Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Lørdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Lørdag

Postet 29-05-21 kl 09:30 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Hondacrv sin avatar
Først, ja. Eg våkna halv åtte og stod opp. Var så fin sol! I dag skal me vaske terrassene før dei skal males. Det er eit under at det endelig skjer.
Postet 29-05-21 kl 09:31 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det må bli hagedag på meg i dag, helst med mer avslapping enn jobb. Lete etter hvilepuls.
Postet 29-05-21 kl 09:38 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Ut og kjøpe mer beis og fortsette med terrassen.
Postet 29-05-21 kl 09:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg solgte et hus i går, så i dag skal jeg først og fremst nyte vissheten om at det er i boks. Samt nyte at huset er rent og ryddig etter visninga på onsdag, og at vi har masse fine nye grønnplanter og blomster av samme grunn.
Postet 29-05-21 kl 10:50 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har sovet så godt. Først natten gjennom 23-6 og så videre med noen oppvåkninger til nå. Depotablett med melatonin gjorde virkelig susen. Jeg er så lite vant med å sove godt at jeg er hekt svimmel.

Nå skal jeg snart stå opp og hente brød hos en som har startet ett lite privat bakeri i nærheten og ha luksusfrokost med verdens beste surdeigsbrød. Og så tror jeg at det blir hagedag på meg også i det fine været.
Postet 29-05-21 kl 10:51 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Gratulerer med salg av hus, Heilo!

Her er det strålende vær og vi skal ut en tur etterpå. Men først må det jobbes litt.
Postet 29-05-21 kl 10:51 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn.

Jeg håper Herremannen våkner snart, så jeg kan fortsette å renske ut av rommet hans og begynne å pusse opp. Han er ikke så veldig blid for dette, men det er fordi det blir så rotete. Han slår seg nok til ro når oppussinga er ferdig og vi bytter rom (som vil vare i 9-10 uker før han flytter uansett).

Frøkna holdt på å dø da hun hørte at vi skulle rydde ut og syntes synd på meg for jobben. Vel, det går helt fint, og veldig fort - sønnen i huset er av den ryddige og usentimentale typen, selv om søstera er en horderspire.
Postet 29-05-21 kl 10:51 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer Heilo.
Postet 29-05-21 kl 10:52 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Depot-tablett hørtes lurt ut Blå. Kan du si litt mer om hvordan den virker?
Postet 29-05-21 kl 10:52 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Visstnok så doserer den melatoninen i løpet av natten. For meg, som sovner greit, men våkner mye, hjalp den mye bedre enn en vanlig melatonintablett.
Postet 29-05-21 kl 11:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg har ligget i senga og hørt på fuglesang i halvannen time, og det er deilig
Er i tenkeboksen vedr skal jeg gjøre noe nyttig i dag, eller ingenting :luksus:
Postet 29-05-21 kl 11:28 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Så deilig å ha solgt, Heilo!
Postet 29-05-21 kl 11:48 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har kjørt minsten til trening, og når jeg ser gutta etter over et halvt år er det tydelig at de ikke driver med barneidrett, men ungdomsidrett. Dype stemmer, antydninger til skjeggvekst og mer voksne kropper.
Postet 29-05-21 kl 12:15 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg sitter inne i huset mitt med dørene på vidt gap og hører fuglene, vaskemaskinen og oppvaskmaskinen.

Jeg skal klippe og bade hundene. Foreløpig prokrastinerer jeg, for det er slitsomt og de skjønner overhodet ikke vitsen med det, men det er ingen vei utenom.
Postet 29-05-21 kl 12:33 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Nå sitter jeg på et svaberg og nyter bølgeskvulp og fuglekvitter.
Postet 29-05-21 kl 13:07 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg sitter på terrassen i sola og slapper av for første gang på ca. tusen år (føles det som), mens et vaskebyrå dypvasker vår nymalte og ekstremt nedstrippede leilighet som skal styles og fotograferes på mandag. Det kostet litt å komme dit, for å si det mildt – malerne ble ikke ferdig før i sjutida i går kveld (over et døgn forsinket), så vi fikk det mildest sagt travelt i går kveld og dag morges. Men nå!
Postet 29-05-21 kl 14:26 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Prøvde å sitte ute, men det ble for kaldt i skyggen. Sola når ikke utesofaen på minst en halvtime enda. Men vi har den til langt utpå kvelden og i normale tider er vi jo ikke hjemme på dagtid.
Postet 29-05-21 kl 15:02 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Eldste er ute med en kompis, yngste er huleboer på rommet "sitt". Skule gjerne hatt alt på vidt gap, men med med så mye pollen så lar jeg være.
Postet 29-05-21 kl 15:18 av star star er aktiv nå
Gammel
Eldste skal hentes på jobb om en stund. Yngste er ute med en kompis. Jeg har beiset ferdig den nye terrassen. Tar den gamle i morgen.
Postet 29-05-21 kl 16:05 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Det er så fint vær. Helt nydelig. Jeg har handlet og haget. Nå skal jeg lage MGP-juniorfest for jentungen og et par venner. De har gledet seg så de nesten ikke har sovet i natt, finingene. Pizza, godteskål og popcorn gir mammapoeng.
Postet 29-05-21 kl 17:11 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Vi har vært og kjøpt ny oppvaskmaskin, da den gamle ikke vasket rent etter 7 runder, og jeg har prøvd alle triks i boka, og enda litt til. Så nå driver vi med prosjekt få den inn på kjøkkenet, og det tar såpass med tid, så det kan se ut som om middagen må bli fra Siam i dag.

Den rolige helgen vår ble litt mer ting som må fikses enn planlagt, men det er helt greit. Og jeg er superhappy, for jeg fikk ny bil i går, nå skal passat stasjonsvognen som jeg har hatt siden 2009 leveres til opphøgging (den er knapt verdt vrakpanten) og jeg har en golf e-up fra 2014. Superfornøyd med å endelig ha liten nett bil.
Postet 29-05-21 kl 18:06 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gamlebilen din er jo rent ung, Serafin.
Min er 5 år eldre.
Postet 29-05-21 kl 19:25 av star star er aktiv nå
Gammel
annemede sin avatar
Da har jeg SUP-et og badet.
Postet 29-05-21 kl 19:39 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg og har SUPet, men ikke badet. Tok ikke med badetøy, angret litt.
Postet 29-05-21 kl 21:46 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
star, den var ikke ny da jeg tok over den i 2009. Da hadde den gått et år eller to hos mamma, og før det hadde den gått noen år som kjøreskole-bil.
Postet 30-05-21 kl 14:18 av Serafin Serafin er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no