Tråd: "Barnepizza"
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-08, 23:55   #20
BonusMor
Forumamatør i lære
 
BonusMor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
BonusMor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Barnepizza"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Med grilling så er det jo lett å servere "ymse", både pølser og fisk, og så la det være opp til ungene å velge. Det er jo hyggelig å servere variert mat som mange kan like.

Men jeg liker ikke "grunnantagelsen" om at unger ikke liker fisk eller grønnsaker, og skal få "slippe". Jeg blir alltid sur når voksne lager et stort nummer ut av "å, så de LIKER fisk? Så FLOTT!! Så FLINKE de er til å spise!!"

Min jente liker pølse bedre enn fisk, og fisk bedre enn kylling, sånn for eksempel. Særlig "prinsessefisk".

Jeg liker heller ikke grunnantakelsen om at unger ikke liker ditt eller datt - eller ditt og datt.

Når det gjelder kommentaren din om at min uttalelse er basert på at jeg har barn som i utgangspunktet ikke er kresne - så kan jeg bare si at du aner ikke hva du snakker om.
Såklart har barna sine ting som de ikke er så glad i - men jeg synes ingen, heller ikker barn, bare kan få sine favoritter.
Men det er min mening.

Vår eldste var en skikkelig bråkmaker ved bordet, og ville gjerne bestemme hva han skulle spise. Men sånn har vi aldri praktisert, og jeg gir ikke etter bare for å at han skulle være stille. Han spiste også når han var sulten.

Jeg snakker om friske barn uten problemer av noe slag. Jeg er inneforstått med at barn kan være syke, ha problemer osv. Da vår yngste var mindre hadde hun astma, og når hun gikk på en spesiell medisin hadde hun det veldig trøblete med et par ting - det slapp hun selvsagt. Men uten at det ble noe nummer utav det.

Min undring var bare den at jeg synes det er rart at voksne blir gjort stas på, og at barna ikke engang har grønnsaker på bordet. Akkurat som om grønnsaker er en straff eller lite barnevennlig. Jeg tenker bare ikke sånn. Det var det hele. Godt å høre at noen tenker det samme

BonusMor er ikke aktiv   Svar med sitat