Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Før julen ringes inn - 1



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Før julen ringes inn - 1

Postet 01-12-22 kl 09:39 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
- 15. årgang -

1


[1 Primrose] [2 Oslo78] [3 Teofelia] [4 Blånn] [5 ingling] [6 celebelen]
[7 Heilo] [8 Tallulah] [9 Luftslottet] [10 Maverick] [11 tink] [12 Stompa]
[13 Blå] [14 Tjorven] [15 star] [16 Albertine] [17 Dali] [18 Toffskij] [19 Mex]
[20 Syrinx] [21 Pøblis] [22 Nenne] [23 Timar] [24 Skilpadda]


I 14 år nå så har jeg vært trofast leser av adventskalenderen her inne. (14 år!!! Det er faktisk en betydelig del av livet.) Nå skal jeg forsøke meg som bidragsyter selv.

Jeg føler alltid litt ekstra på ting i desember. Ekstra takknemlighet over de jeg har rundt meg, ekstra vemod over de som ikke er her og ekstra sorg over de som er her men der relasjonene av ulike grunner er vanskelige. Egentlig er det litt fint med en tid på året der man kan kjenne litt ekstra. Det innebærer for meg litt ekstra fokus på å finne på koselige ting med de rundt meg, tid til å sende meldinger til folk jeg kanskje har det for travelt til å ta kontakt med ellers, og tid til å gå en tur langs stranda alene mens tårene får trille. Jeg får også hjelp til å føle litt ekstra av musikk, og i dag vil jeg dele en vintersang som betyr mye for meg. Jeg håper at dere har tid nå i dag til å høre gjennom denne sangen og at den gir dere en fin start på desember. Teksten er ren poesi og kombinert med fin musikk og en fantastisk sanger så blir jeg rørt hver eneste gang.



Jeg avslutter med en liten oppfordring, som selvsagt er helt frivillig: Hvert år så er det dessverre noen som ikke får feiret jul hjemme. For noen dager siden la ei venninne av meg ut en melding på FB om hvor mye stjernene på Radiumhospitalet betydde for henne den jula hun lå der, hvordan de ga håp og gjorde at hun følte seg mindre alene. Hvis noen har litt penger til overs så kanskje dere vil kjøpe en stjerne for Kreftforeningens stjerneaksjon? Det har jeg gjort og jeg håper at den kan gi litt håp for noen som trenger det.

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Skilpadda sin avatar
Tusen takk for en stemningsfull start på årets adventskalender! Fin sang til frokosten.
Postet 01-12-22 kl 09:43 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Å, jeg elsker den sangen.
Takk for nydelig luke, og oppfordringen med å gi en stjerne er tatt!
Postet 01-12-22 kl 09:53 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Fin luke, elsker også den sangen.
Postet 01-12-22 kl 10:02 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Takk, Primrose! Jeg vurderte å kjøpe en slik stjerne, men fikk ikke ut fingeren før jeg leste luken din. Nå er det i boks.
Postet 01-12-22 kl 10:06 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fin luke med fin sang - tusen takk!
Postet 01-12-22 kl 10:25 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Takk Primrose. Stjerne er kjøpt, til det sykehuset min mor og begge mine søstre har blitt og blir behandlet for kreft (heldigvis av den mindre ufarlige sorten) og der min morfar ble behandlet.
Postet 01-12-22 kl 10:26 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Fin luke med fin sang og fin oppfordring.
Postet 01-12-22 kl 10:28 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det er nydelig sang, vi skal faktisk synge den på julekonsert om en drøy uke. Og takk for påminnelsen om julestjerneaksjonen!
Postet 01-12-22 kl 10:37 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Så nydelig! Takk for en fin start på desember.
Postet 01-12-22 kl 10:39 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar



Den sangen er så vakker
Postet 01-12-22 kl 13:27 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Så vakker kalenderåpning! Det er en nydelig sang.
Postet 01-12-22 kl 14:02 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Bra kalenderstart.

Jeg har ingen annen julekalender i år, så jeg skal kose meg med denne kalenderen hver dag. Den har jo vært med meg i en del år nå.
Postet 01-12-22 kl 14:07 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Takk for fin luke.
Postet 01-12-22 kl 14:51 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Den songen er ei av dei store perlene, kunstnaren Anne Grete Preus ga verkeleg mykje til oss. Og du har gitt til oss no. Tusen takk for luka, den fekk meg til å tenkje litt og til å gi ei stjerne til det lokale sjukehuset her.
Postet 01-12-22 kl 15:05 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Det var en fin påminnelse, både sangen og stjerne-ideen.
Postet 01-12-22 kl 16:37 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
For en treffende luke for meg. Den sangen datt ned i hodet mitt i går. Da gikk jeg hjem fra noe koselig som jeg hadde prioritert, og det begynte å snø. Og stjerne kjøpte jeg for et par uker siden, til sykehuset hvor min far tilbringer en del tid for tiden. Takk for luka.
Postet 01-12-22 kl 16:48 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Fin luke.
Postet 01-12-22 kl 17:24 av Ine Ine er ikke aktiv
Gammel
Heiko sin avatar
Takk for fin luke. Jeg får alltid klump i halsen av den sangen. :hjerer:
Postet 01-12-22 kl 17:48 av Heiko Heiko er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Åh! Jeg har blitt inspirert av deg i dag og gjort min del av adventsnisserier. Takk!
Postet 01-12-22 kl 18:13 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Tusen takk for nydelig start på advent!
Postet 01-12-22 kl 22:00 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Flott oppfordring; jeg er medlem og pleier alltid å kjøpe en stjerne, men i år har jeg helt glemt det.
Postet 02-12-22 kl 10:36 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Luftslottet sin avatar
Takk for fin luke.
Postet 02-12-22 kl 19:22 av Luftslottet Luftslottet er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Åh, den sangen.

Det snør himmelsk korrekturlakk over feilstavet sommer.

Julestjernene er fine. VI har hemmelig nisseopplegg på jobb, jeg har gitt en stjerne, middager hos Kirkensbymisjon og litt sjokolade. jeg vet at kollegene mine vil sette pris på det.
Takk for fin luke.
Postet 02-12-22 kl 20:20 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no