Sv: "Perfekte mødre"
Henger meg på hyllesten til Miss Norway. Takk for nyttig informasjon! Siden de fleste får en umodenhetsreaksjon på melkeprotein som babyer (som blir tolket som allergi), men ikke får det noen måneder senere høres det unektelig ut som en god ide å unngå å utsette dem for uspaltede melkeproteiner noen måneder til. Man vet ikke om de vil få en reaksjon da heller, men sjansen er mye, mye mindre.
Jeg er i prinsippet enig med Elin og co (nei, du har ikke brukt uttrykket "alt med måte" ordrett, men du mener (hvis jeg ikke har misforstått) at man kan bruke fornuft og la barnet smake, men ikke gi i mengder. Det er vel det som oppsummeres effektivt i uttrykket "alt med måte", er det ikke?), men ikke akkurat i denne saken her. Da jeg ikke ga jenta mi is på 17.mai var det ikke pga sukkeret, men på grunn av melka. Når det gjelder sukker og godteri er jeg enig med deg. Å smake på usunn mat/kaker/godteri innimellom er helt greit, det er det daglige kostholdet som teller. Når det gjelder matvarer som frarådes, fordi tarmsystemet deres ikke er godt nok utviklet til å fordøye det, velger jeg å vente til det har utviklet seg litt mer. Jeg har det ikke travelt. Spesielt hvis det er helt unødvendig.
Sist redigert av My : 14-11-06 kl 09:31.
|