Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-08, 18:28   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Fattige barn i Norge

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2495665.ece

Slik vi ser i denne artikkelen så er det spesielt barn med ikke-vestlig bakgrunn som sliter. Dette er veldig vondt og trist. Jeg tror faktisk det er bedre å være fattig i et fattig land enn fattig i et rikt land.

Som følge av min helse og min sykdomshistorie de siste ni årene har vi slitt i perioder økonomisk. Heldigvis har vi klart oss, men til tider har det vært stramt. Vi har hatt penger til mat, men bursdager, innsamlinger, turer med skolen, utstyr til aktiviteter, kontingenter for at barna skulle delta osv. har vært luksus. Vi har ikke vært fattige, men kjent på det å ha dårlig økonomi.

Det som provoserer meg mest er når foreldre med god økonomi sitter på foreldremøter og sier at en hundrelapp må da alle kunne unne barna sine. Den der og lignende uttalelser har jeg hørt flere ganger og jeg blir forbannet. Det vises ikke at man er fattig i Norge.

Jeg er veldig FOR gratisprinsippet i skolen. Mange voksne håner gratisprinsippet og syns det er noe tull. Det er trist at de ikke ser lenger enn til sin egen nese.

Hva tenker dere om dette?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat