Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-08, 18:55   #5
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fattige barn i Norge

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg er også for gratisprinsippet i skolen, men jeg ser jo poenget med å få til litt ekstra. Enkelte barnehager her har nå funnet en vei rundt det at de ikke kan kreve turpenger, og gjort det slik at arbeidsutvalget har en konto der innbetaling er frivillig. Ingen får hvite hvem som betaler inn, pengene går til alle barna.

Det synes jeg er en grei løsning også for skoler når realiteten er at de ikke får alt.

Det høres ut som en flott løsning. Jeg har vært borti lignende selv der alle som ville betalte til felleskassa anonymt. Likevel er det noen pengesterke foreldre som må lage et stort poeng, og en diskusjon om, hva gjør vi med de som ikke betaler? Der de mer eller mindre direkte sier at de som ikke betaler snylter på andres penger....

Samme har jeg opplevd der noen foreldre ikke har møtt til dugnader. Min mann har artrose i fingerleddene og skal helst ikke bære ting (selvom han gjør det og får store smerter etterpå), og jeg har lymfeødem i armen og kan ikke bære. Vi deltok på dugnad til tross for at vi ikke burde ha gjort det. Vi er livende redd for å bli dømt som latsabber som ikke kommer på dugnad.... Ingen vet hvorfor de som ikke møter opp på dugnad kommer. Det finns også foreldre som sliter psykisk og syns slike situasjoner er vanskelige å takle.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat