Sv: "Perfekte mødre"
Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.
Bare gi opp. Selv etter at Lillebror hadde spydd av maten han fikk i barnehagen, kom de ansatte og sa at: "Jammen han fikk jo bare en halv skive."
Hvis det ikke er nok å se at ungen spyr av det, hvordan forventer du da at du skal kunne omvende synsere med friske barn? Selvsagt må babyer få is.
Dette sier så mye om holdninger til dem som har matproblemer i en eller annen form. Sånt opplever vi også veldig ofte. Man kan ikke bare pirke soppen ut av sausen eller spise bittelitt eplekake - fordi resultatet er flere timer på do med voldsomme magesmerter eller en lynrask tur til legevakta med opphovnet pusterør og åndenød. For ikke å snakke om de gangene man uforvarende tror at man tåler reker eller nektariner. Ånei, ikke det nei. Eller når øyet hovner opp så man ikke kan blunke fordi noen har tatt med katta på jobben. Det kan faktisk være veldig alvorlig å være allergisk. Det er stor variasjon på hvordan allergiske reagerer på allergener - etter å ha vært dritredd for at mine nærmeste skal dø flere ganger, så er det ikke noe stort offer å være nøye med maten til spedbarnet. Det burde det ikke være for noen.
Om noen mener jeg er hysterisk, uerfaren, bedreviter eller whatever så driter jeg i det. Det er mitt barn det gjelder og hennes helse, hennes fremtidige livskvalitet.
|