Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-08, 10:30   #111
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk på søndager

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Er det bare jeg som ikke synes det er "skrekkelig" med kirkeklokker?

Selv har jeg bare gode assosiasjoner til lyden av kirkeklokker:
Lyden av kirkeklokkene bringer frem lukten av kaffe og mammas parfyme, nynningen hennes mens hun gjorde seg klar til kirke, smaken av hjemmebakt brød, følelsen av søndagsfred og tanken på søndagsmiddag.

Jeg syns det er koselig med lyden av kirkeklokker. Jeg har ingen spesielle assosiasjoner med det, bortsett fra at det betyr søndag eller helligdag, hvilket innebærer en stille og fredelig dag (forhåpentligvis). Der jeg vokste opp hørte vi ikke kirkeklokkene, så jeg setter pris på å høre dem nå. Jeg husker fra barndommen at vi brukte å gå ut på altanen når jula ble ringt inn. Hvis vi var helt stille, og heldige slik at vinden sto riktige veien, kunne vi såvidt høre lyden av kirkeklokkene enkelte år. Det stemmer kanskje ikke helt at kirkeklokkenen ikke gir meg noen assosiasjoner, litt høytidsstemt blir jeg gjerne av dem.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat