Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 24-04-20 kl 08:39 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
Hondacrv sin avatar
Oj. Eg skal til Drammen i dag, så eg er riktig så tidlig oppe. Ha ein fin dag alle sammen!
Postet 24-04-20 kl 09:07 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal hjem i dag! Jeg gleder meg til å komme hjem til mitt eget hus selv om jeg skjønner at jeg sikkert har trengt disse dagene borte. Jeg håper at jeg er uthvilt.

Først kaffe og avis. Og så må jeg kanskje gjøre litt rent i denne leiligheten jeg har fått låne.
Postet 24-04-20 kl 09:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Herlig, tjorven!
Postet 24-04-20 kl 09:15 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hjemmekontor, hjemmeskole (siste dag), dekkskifte, skole-hjem-samtale, beising av hus. Lite tid til hvile i dag.

Så godt at du har fått et lite avbrekk, Tjorven.
Postet 24-04-20 kl 09:28 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg skal få treffe noen av de jeg jobber sammen med i dag, sjefen har invitert på lunsj ute i det fri!
Postet 24-04-20 kl 09:31 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det høres bra ut, Tjorven!

Jeg leter etter motivasjonen min. Fem dagers arbeidsuke er i meste laget altså, godt det bare er fire dager til uka.
Postet 24-04-20 kl 09:31 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Fredag og snart helg. Jeg gleder meg til kjæresten og bonusen kommer i ettermiddag.
Vi skal hente trampoline jeg har lagt av, og få satt opp den i helgen. Må ha litt mer i hagen nå som det blir hjemmesommer, vi har jo brukt å være i Spania mye av sommerferien, slik blir det jo ikke i år.

Jeg sitter og vurderer å la Lillesøster slippe teams-møte, slik at vi får en litt roligere start på dagen, og ikke må starte dagen med kranglig. Har litt mer tid å bestemme meg på.
Storebror skal på skolen til 10.00, men nå er sykkelen hans i orden etter at vi fikk nytt batteri fra HMS, så han sykler selv. Oh lykke, for oss begge.

spent på om jeg hører noe om planen de har for Lillesøster til uka. Nå er jeg litt der om hun får EN dag på skolen i uka fremover, fra 10-14, så er jeg overlykkelig.
Postet 24-04-20 kl 09:52 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Her er det også dekkskifte, må ha nye, så det blir dyrt. Jaja.

Straks teamsmøte for å finne ut hva er siste nytt mht korona og jobbsituasjon (er det krise, hvem kansellerer, hva gjør vi status).
Postet 24-04-20 kl 09:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal straks ha siste veiledning på semesteroppgaven min, om knappe to uker er det eksamen. Jeg har kvesset blyanten og pusset tenna, må se presentabel ut på Zoom.
Postet 24-04-20 kl 09:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 24-04-20 kl 10:26 av Blondie
Gammel
Nenne sin avatar
Storebror forsov seg i dag, tross vekkeklokke og vekkeservice i tillegg. Det er mulig han ikke har kommet seg i seng til fornuftig tid, men hvor mye maser man egentlig på 18-åringer?
Postet 24-04-20 kl 10:13 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så godt å høre Tjorven. Jeg håper at det går bra fremover også.

Jeg har sovet dårlig i natt og er trett og lei på soveromskontoret. Men jeg skal ta en litt rolig dag med passe med pauser og så er det helg. Grillen skal frem og jeg har kjøpt masse godt til å ha på den.

I morgen skal jeg opp til en slektning som har fødselsdag med presanger. Det blir ikke noe selskap, men vi kan stå i hagen (eller kanskje til og med sitte i hagen) og prate litt og bare det er jo hyggelig i disse dager.
Postet 24-04-20 kl 10:23 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har fulgt eldste for å ta påfyll av HPV - vaksinen.

Fikk bare følgt henne til døra, slipper ikke fler en nødvendig i bygget.
Postet 24-04-20 kl 10:29 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Siste hjemmeskoledag for andreklassingen. Han gleder seg til skolestart. Sjetteklassingen har mye mer skolearbeid og er ikke selvgående på oppgavene så han vil trenge hjelp fremover. Han kan det og trenger ikke hjelp med selve oppgavene, men må settes i gang og må ha hjelp til å disponere tiden. Blir for "glemt" noen oppgaver om vi ikke passer på.
Postet 24-04-20 kl 10:47 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Jammen glad det er helg nå, i dag var det virkelig vanskelig å få ungene opp av senga. Ene 7-klassingen sitter nå på klassemøte i Google Meet, i pysjen med håret til alle kanter. Selv har jeg også store problemer med å motivere meg i dag. Har fått en stor og dønn kjedelig arbeidsoppgave i fanget, som jeg bare må få unna, så jeg har ikke annet valg enn å sette i gang.
Postet 24-04-20 kl 10:50 av My My er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Vondt i viljen og arbeidslysten, men er vel bare å få hodet i gir. Men helg da dere!!
Postet 24-04-20 kl 11:24 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Her går det tregt, men det går på et vis. Skal skifte dekk om et par timer.
Postet 24-04-20 kl 11:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Kan melde om at det er veldig gøy å høre på Abels Tårn på P2 med fryktelig nysgjerrig fireåring som co-listener.

Jeg har porsjonert ut ukens lovlige arbeidstimer og har igjen en liten økt som jeg nå sutter på som et drops og sparer utover dagen. Har gitt meg som regel at jeg SKAL rydde i en time før jeg får lov til å jobbe.
Postet 24-04-20 kl 12:25 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Snartur innom jobb. Skravletime ble jo som vanlig en halvtime senere enn oppsatt. Og så har jeg fysio om et par timer.
Ikke akkurat motivert for å gjøre noe. Er så frustrert over manglende info på omtrent alt jeg skal gjøre.
Postet 24-04-20 kl 12:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Siste dag med hjemmeskole for 4. klassingen.

Jeg har unnagjort dagens møter og lurer på om jeg skal på senteret en tur og kjøpe meg en vindjakke eller anorakk før dagens sykkeltur..
Postet 24-04-20 kl 13:20 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Oioioi. Begynte dagen med et legendarisk utbrudd, da ingen unger fikk spist, kledd på seg eller gjort noe av det jeg ba dem om, og jeg måtte droppe å levere i barnehagen, for i det hele tatt å rekke Teams-undervisning. Alt dette midt i mannens videomøte, til underholdning for diverse tyske kolleger.

Dagens første økt vel overstått, nå er det fire timer sosiologi på planen. Elevene er enten ferdige med prosjekt eller fordufta, så det ser ut som om jeg får tid til å vurdere noen engelsktekster også.
Postet 24-04-20 kl 13:26 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Hjemmekontorfellesskapet er på ekskursjon til avdelingskontoret på hytta.
Vi tok med internett og reiste ut i går, siden vi regnet med at det blir en del trafikk i ettermiddag. Mann og barn jobber, og jeg har satt poteter.
Postet 24-04-20 kl 13:50 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Matilda. Den der er en klassiker, og grunnen til at jeg er glad jeg har et eget rom å sitte i når jeg kjører alle teamsmøtene.
Postet 24-04-20 kl 14:16 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Mathilda: Heller et utbrudd enn det den danske læreren serverte sine 8. klassinger i går. For de som ikke fikk det med seg: Han glemte å skru av teams og hadde en hyrdestund med fruen. Kun lyd da, men det er jo ille nok.

Sol i vest, skitrekket er åpnet og vi pakker for hytta.
Postet 24-04-20 kl 14:26 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Mannen min var altså i et annet rom... og i en annen etasje.

Haha, agenten, jeg så det. Jeg hadde aldri turt å gå på jobb igjen, trur jeg! Heldigvis er det ikke så mye sjanse for den slags aktivitet her om dagen.
Postet 24-04-20 kl 14:52 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Haha, Matilda!
Jeg sitter på kjøkkenet og jobber og har mye teamsmøter. Forleden skulle 9.klassingen bake noe (mat & helse) og endte opp med å ta med seg bakebolle og ingredienser ned på broren sitt rom.

Jeg så på tv forleden om en familie på tv på Tøyen i liten leilighet med to barnehagebarn. Begge satt med Teamsmøter på samme kjøkkenbord. Kollegene til hun i Skatteetaten klaget på støy i bakgrunnen, så hun flyttet seg til badet.
Postet 24-04-20 kl 15:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Åpningen av et par tunneler har forkortet reisetiden min til byen med over 30 min.
Postet 24-04-20 kl 15:19 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har vært på jobb til nå. Diverse skypemøter med både kolleger og lærere; fant ut at Frøkna skulle få litt arbeidsro. Godt med litt miljøskifte.
Postet 24-04-20 kl 15:33 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Glemme å skru av Teams før lunsj-sex er skrekken!
Postet 24-04-20 kl 16:58 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg syns Teams-sex-historien var aldeles fornøyelig. Ikke greit, selvsagt, men jeg tenker at 8. klassinger ikke dauer av å vite at to voksne mennesker har seg i sitt eget hjem. Flott at folk finner glede på hjemmekontoret, tenker jeg, da.

Jeg hadde selvsagt aldri turd å komme på jobb igjen.
Postet 24-04-20 kl 17:10 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Jeg tenkte det samme, Poly! De fikk virkelig god innføring i det. De tar ikke skade av det tenker jeg.
Postet 24-04-20 kl 18:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg klarte å tryne rett inn i noens jobbtelefonmøte i parken her om dagen. Snubla i et hull i asfalten, og det ble naturlig nok litt hyling og jamring. Damen i telefonmøtet kom styrtende for å hjelpe. De i andre enden hadde visst fått med seg alt. Men da vet de i alle fall at kollegaen deres er omsorgsfull og medmenneskelig.
Postet 25-04-20 kl 09:18 av Kanina Kanina er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no