Sv: Når barnehagen samler inn penger ...
Dæven, det var litt i overkant Min erfaring er at hvis man vil ha endret på noe så må man regne med å stille opp selv (hvilket betyr at jeg i år er leder av idrettslagets trimgruppe og FAU-medlem med ansvar for å arrangere 17. mai neste år).
Jeg kan fortelle hva vi gjør hos oss:
felles koldbord, alle tar meg seg mat og setter på fellesbord. I.o.m at vi har et internasjonalt miljø i barnehagen blir det mye spennende å smake på. De som har barn som begynner på skolen stiller i tillegg med kake.
Grilling har man hatt tidligere år men det er nå ute. Det har tatt lang tid å få slukket grillen, alle kan ikke grille på samme grill (pga maten) og det er rett og slett farlig med mange barn løpende rundt og varme griller.
I år bad barnehagen oss foreldre om vi kunne stille med smågevinster som kunne loddes ut, så ble det solgt lodd: 5 loddbøker a 5 kroner per lodd. alt ble solgt: 2500 netto gevinst til barnehagen. I tillegg hadde barna lagd noe smågreier som ble solgt. Priser fra 20 til 50. De hadde også tatt 4 bilder av hver avdeling som ble solgt for 50 per stk (skrevet ut på vanlig papir). Dette er en barnehage med rundt 45 barn.
|