbredelsen av Internett og mailinglister, webfora og andre nettsamfunn langt på vei har overtatt funksjonen som møtested for denslags (og andre sære utgrupper).