Tråd: Mary Kay
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-08, 18:09   #7
Alva
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2008
Alva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mary Kay

[quote=Hattifnatten;1017711]Jeg reagerer når religion blir brukt i markedsføring av kosmetikk. Det er nok ikke utpreget blant norske selgere siden den type amerikansk retorikk heller virker mot sin hensikt enn motsatt her til lands, men jeg har absolutt møtt mennesker som har forsøkt seg med slike salgsstrategier her til lands også. Siden jeg er kristen selv kjenner jeg at jeg kanskje blir ekstra provosert når folk prøver å appellere til min religiøsitet for å selge kosmetikk. Det blir så totalt malplassert og egentlig kvalmende. Jeg har inntrykk av at MK-selgere ikke viker en tomme for å bruke amerikanske salgsmetoder når de selger blant kristne i Norge.

Glorifiseringen av Mary Kay Ash og hennes "family values" er noe som brukes ganske aktivt innenfor MK-konsernet i USA.

Sitat:

http://www.marykaytribute.com/

Disse sitatene har jeg hørt på sminkekurs for MK her i Norge.

Det er blant annet dette jeg får helt noia av i det konseptet.

Jeg klarer heller ikke helt å dele entusiasmen med min venninne som stolt har solgt seg fram til å få kjøre en rååsa cadillac.

Hvis du har hørt dette på kurs her i Norge er det kvalmende ja. Jeg får følelsen av at man kan treffe folk i MK som gjør alt for å selge. slik er det også på andre "partyes". Kan bare si at jeg aldri har opplevd noe negativitet selv, men passer uansett på å være veldig ydmyk til hva andre bruker og så er jeg vel litt forsiktig av meg uten å buse på. Har så langt bare positivt å si, og det funker på min hud som er tørr og senitiv. også får jeg vært mye sammen med barna på dagtid. drar å holder kurs rundt kl20 om kvelden 3 ganger i uka. passer ypperlig for oss.

råååsa cad skal jeg aldri ha uansett, ser helt teit ut med rosa bil. tupperware bilen er i det minste grå.

Alva er ikke aktiv   Svar med sitat