Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 18-08-22 kl 06:57 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Jeg sliter litt med konseptet full arbeidsuke, men det går nå på et vis. Fint å ha elever i bygget igjen.

I dag skal vi få jord i hagen etter gravearbeid i mars (!). Noen ganger er det litt for tydelig at det bare er uinteresserte hagemennesker som sitter i borettslagets styre.
Postet 18-08-22 kl 09:00 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har ett møte i nærheten av hjemme midt på dagen. Og hvis det ikke var for at jeg hadde ett møte her på huset kl. 9 i dag ville jeg sittet hjemme. Og da jeg var på bussen til byen kom melding om at han jeg skulle møte ikke var helt i form, satt hjemme og gjerne ville ha møtet på Teams. Men, men. Da sitter jeg her frem til det andre møtet og så går jeg hjem og avslutter på hjemmekontor, ikke så ille det heller.

Nesten tomt landskap, så enten sitter mange hjemme i dag eller så er alle sene på jobb.
Postet 18-08-22 kl 09:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
På kontoret for ukens siste arbeidsdag. Er nesten ferdig med høstens vaktkabal, så da kan jeg begynne å titte litt på faglige utfordringer igjen.
Postet 18-08-22 kl 09:13 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det der ville aldri skjedd hos oss, Blondie. Noen fiksa blomsterpotta mi mens jeg var på ferie. Glemte det før jeg dro så det så nok ikke så pent ut.

På kontoret. Fysio på slutten av dagen. Ute er det vått og grått.
Postet 18-08-22 kl 09:15 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
På kontoret i dag. Det er vel på tide å returnere mer hit nå, selv om det er utrolig deilig å sitte hjemme. I hvert fall på sånne dager med lange teamsmøter. Liten vits å i kjøre hit for å sitte med døra lukket hele dagen. Det blir nok veksling fremover også.

Mann og datter kommer hjem fra Berlintur i dag. De har hatt det fint, men varmt, så nå gledet de seg til å komme hjem til litt kjøligere vær. Storesøster har ei siste helg hjemme før hun skal tilbake til Trondheim. En sommer er (snart) over ...
Postet 18-08-22 kl 09:22 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Da er jeg ferdig med dagens første (blære-)presentasjon, og kan gyve løs på andre saker. Har bursdag i morgen, glemte å hente posten i går, og da jeg kjørte forbi postkassen min i morges så jeg en diger pakke! Jeg kunne ikke stoppe, så håper den er der fremdeles når jeg kommer hjem
Postet 18-08-22 kl 09:38 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er tilbake på kontoret. Og nå skal jeg vel bli her til en gang i slutten av desember.

Jeg er fremdeles ganske euforisk etter tirsdagens konsertopplevelse med Coldplay på Wembley, og er veldig spent på om Karpe i Spektrum i morgen klarer å toppe det. (Jeg er egentlig ikke en person som går så mye på konsert, men akkurat nå høres det utsagnet litt feil ut.)
Postet 18-08-22 kl 09:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
På kontoret.
Det er velkomstfest på bygget senere i dag, med grilling. Ser dog ut som været ikke er helt forenelig med å sitte ute, men det går vel an å grille ute og sitte inne tenker jeg.
En uke til hytteovertagelse nå.
Postet 18-08-22 kl 09:45 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Klar på kontoret. I dag tar vi i mot nye masterstudenter, så jeg har på meg ny kjole og samme smykke som i går. Klart ting skal bli minst like amazing på master som på bachelor.

Spennende med bursdag og pakke Appelsin. Krysser fingrene for at ikke noen andre synes den ser veldig spennende ut.
Postet 18-08-22 kl 09:48 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Krysser fingrene for at pakken til Appelsin ikke forsvinner i løpet av dagen.

Jeg er helt enig i at det er fint å pynte seg litt for nye studenter. Jeg starter ofte høsten friskt med litt pene bluser og en ordentlig buske eller skjørt/kjole. Særlig denne høsten da jeg plutselig har fått to nye unge og veldig flinke kollegaer som imponerer med pågangsmot og gode ideer. En sliten onsdag i oktober med jeans og collegegenser kommer fort nok.
Postet 18-08-22 kl 10:36 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg hadde på kjole i går, da vi tok imot nye elever. Samboer glemte det, så i dag stiller han i skjorte. På første undervisningsdag.
Postet 18-08-22 kl 10:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Tjorven: kollega dro til London i går for samme konsert som deg, og jeg skal på Karpe neste fredag. Gleder meg sykt. I dag skal jobben på omvisning på Munchmuseet - flere har vært involvert i bygget i planleggings- og byggeprosess, det blir nok også fint.
Postet 18-08-22 kl 10:59 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Sitter på jobb og lurer på hvilken bunke som brenner mest. Og håper tollvesenet egentlig har sommerferie for logging av trege fortollinger.
Mest sannsynlig siste dag med overtid for å pakke settet til Emirates. men 150 timer overtid fra begynnelsen av juni og til nå merkes på kroppen. Bør pakke litt også og finne ut om noe må vaskes, da jeg reiser til Samos lørdag morgen. Flyet går 6.15... Hjelpes
Postet 18-08-22 kl 12:35 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Og vi får nok bildene fra leiligheten til bruttern i dag. Den skal jo selges.
Det føles fortsatt som om jeg/vi bare har vasket ned leiligheten igjen mens han er på sykehus eller annet opphold. At han aldri vil komme tilbake har nok ikke sunket helt inn.
Postet 18-08-22 kl 12:37 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mams: 150 timer overtid på to måneder er IKKE bra. Gode penger, sikkert, men det må jo ta på ganske betydelig. Gi beskjed hvis dere trenger hjelp av en effektiv og arbeidsvillig 17-åring.
Postet 18-08-22 kl 13:20 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
150 timer er MYE! Men når belønningen er reise til Samos, så... Hvor på øya skal dere?

Jeg går rundt og leker lærer og teller ned timer til høstferien, når vikariatet mitt er over. Har en kafé full av rot som må ryddes, kjøkkenøy og disk må bygges, ytterdøra må males, trappa totalrenoveres, og jeg må begynne å forberede åpning. Jeg må øve meg på de rettene som skal serveres og sjekke ut at alt utstyr fungerer. Og finne pynt, dekorasjoner, gode bokhyller, riktige gardiner, servietter, rørepinner, kaffebønner, siruper, pristavler osv osv... :svett:
Postet 18-08-22 kl 13:37 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Gleder meg sånn til å komme på kafé hos deg, Albertine! Med student og svigerfamilie der blir det nok flere besøk.
Postet 18-08-22 kl 16:20 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Pakken min var der!
Postet 18-08-22 kl 18:14 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Så godt, Appelsin!
Postet 18-08-22 kl 22:46 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no