Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Det var fint du sa det, Elin. Skal ha det på minnet til senere diskusjoner at det er sånn du definerer dobbelmoral, og jeg skal også huske dine kriterier for talerett. Det er nyttig å vite hvordan du tenker når vi er så uenige stadig vekk. 
Du kommer aldri til å ta meg på dobbeltmoral, Kasia. Da skal du få litt av en jobb i alle fall
Jeg har ingen kriterier for talerett, jeg gjør bare oppmerksom på at jeg synes det blir litt inkonsekvent og hysterisk og henge seg opp i en enkelt ting og ikke se det store bildet. Det virker litt sånn "oops, det hadde jeg ikke tenkt på gitt" da man bruker resten av diskusjonen til å fortsette å ture frem med hvor utrolig farlig det er å smake is...istedenfor å faktisk innrømme at man ikke er perfekt, og at det heller ikke er meningen så lenge man forstår viktigheten av ernæringsrikt kosthold, kunnskap om allergi osv.osv.
Det er helt unødvendig med kake til bursdagen også. Den har ingen ernæringsmessig god verdi.... men det er koselig og godt med kake. Det må vi kunne unne oss selv om den er stappfull av smør og fløte som legger seg som fett på rompa og rundt blodårene, fulle av sukker som er livsfarlig, fulle av mel som er allergi-triggende osv.osv.
Synes det er morsomt å diskutere med deg jeg. 
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Mener du at det er dobbeltmoralsk å si at noe er galt, dersom man gjør noe annet galt selv? Da er jeg uenig med deg. Hvis man prøver å fremstå som bedre enn man er, og skjuler egne negative sider, og samtidig kritiserer andre for å gjøre det samme, da er det én ting. Men jeg kan ikke være enig i at dersom man har katt, er det dobbeltmoralsk å si at man ikke bør gi is til seks måneder gamle babyer.
Det er nok ganske mange som mener akkurat det. Men hvis man er glad i katter, spesifikt i sin egen katt, og mener at den er en verdifull del av familien og tilfører både voksne og barn mye positivt, så er det ikke så vanskelig å forklare hva man mener er vitsen med å ha katt. Det er vanskeligere (for meg) å se noen klare fordeler ved å la barn smake f.eks. is før de er gamle nok i henhold til gjeldende anbefalinger.
Og man kan da fint vurdere risikoen ved kattehold som akseptabel i forhold til fordelen, selv om man mener at det ikke er akseptabelt å gi is til babyer. Jeg ser ikke noe dobbeltmoralsk i det.
Nei, og der forblir vi antakeligvis uenige, Skilpadda. Jeg er lei av å spikke.... føler meg litt Emil av det....
Jeg skal ut og sole meg. Det er farlig det!!! Det kan jeg bli syk av om jeg overdriver, men samtidig er det deilig og det tilfører kroppen min masse bra D-vitamin. Skal dessuten unne meg en Caribé-øl...det er farlig det! og klokka her så vidt passert 12 og jeg er alene hjemme med et barn må vite. Fullstendig ansvarsløs er jeg antakelig.