Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Nabbe

Gammel

28 og 29 Ramadan, EID MUBARAK!

Postet 11-10-07 kl 20:46 av Nabbe
Dobbelblogg i dag igjen... Jeg visste jeg kom til å bli treig med bloggingen etterhvert, men jeg har fått en viss rutine, sånn at i det minste kommer bloggen på siden min, http://blogg.muhajabah.org (flytter om ikke så lenge, ny adresse kommer) til å bli oppdatert mye oftere enn det har blitt til nå.

Fastet i dag fra 0617 til 1840 og det har vært en laaang dag. Forsov meg til frokost, og spiste hamburgere til middag.

Men nååååå er det Eid i morgen, det ble klart i...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Ramadan
Kommentarer 2 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

Den 27. Ramadan

Postet 09-10-07 kl 21:45 av Nabbe
27. Ramadan

Fastet: 0617 til 1958

Frokost: Litt drikke, ett par skiver og tabletter.

Middag: Wraps med tunfisk.

Sto opp, og bestemte meg for å faste i dag. Mannen min var hjemme fra jobb i dag også, og det gikk mye bedre i dag hehe. Vi slappet av, så på tv og holdt på med vårt på hver vår pc hehe.

Lastet ned prøveversjon av det nye LOTR-online-spillet. Det var faktisk litt gøy. Meeen, så prøvde jeg WOW (World of Warcraft) etterpå,...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

26. Ramadan

Postet 08-10-07 kl 21:50 av Nabbe
Fastet ikke i dag heller, har fått konstatert bihulebetennelse, og tar det heelt med ro, og koser meg med penicilin her.

Hørte igjen på denne sangen, som handler om Ramadan, og tenkte dele litt av den med dere:

Well, we’ve scanned the sky and we’ve sighted the moon
And we welcome the month of Ramadan
When we’ll fast together, all as one, to help and strengthen our iman [arabiske ordet for tro].


Ramadan begynner når månen er observert. Noen...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Ramadan
Kommentarer 0 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

24 og 25 Ramadan

Postet 08-10-07 kl 21:38 av Nabbe
Fastet ikke den 24, og nå, den 25, er jeg så syk av influensa at jeg ikke klarer faste heller. Jeg eier ikke energi, og har fått skikkelig influensa. Pluss at den tabletten jeg fikk av mannen min i går, har noen rare bivirkninger. Tørste blandt annet.

Reiste hjem i går den 24. Ramadan fra bygda. Det har vært en fin ferie, og jeg har slappet av en del, men ble jo syk siste dagen, så det ble en strabasiøs reise. Hodepinen dundret, men ble kvitt den på bussen, men så kom den tilbake...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

23. Ramadan

Postet 06-10-07 kl 23:07 av Nabbe
23. Ramadan

Fastet: (sett inn tidspunkt senere... Hodepine...)

Frokost: skiver med honning (ja, jeg har visst fått en dille)
Middag: Stekt ris med grønsaker og kylling.

Hadde egentlig sett for meg en stille og rolig hjemmedag i dag, men slik ble det altså ikke hehe. Først måtte vi opp og vise fram Khadija til nabodama, og så ville svigermor gå ned til “byen” en tur. Vi gikk på Handelslaget, og på lekebutikken,...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Ramadan
Kommentarer 0 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

22. Ramadan

Postet 06-10-07 kl 23:05 av Nabbe
22.Ramadan: Faster: 0601 til 1856

Frokost: Skiver med ymse pålegg, juice og melk

Middag: Elgkarbonader med poteter og blomkål

I dag kom det 60 kg kjøtt til svigers her. En halv elg, omtrent. Her bytter ting eiere fortere enn svint hehe, man kjøper honning med plommer og kjøper pærer med flytende honning. Jeg er egentlig litt imponert over dette systemet på bygda, det er jo mye av det samme i Algerie også.

Har du noe som naboen ikke har, kan...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Ramadan
Kommentarer 0 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

21. Ramadan

Postet 06-10-07 kl 23:03 av Nabbe
21.Ramadan. Faster fra 0558 til 1858 (lokal tid)

Frokost: Skiver med hjemmelaget honning Middag: Selv (svigerfar-)fisket ørret, potet, hvitsaus og raspet gulrot.

Det ble en laang dag for fastende meg hehe. Sto opp i ni-tiden igjen etter frokosten, og så dro vi til byen i 11-tiden. Eller, jaja, byen og byen fru Blom. Vi gikk en LANG omvei, og fant endelig lekebutikken, hvor pengene fra far kom og gikk på ett kvarter, omtrent. Mine foreldre hadde sendt 1000 kr til hver...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Ramadan
Kommentarer 2 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

20. Ramadan

Postet 06-10-07 kl 23:02 av Nabbe
20.Ramadan:
I dag fastet jeg jo ikke, siden jeg er på reise, så jeg kunne stå opp litt senere enn vanlig, og sove etter morgenbønnen. Ungene sov enda da jeg sto opp klokka åtte, men jeg fikk da liv i de til slutt.

De fløy rundt og pakket tingene sine, og klokka halv ti var vi ute av huset, på vei til våre ulike destinasjoner. Malika dro blid og fornøyd til Emma klokka 11, og Sofiane, Khadija og jeg dro til Seljord med 11.30-bussen.

Det gikk overraskende bra på...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Ramadan
Kommentarer 0 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

18. og 19. Ramadan

Postet 01-10-07 kl 10:58 av Nabbe
18. og 19. Ramadan

Fastet 0603 til 1923 og 0605 til 1920 i dag.

Frokost: Forsovet oss to dager på rad, så det har blitt litt hurtig mat sånn fem på seks nå i to dager hehe... Skiver og dadler.

Middag: I går laget jeg ovnsstekt kylling, en gryte med kjøttdeig og paprika, ris, kyllingsaus til ungene, samosa med tunfisk og så hadde vi smågodt til desert etter at Khadija var i seng.

I dag vet jeg ikke hva det blir. Mest sansynlig rester fra...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Ramadan
Kommentarer 1 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

16 og 17. Ramadan

Postet 29-09-07 kl 09:46 av Nabbe
16 og 17 Ramadan, må ta to dager i slengen, gitt, det var ikke mye ro her i går.

Faster: i dag: 0600 til 1925

Frokost: Skiver og skiver, både i går og i dag
Middag: I går: Harira (marokkansk suppe), lasagne og verdens beste ostehorn (ja, jeg var på besøk).
I dag blir det noe enkelt. Tror det blir noe med kylling.

I går var det litt hektisk her, og på kvelden var jeg på kombinert tupperware-party/iftar (middagen i Ramadan), så da ble det...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Ramadan
Kommentarer 0 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

Den 15. Ramadan

Postet 27-09-07 kl 21:27 av Nabbe
15. Ramadan

Fastet fra 0556 til 1931

Frokost: Sto opp lovlig sent, så det ble en banan, litt melk, litt juice og en hamburger fra i går.
Middag: Ovnsbakt laks, kokt potet, og en saus med vårløk og mais.

For en stressende dag. Av alle dumme dager, måtte gubben jobbe overtid i dag.

Jaja, det er jo penger det og, så det kommer godt med, det er ikke det.

Her bæser hele gjengen, sutrer og griner, krangler og sloss, nå...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Ramadan
Kommentarer 0 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

Den 14 Ramadan

Postet 26-09-07 kl 21:49 av Nabbe
14. Ramadan

Fastet fra 0554 til 1933

Frokost: Skiver med røkelaks, salami og puck-ost. Dog ikke sammen!
Middag: Hamburgere. Jeg har lengtet etter svære, gode hamburgere lenge, og i dag fikk jeg det hehe.

I dag har jeg lest fatwaer opp og i mente og litt til. Til øyet ble stort og vått. Nå er jeg så lei, at jeg gulper snart hehe. Jeg holder på å skrive noe om ekteskapet i islam, mest tenkt på konvertitter, litt om de praktiske ting, hva som er lurt...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

Den 13. Ramadan

Postet 25-09-07 kl 19:11 av Nabbe
13. Ramadan

Faster: 0553 til 1935

Frokost: Turbofrokost med en skive brød, noen dadler, litt juice og litt kake.
Middag: Tja, vet ikke helt, tror det blir pølsestappe. En av mine favoritter.

Khadi var i barnehagen en tur i dag, og så dro vi til byen for å handle litt.

Vi dro til byen, og skulle ta en sånn gratis-buss som går fra den ene siden av byen til den andre. Hun ville gå igjennom "pippe-parken", men jeg sa at jeg...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Ramadan
Kommentarer 1 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

Den 12. Ramadan

Postet 24-09-07 kl 23:07 av Nabbe
12. Ramadan

Faster fra: 0551 til 1937

Frokost: Skiver med (halal)salami
Middag: Stuet makaroni, gulrotstuing og kjøttkaker

En kjapp blogg i dag. Det er sent, og jeg er skikkelig trøtt og sliten. Jeg har hatt en travel dag i dag. Jeg må liksom bare blogge uansett, fordi jeg er redd for å falle ut av rytmen, og så glemme hele bloggen. Det har skjedd før hehe.

I går lærte jeg en viktig lekse. Aldri kjøp posesupper fra India. Gu' bedre,...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Ramadan
Kommentarer 1 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

Den 11. Ramadan

Postet 23-09-07 kl 17:21 av Nabbe
11. Ramadan

Faster: fra 0549 til 1939
Frokost: Skiver med ost og brus. Skikkelig sunn i dag.
Middag: Haleem, en slags linsesuppe, ser det ut som, med kyllingrester, fritterte reker og salat. Og så skal jeg lage albanske kaker.

I dag sov jeg til 12, så denne dagen har gått usedvanlig fort unna. Middagen lager seg omtrent selv i dag, så jeg har ikke så mye å gjøre, egentlig. Bare en hersens oppvask først.

Jeg fant endelig oppskrift på noen...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Ramadan
Kommentarer 5 Nabbe er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no