Sv: "Perfekte mødre"
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Jeg tror hun mener at man da skal la være å kritisere andre som heller ikke tar alle forhåndsregler. Tror jeg.
Jeg kan godt forstå at noen mener at man ikke skal kritisere andre for å ikke ta alle forholdsregler ("være perfekte"). Det er et standpunkt jeg aldri har hatt problemer med å forstå (jeg er ikke alltid enig i måten det brukes på, men det er et rimelig standpunkt å ha). Men det jeg ikke forstod akkurat her, var hvorfor det å selv få et barn med allergi eller astma nødvendigvis skulle trigge noen annen holdning til dette enn det man ellers ville hatt. (Hvis man alltid bruker bilbelte, og argumenterer heftig for det, men likevel blir skadet i en kollisjon, burde man da revurdere holdningen sin til bilbeltebruk? Er det ikke mer rimelig å si "det var jammen bra jeg brukte bilbelte, ellers kunne det gått enda verre"?)
(Og noe jeg ellers ikke forstår, og stadig vekk prøver å forstå, er at noen ser ut til å mene at det er feil å prøve selv å ta alle forholdsregler man mener er viktig. Jeg skjønner ikke hvorfor det å si at det er helt OK å spise litt godter innimellom nødvendigvis skal bety at det er galt å aldri spise godter. Men det er en litt annen sak, og jeg oppfattet ikke Elin som å mene noe slikt.)