Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 05-01-23 kl 05:42 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
vixen sin avatar
Da er det en og en halv uke igjen til hverdag. Vi er nå i Napier som er en skikkelig fin by. Byen ble ødelagt av jordskjelv ca 1930 så byen er bygd opp igjen i Art deco-stil. Så mange kule bygg!! Venter på at gutta skal komme tilbake fra badeland og vi skal ut og spise. Er ganske grått nå med regn og vind innimellom. Men behagelig temp og vi har vært veldig heldig til nå. Selv med lavt skydekke må det smøres med høy faktor. Merker det på halsen idag at jeg kanskje smurte litt tynt selv om jeg bare har ruslet litt rundt i byen. Har dusjet og skal finne meg et glass vin mens jeg venter.
Postet 05-01-23 kl 06:11 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God timing med utenlandstur nå, vixen!
Jeg hadde tenkt meg på kontoret i dag, men ser at det anbefales å bli hjemme. I morgen skal det komme enda mer snø, så det spørs om det blir mulig å komme seg noe sted da heller.
Postet 05-01-23 kl 07:17 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Kos dere videre vixen!

Jeg er på hjemmekontor i dag. Vinden har roet seg her, og det er ikke meldt nedbør i dag. Ser ut som om regnet kommer tilbake i morgen.

Var tungt å stå opp i dag, for jeg våknet i halv 5 tida, og lå en stund før jeg sovnet igjen.
Postet 05-01-23 kl 07:30 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Har kjørt med kollega i dag, i håp om at jeg skal gidde å gå hjem i ettermiddag (5,5km). Jeg har i alle fall kledd meg for anledningen.

Jobbet langt utover kvelden med frivilligjobbregnskap i går, så nå er det langt på vei klart. Godt med alt som er gjort!
Postet 05-01-23 kl 07:50 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Kos dere videre Vixen!

Hjemmekontor i dag, da det er møter fra 08-17 (med noen pauser innimellom) og arvingen trenger bilen. Er blitt kaldt igjen - hvitt ute

I kveld skal jeg møte noen venninner for å planlegge 50 årsgave (weekend tur) for en annen venninne.
Postet 05-01-23 kl 08:09 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Samboer fortsatt på sykehuset, spent på legevisitt i dag, for han er blitt satt på fasting, uten forklaring. Og de snakket om å gi k-vitamin i dag. Håper de kan komme med noen tidsplan, jeg ser jo ikke for meg at de gir k-vitamin for å tykne blodet, også sender han hjem uten mulighet til å måle før over helgen.
Så frykter jo at han ikke kommer hjem denne uka..
Postet 05-01-23 kl 08:18 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på kontoret. Lite biler ute i dag egentlig.
Postet 05-01-23 kl 08:26 av star star er ikke aktiv
Gammel
Primrose sin avatar
Hjemmekontor i dag (og i går og sikkert i morgen). Ser på google maps at det er oransje og rødt på steder det vanligvis ikke er kø så da er det sikkert like greit å jobbe hjemmefra, men etter juleferie så er jeg mest klar for helt vanlig hverdag.
Postet 05-01-23 kl 08:32 av Primrose Primrose er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Det høres fint ut Vixen! Skvatt litt av vin så tidlig på morgenen, før jeg kom på at det vel er ettermiddag for deg.

I nord er det ikke snøkaos, men veldig kaldt. Jeg kledte meg godt og syklet til jobb i dag, det gikk veldig fint frem til siste bakken, der jeg tydeligvis tok en sving litt for krapt. Jeg kjente at jeg kom til å falle, så jeg klarte å ta meg for og fikk heller ikke det tunge droget av en elsykkel over meg Så det gikk ganske greit, kjenner det i kneet bare. Nå håper jeg at jeg ikke blir fryktelig pinglete av å ha falt...
Postet 05-01-23 kl 08:40 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På plass på kontoret, møte litt senere i dag, ellers ser det rolig ut, men det kan jo endre seg.

Trøtt, ikke helt kommet meg etter jula. Minstemann har stått opp tidlig hver dag, lurer på hvor lenge det varer.
Postet 05-01-23 kl 08:41 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Ikke snøkaos i sør, kom bare litt i går, men fine veier så langt.

Jeg har sovet greit to netter på rad, måtte det vare!
Postet 05-01-23 kl 08:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er hjemme med sykemeldt-dag i dag, men har likevel vært ute i snøen for å levere ungdom hit og dit. Benyttet sjansen til å handle samtidig, siden jeg kom opp bakken. Tror ikke det er noen selvfølge i helga, hvis regnet som er meldt kommer ramlende.

Straks karakteroppgjør, så det blir jobbing også. Alt går så treeeegt.
Postet 05-01-23 kl 08:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 05-01-23 kl 09:07 av Blondie
Gammel
star sin avatar
Ikke snøkaos her heller.
Glatt da.
Postet 05-01-23 kl 09:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har tilbrakt natten på Ullevål sykehus, og nå sitter jeg på "sykehuskontor".

På julaften klippet vi av gipsen på armen til knerten etter et lite håndleddsbrudd som skjedde i en håndballkamp. På tirsdag dro han lykkelig avgårde på første trening etter skaden. Allerede under oppvarminga går et eller annet veldig galt. Han rushes til legevakta ... hvor det allerede var ganske fullt på tirsdag ... og der ble han resten av kvelden. Midt på natta konstaterer de at det ikke er mulig å få ham inn i noen bil og sendte ham med ambulanse rett på sykehuset. Så i går ble han operert, og vi skal visst være på sykehus i "noen dager".

Ikke så galt at det ikke var godt for noe. Jeg har sittet og sett ut på all snøen og trafikkaoset, og tenker at jeg har det helt greit med det saktegående livet inne på sykehuset.
Postet 05-01-23 kl 09:09 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Oppdatert 05-01-23 kl 09:20 av Tjorven
Gammel
Heilo sin avatar
Oi da Tjorven, god bedring til Knerten! Vet de mer om hva som har skjedd?
Postet 05-01-23 kl 09:11 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Oi Tjorven, det høres ikke bra ut!

Jeg har dristet meg ut i været, levert bil på jobb og sitter nå på venterommet hos legen. Veldig smart å ikke prøve å kjøre hit, jeg har fortsatt lege på Løkka, og her er det litt kaotisk i gatene.
Postet 05-01-23 kl 09:15 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
God bedring til Knerten!

Vixen, det høres altså så deilig ut med ferie i varmen nå. Solkrem høres til og med fristende ut nå, enda så kjedelig det er å smøre seg.

Jeg tar hjemmekontor i dag. JEg har ikke lyst til å bevege meg utendørs i dag.
Postet 05-01-23 kl 09:19 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God bedring til Knerten og Serafin sin samboer.

Kroppen min oppdaget at ferien var over i natt, og bestemte seg for at soving var oppskrytt. Det kjennes bare sånn passelig greit i dag. Men jeg får ta en kopp kaffe til og holde ut til det blir kveld.
Postet 05-01-23 kl 09:20 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ingen skjønner hva som egentlig skjedde. De hadde startet med skadeforebyggende(!) øvelser, og så skal knerten bare avslutte med noen spensthopp. Han tar sats, og kjenner at noe gjør fryktelig vondt. Legene sier at det ene beinet brakk i satsen, og det andre i landinga. (Han har bare skadet venstre legg, men det er to bein inni leggen.)
Postet 05-01-23 kl 09:23 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Heilo sin avatar
Uff, det høres rart og skummelt ut. Håper de sjekker han godt ut nå som dere er inne på sykehuset.
Postet 05-01-23 kl 09:48 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Tjorven, håper dere får god hjelp og noen svar.

For første gang siden pandemihjemmekontoret har jeg i dag bedt flest mulig av "mine" jobbe hjemmefra i dag og i morgen, det er en stund siden gitt. Heldigvis er de drevne på hjemmekontor og får gjort nesten alt der, så det går jo finfint. Bedre det enn å stå i stampe med bil, som de fleste av dem ville måttet gjøre. Jeg har ikke planer om å kjøre noe sted i løpet av de nærmeste dagene, og er glad for Rema i gangavstand.
Postet 05-01-23 kl 10:06 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Auda, det høres ikke godt ut, Tjorven. God bedring til Knerten.
Høres jo ikke helt normalt ut å brekke beinet på den måten.
Postet 05-01-23 kl 10:19 av star star er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Så utrolig leit, Tjorven. God bedring til Knerten.

Som vanlig drukner jeg i prostata, denne uken hører jeg på Henrettelsespodden når jeg skanner (med øynene), så det høyner underholdningsnivået
Postet 05-01-23 kl 10:52 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Interessant morgenlogistikk til skole og jobb med innstilte busser og innsnødd bil. Ikke spesielt prolapsvennlig føre, det her.
Postet 05-01-23 kl 10:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Huff Tjorven, høres vondt og litt rart ut, håper de får fikset det fort! God bedring til ham og til Serafin-mannen!
Jeg har vært en runde ute for å hente lille elbilen, som ikke kom opp siste bakken i går (det gjorde ikke mannen med leie-elbilen heller), forsøkte på nytt, kom ikke opp, måtte dra og hurtiglade mens jeg drakk kaffe på CirkleK, og så med nytt mot og mer strøm kom jeg opp på et par forsøk.

Aldeles slett vintervedlikehold her i kommunen, dette har aldri skjedd før på de 16 årene vi har bodd her, vi har alltid klart å karre oss opp. Nå blir det hjemmekontor ut uken for min del. Men må ut og kjøre i ettermiddag er jeg redd, skal ut og se på ny, dvs. litt brukt, bil, til erstatning for den som ble kondemnert etter møtet med elgen..
Postet 05-01-23 kl 11:07 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Niesen min ble dyttet på isen i går og det viser seg at hun har en kraftig hjernerystelse. Broren min og kona fikk nesten ikke kontakt med henne i går kveld om måtte både på legevakt og sykehus for CT.

Skolen sendte melding i Visma om fallet ...
Postet 05-01-23 kl 11:11 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Siste nytt fra UB: Det er 15 grader på lesesalen. Det forklarer hvorfor jeg fortsatt fryser litt selv om jeg har på verdens varmeste ullkofte, digert ullskjerf, varme vinterstøvler og har vinterjakka mi over knærne. UiO har lovet 19 grader, liksom.
Postet 05-01-23 kl 11:17 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg har time hos psykolog i dag. Mange vanskelige tankar rundt det i dag, så eg drog tidleg avgarde og sit no på kafé og et sein frukost for å avlede meg sjølv aldri så lite.

Bortsett frå det, roleg torsdag. Kanskje er det i dag nissane skal flytte tilbake i kassene sine?
Postet 05-01-23 kl 11:34 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Pelle sin avatar
Tjorven, dette høres veldig likt ut som en tenåringsgutt jeg vet om. Han hadde noe mer enn "kun" brukne bein liksom, som visst var veldig alderstypisk (men jeg husker ikke hva det het). Det ble bra til slutt, håper Knerten ikke har for vondt, hørtes virkelig ikke godt ut.
Postet 05-01-23 kl 12:22 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Legen har vært innom, og vi skrives ut nå. Bruddet er typisk for bein i vekstfase, og har skjedd akkurat i vekstplatene. (Det tynne beinet brakk da han landet fordi det tykke beinet ikke hadde noe støtte å gi lenger.) Det ser bra ut, men han skal ikke belaste i 5 uker. Mannen min henter nå rullestol på hjelpemiddelsentralen, og sykehuset skriver attest på at han må få taxi til skolen så lenge han har gips fra hofte til hæl.

Knerten deler for øyeblikket pult med en i klassen som sitte i rullestol permanent, så da skal de sitte i rullestol ved siden av hverandre. Han trodde at det faktisk skulle bli litt kult. Humøret er i hvert fall på topp.
Postet 05-01-23 kl 12:29 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Så bra, Tjorven. Jeg ser for meg at det kan bli heft for ham framover - aner ikke helt hva jeg skulle gjort med rullestol bare opp til huset ... men dere har det forhåpentlig ikke så bratt.
Postet 05-01-23 kl 12:31 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Stakkars Knerten, Tjorven; men godt humøret er på plass i alle fall

Så skummelt med din niese, Nenne
Postet 05-01-23 kl 12:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Tøff start på året for flere her.
God bedring til Knerten, og litt pjusk til alle som trenger det.
En time ekstra på jobb i dag, to timer i går. Jeg er klar for helg snart kjenner jeg.
Postet 05-01-23 kl 16:03 av Mex Mex er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no