Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 12-05-20 kl 08:25 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Vondt i ryggen i dag, tror jeg må hente stolen min på jobb.

Kaldt og guffent her, tror det var 3 grader. Meldt snø visstnok, men har ikke sett noe til det ennå.
Postet 12-05-20 kl 08:36 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Ny dag på hjemmekontoret. Snekkerne kom kl 7! så det ble bråvåkning for ungene

Sol ute, men foreløpig ikke så varmt.
Postet 12-05-20 kl 08:45 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Våknet opp til vinter. Hurra, og jeg har sommerdekk på bilen. Jaja, jeg får snegle meg avgårde, heldigvis ingen bakker.
Postet 12-05-20 kl 08:48 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det snør i Bergen også. Jeg tror at jeg må ta inn klesvasken jeg hang ut i helgen.

Heldigvis har jeg ikke plantet ut erter og brokkoli, så nå må de nok kose seg inne i stuen en liten stund til.

Jeg står på venteliste til en utetreningstime med treningssenteret mitt i dag og lurer litt på om jeg skal holde på den eller om jeg skal feige ut.

Nå er vi one down på hjemmearbeidssiden. Mannen er på jobb. Jentene og jeg er hjemme. Lillesøster skal på skolen på fredag og storesøster på mandag. Jeg aner ennå ikke når jeg får flytte meg fra sofakontoret. Jeg sitter heldigvis godt her.
Postet 12-05-20 kl 08:53 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Har sent guttungen tilbake på skolen i dag, han var klar på et øyeblikk, så tror han gledet seg litt.
Jentungen skal ikke på skolen før i morgen så hun får hjemmeskole i dag også.

Ute er det kaldt og guffent, godt å være inne.
Postet 12-05-20 kl 08:53 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Det blåser nordavind fra alle kanter, men jeg er inne på jobb, og oppgaver venter.
Postet 12-05-20 kl 08:55 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn. Kaffe i koppen og kroppen er foran pc'en. Sol ute, men sikkert kaldt. Bare surfe litt før jobb oppgavene begynner?
Postet 12-05-20 kl 09:01 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Nyter en av de få fordelene jeg har med hjemmekontor og det er den korte reiseveien. Sov litt ekstra i dag tidlig og var likevel i gang en god stund før åtte.

Kaffe i koppen, har skrevet noen eposter og sett igjennom en presentasjon, så nå innvilger jeg meg litt surfetid.
Postet 12-05-20 kl 09:11 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Sekstenåringen har gått (gisp!) på skolen, og fjortenåringen skal straks (gisp!!) til reguleringstannlegen, så jeg får være (gisp!!!) helt alene hjemme i over en time!

Har ikke så høye krav lenger.
Postet 12-05-20 kl 09:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Høres helt herlig ut Toffskij, det er ikke dagligdags kost her i huset heller for tiden.

Nå har det begynt å snø her, men ser heldigvis at det ikke legger seg.
Postet 12-05-20 kl 09:24 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg endte opp hjemme i dag. Lett forkjøla, dvs. litt mer rennende nese enn tidligere og man skal holde seg hjemme. Mannen skal ha heldagsmøte på jobb, i stua, så feil dag å være hjemme. De to yngste har reist på skolen. De fikk plass på t-banen. Det var uaktuelt å sykle/gå 11 km. Kompisen til mellomste gikk til skolen i går. Jeg syklet forbi ham omtrent halvveis. Med bassgitar på ryggen og sekk på magen, 2 meter 17-åring.
Postet 12-05-20 kl 09:31 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Da er en straks på vei ut døra. Jeg skal straks hoppe i dusjen og så karre meg på jobb.
Postet 12-05-20 kl 09:33 av star star er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Aleine hjemme-tid er luksus, ja! Tror en halvtimes tid er rekorden her på de siste månedene.

I går var jeg på kontoret for første gang på lenge, i dag er det hjemmekontor igjen. Jeg kjenner at en kombinasjon er veldig greit, enn så lenge.
Postet 12-05-20 kl 09:37 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg fulgte lykkelig 12-åring til skolen i dag (det var på veien for meg, men han hadde selvsagt klart seg på egenhånd også). Dette har han gledet seg noe veldig til.

Snuppa ble skikkelig vonbråten da hun skjønte at hun bare skulle ha hjemmeskole i dag. Men det er heldigvis forbigående. Fra og med onsdag skal hun en liten tur innom skolen hver dag. Det trenger hun. Hun var helt i fyr og flamme over å møte på uteskole i går.
Postet 12-05-20 kl 09:40 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Kaldt og surt i dag. Må prøve å spa frem noe motivasjon....
Postet 12-05-20 kl 10:09 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Alene hjemme-tid er definitivt ikke luksus her, men det er sikkert fordi den ikke er selvvalgt. Nyter ukene hvor leiligheten er stapp full av unger.

Jeg våknet med migrene i dag og har delvis deltatt i to morgenmøter liggende og med mikrofon/kamera av. Håper på bedring utover dagen, for dette har jeg ikke tid til (hvilket nettopp er grunnen til at det oppstår).
Postet 12-05-20 kl 10:38 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blondie: Ja, det er litt forskjell på hva vi lengter etter. I går var snuppa ute med en venninne, Knerten på håndballtrening (første gang siden 12. mars) og mannen var fotballtrener. Så jeg var hjemme alene ... og hva gjorde jeg: så på digitalt folkemøte med samferdselsministeren og transportetatene!
Postet 12-05-20 kl 10:47 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg skal være hjemme alene noen timer i morgen, da skal Ville på skolen og mannen på kontoret. Det blir uvant, men sikkert veldig deilig.
Postet 12-05-20 kl 11:24 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Eldste er på skolen, mannen er ute, minsten er nede og jeg har en hel etasje for meg selv. Sola skinner, så ser vi bort fra snøen. Men det er jo litt fint med snø på fjellet rett ut vinduet her da.
Ja, og god kaffe. I tillegg har jeg snakket med fine kollegaer.
Postet 12-05-20 kl 11:45 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ser at det er forskjell på det ja Blondie, ikke meningen å være lite sensitiv. Jeg er nok preget av en lett klaustrofobisk følelse.
Postet 12-05-20 kl 11:51 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
av Tjorven.

Jeg var på trening i går, det var godt (også for de hjemme visstnok). I dag er det en periode med tomt hus for alle er ute på ulike greier. Mellomste her på farmorskolen og har siste hjemmeskoledag i morgen. Mistenker at jeg kan ha litt høye forventninger til hvor bra alt skal bli bare de kommer seg på skolen...
Postet 12-05-20 kl 11:58 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Ikke hatt tomt hus på 8 uker. Den eneste som har tatt med seg gutta i skogen på tur er meg. Ellers er det alltid noen hjemme her.
Postet 12-05-20 kl 12:08 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er alene i stuen akkurat nå, det får jeg være fornøyd med slik situasjonen er nå. Senere skal jeg ha en biltur helt alene, det er lommene mine for tiden.
Postet 12-05-20 kl 13:08 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg synes det er lett å se at det kan være sårt å være helt alene hjemme over tid, særlig i en slik situasjon som vi er i nå, samtidig som at andre kan føle de har tråkka oppi resten av familien i overkant mye. Vi bare befinner oss i veldig forskjellige situasjoner.
Postet 12-05-20 kl 13:36 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Definitivt, og det var ikke noe sårt sleivspark fra meg. Jeg husker heldig godt hvordan det var å bli overveldet av små barn og mye virak. Det var mer en digresjon.
Postet 12-05-20 kl 13:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har vært i digital workshop siden klokka ni. Det er ganske intenst altså. Nå er jeg helt svimete i huet.
Postet 12-05-20 kl 15:06 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fordelen med hjemmekontor er at jeg er hjemme i det jeg stempler ut og kan gjøre nødvendige ærend etterpå, som å kjøpe bukser til guttungen som har vokst mange centimeter disse ukene, og hadde kun bukser som rakk til midt på leggen. 40% i venner og familietilbud på Cubus gjorde susen.
Postet 12-05-20 kl 15:54 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
De helvetes folka som driver studienett.no kan få brenne i helvetes fjerde sirkel! Tjene penger på lat og lettlurt ungdom sånn, du burde SKAMME seg!

Jeg vurderer heldagsprøver der jeg har gitt en tidligere eksamensoppgave, for det lærer man i teorien av, men så finnes det tydeligvis en guide på lukket nettsted som flere av elevene har lagt sin elsk på. Nettsiden fanges ikke opp av plagiatkontrollen, så jeg bruker timesvis på å sammenlikne ordlyd og vurdere om bruken er selvstendig nok eller ikke, mens jeg forbanner de #%%*% ågerkarlene, elevenes naivitet, og ikke minst min egen.
Postet 12-05-20 kl 16:31 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Matilda, du veit at du kan få gratis tilgang som lærer? Det står med liten skrift ein eller annan plass viss du går inn på studenter. Eg fanga ei opp der i fjor, juksa på heildags og fekk nedsett i atferd. Kapoff.
Postet 12-05-20 kl 19:55 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har det, ellers hadde jeg jo ikke fått sjekka. (Og før jeg fikk egen konto lånte jeg tilgang av en vennlig medforumist. ) Det er pes likevel, for jeg må jo lese og sammenlikne hvor mye de har lånt gjennom hele. Og det er så UNØDVENDIG!
Postet 12-05-20 kl 20:21 av Matilda Matilda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no