Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 17-03-20 kl 07:24 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Adrienne sin avatar
Forskning viser at om man legger seg tidlig så våkner man tidlig også. Har jobbet i en halvtime allerede.
Postet 17-03-20 kl 08:16 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Min erfaring i natt tilsier noe annet, Adrienne. Jeg la meg langt tidligere enn jeg pleier i går, og var helt utslått da klokka ringte i dag. Enda jeg pleier å sprette opp uten problemer.

Jeg har bestemt meg for å lage noen rutiner for egen del, så jeg starter dagen med en runde rundt borettslaget slik at jeg får litt frisk luft før jeg setter meg ned på hjemmekontoret. Jeg har 5 møter i dag, så det er nok å gjøre. Familien klager over at jeg har skypemøtene på altfor høyt, så jeg skal forsøke meg på noen triks i dag. Jeg skjønner jo at de også må få konsentrere seg når jeg har møter store deler av dagen.
Postet 17-03-20 kl 08:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har hørt på Erlend Loe halve natta (på lydbok, så ikke smittefare). Nå starter snart arbeidsdagen med et Teams-møte og jeg har for første gang i mitt liv fundert på om jeg trenger å ta på meg BH før jobb.
Postet 17-03-20 kl 08:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Jeg har ikke fått nok bevegelse og frisk luft de siste dagene, og sover dårlig. Har klokken på til 6, slik at jeg kan snike meg til litt fred og ro på hjemmekontoret før røkla står opp og skal hjemmeskoles. En dags forskning viser at jeg fikser kombinasjonen av hjemmekontor og hjemmeskole greit, men at jeg blir usigelig trøtt (uten å være fysisk sliten) på kvelden. Innser at jeg nok må ta et par "syktbarn-dager" i løpet av denne perioden, men ettersom ingen vet hvor lenge det varer er det greit å fordele de litt ut.

Har fått kaffe da, og er snart klar for frokost.

Tjorven, har ikke et av barna dine gamingpc med sånn helikopterheadset? Det funker fint til møteaktivitet. Evt. bør jobben din spandere på et par øretelefoner med mikrofon.
Postet 17-03-20 kl 08:47 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Haha Blondie. I går insisterte jeg på at alle skulle kle seg skikkelig før skoledagen. Ikke subbe rundt i onepiece, i dag har jeg bare rasket på meg noe for ikke å vekke han som ville og kunne sove litt ekstra. Men vurderer å sminke meg før dagens teamsmøte med kollegaer, så ikke særlig våken ut der jeg satt i går.
Postet 17-03-20 kl 08:49 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg våknet en halvtime før jeg skulle, så nå har jeg cornaoppdatert meg på telefonen.

Jeg er for mye på nett, jeg sitter med telefonen fremme hele tiden. Jeg er verre enn ungdommene mine, og det har jeg vært lenge. Så nå blir det dugnad for landet og dugnad for meg selv, fra i dag av innfører jeg skjermtid.
Postet 17-03-20 kl 08:50 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg går rundt i ulltøy hele dagen og har absolutt ikke sminket meg. Hvorfor gidde, liksom, det er ingen som ser meg.

@Tjorven: kan du ikke ta skypemøter med headset? Da hører familien i det minste bare deg. Jeg tar Teamsmøter på telefonen, og da bruker jeg AirPodsene mine som jeg fikk til jul og som virkelig har fått kjørt seg den siste uken.
Postet 17-03-20 kl 08:58 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg våkna med en klengete femåring drapert over hele kroppen. Da han våkna sjøl, var det første han sa: «Mamma, jeg djømte at det vaj kjig.» Har derfor begynt dagen med alle guttene oppi senga, og en god prat (igjen) om hvorfor verden står på hodet. De er godt informert, ser Supernytt, de veit hva som skjer, men alle har en eller annen form for reaksjon. Kjenner dette ikke er dagen for å pushe på med for mye skolearbeid.

Jeg, derimot, har en rettebunke som allerede har liggi for lenge, og som det må skje noe med i dag. Håhå, jaja.
Postet 17-03-20 kl 09:03 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ingen BH på hjemmekontoret i dag, er møter uten bilde her så det går fint.
Oppfordring om 15min utendørsaktivitet som skal dokumenters er sendt til mine nærmeste på jobb, noe må gjøres for å ikke føle seg helt alene her.
Travle dager på jobb i disse tider.
Postet 17-03-20 kl 09:05 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Innom x for å vekke unger. Han dro på jobb grytidlig og eldste er ikke den som hører telefonen om morran.
Postet 17-03-20 kl 09:16 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Matilda. Den var litt lei.

Her er jeg nå innstallert på soverommet siden både mannen og jeg skal ha skypemøter. Jeg prøver å sette opp et møte litt senere i uken der vi sannsynligvis skal bruke Teams. Jeg bruker ingenting sånt til vanlig. Det er stort sett et poeng å ha møter fysisk. Men akkurat nå går det jo ikke, så jeg må lære.

Ellers går hjemmetilværelsen helt greit. Tenåringene går litt på veggen, men det får heller være. Kanskje jeg kan trene dem til hagearbeid når det blir litt varmere.

Jeg er fornøyd med at jeg har trent tre dager på rad. Styrke, tur og yoga. Ikke kjempelange økter, men nok til at kroppen er i bevegelse.
Postet 17-03-20 kl 09:18 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Jeg har snart jobbet en time allerede. Utenfor har kommunen vært med en stor bil som har levert asfalt, ref vannlekkasjen inn til meg på lørdag morgen. Hører fuglekvitter utenfor og har møte om en halvtime. Ungene må vekkes.
Postet 17-03-20 kl 09:20 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Vi har kommet oss inn i en rutine.
Skoledagen starter kl 9, jeg følger opp 4. klassingen, mens 8. klassingen er selvgående.
Kl 11 er det lunsj og 30 min fysak (en runde rundt nabolaget), før en ny økt kl 12. Eldste er ferdig 13.30 ca. 4. klassingen 12.30.
Det blir mye spilling for tiden, men det er nå slik de holder seg sosiale.
Eldstemann har den perfekte hverdagen. Yngste savner venner.
Postet 17-03-20 kl 09:28 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Jeg drikker kaffe fra den nye kaffemaskinen (vår tok kvelden i går, og etter litt diskusjon kom vi frem til at å kjøpe ny var Nødvendig Handletur), og er klar for første Skype-møte.

Det beste med hjemmekontor er at alarmen kan stå på 7.57, og jeg er likevel på kontoret klokka 8. Ikke noe våkning en halvtime for tidlig her, med andre ord.
Postet 17-03-20 kl 09:46 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Jeg har blitt enda mer forkjøla enn i går, og kommer til å tilbringe mer tid på sofaen enn ved pc. 3. Klassingen er absolutt ikke motivert for skole i dag, så det kan bli en interessant dag.
Postet 17-03-20 kl 10:01 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Storebror er oppe og foran pcen. Lillebror er ferdig med alt sitt så han sover enda.

Selv har jeg sjekket litt mail, og ellers så skal jeg begynne å lese litt fagstoff.
Postet 17-03-20 kl 10:20 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det er en sånn rar situasjon der noen er travlere enn noensinne, mens for andre (oss) har alt tempo bare roet ned.

Jeg står opp kl. 7.15 og har en rolig halvtime med kokt egg og kaffe før jeg kommer meg sånn langsomt på plass på hjemmekontoret. Avslutter dagene tidlig og bruker opp min hardt oppsparte plusstid, men jeg har jo ikke mer å gjøre, så da er det sånn.

Og likevel klarer jeg å utsette den malingjobben jeg kunne vært ferdig med for lenge siden.
Postet 17-03-20 kl 10:50 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Jeg har ryddet kjøkkenet og satt i gang yngste med skolearbeid. Snart skal jeg tømme bokashi og forberede for såing i drivhuset, sette yngste i gang med økt 2, og fysak for meg blir å gå til og fra jobben for å hjelpe en ansatt med papirmølle og søknad til NAV (midlertidig nedstengt bedrift). Eldste har fysak på timeplanen, og klarer seg selv, mens yngste skal på sykkeltur med de nye sommerdekkene. Rar, men også litt fin dag. Sola skinner! :silver lining:
Postet 17-03-20 kl 10:51 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God formiddag!
Blå: Ja, samme her. Noen i bedriften vår er travlere enn noensinne, mens andre (jeg) har fått det veldig rolig. Benytter tiden til å oppdatere meg på en del ting.

Mann og barn hjemmeskolerer. Eldste er sur for "alle andre" har det mye friere enn han. Jaja, nei nei.
Postet 17-03-20 kl 11:13 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg har aldri hatt et så merkelig sykdomsforløp som nå. Mer fram og tilbake med formen og symptomer enn kjendisers kjærlighetsliv!

Holder meg fortsatt helt inne og på avstand fra de andre. Har veldig lyst til å gå en tur på fjellet nå, men det kun fordi jeg ikke kan gjøre det.
Postet 17-03-20 kl 11:15 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Matilda, riktig prioritering spør du meg.

Jeg har en del oppgaver som er satt på vent, men bruker en del tid på å snakke med kollegaer, sjekke at de har det bra, distribuere oppgaver og se på hva vi har liggende som er egnet å gjøre via hjemmekontor. Litt utstrakt personalomsorg tenker jeg er fin prioritering for min del. Nå begynner skoledagen snart hos oss.
Postet 17-03-20 kl 11:33 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg føler meg ganske uvirksom her jeg sitter på hjemmekontoret, men det er vel mest vanen og at lesing av prosjektdokumentasjon ikke er "produksjon".

Må skrive en litt større handleliste i dag, det går merkbart mer av enkelte ting nå når alle er hjemme.
Postet 17-03-20 kl 11:59 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Matilda Trist og forståelig. Så fint du møter dem.

Vi har en sønn som har hatt 38-39 i feber, tett pust og hoste, i 5 dager nå, og han ble testet i går, mest sannsynlig pga en lei kikhoste med litt pustebesvær for under ett år siden. Nå venter vi på et svar vi tror er negativt, ettersom vi andre tre i familien er i ganske fin form. Bare lett forkjøla. Skal bare bli deilig med et svar og skal bli deilig å få han i bedre form snart, jeg har vært veldig redd i perioder, selv om jeg objektivt vet at det skal gå fint. Det er bare noe med hele stemningen rundt dette.
Har ikke helt overskudd til å bekymre meg for foreldrene mine som først kommer hjem fra Spania i morgen.
Ellers er lillesøster flink til å fikse skolearbeid selv, og hun har en fantastisk lærer. Jeg sendte denne læreren en takkeSMS og vil oppfordre andre til å spre litt ekstra ros og glede til folk rundt dere i disse dager, det betyr så mye.
Postet 17-03-20 kl 12:23 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kjeder meg så mye på jobb at jeg har stalka x'en.
Altså, hvor og det er fullt tilgjengelig for alle.
Postet 17-03-20 kl 13:14 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Rektor på hjemmeskolen har bestemt at det skal øves mest på mat og helse i tiden fremover.

Postet 17-03-20 kl 13:25 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Fornuftig rektor. Her har barna i oppgave henholdsvis å hjelpe til med å lage middag og med å dekke bord, så om ikke annet får vi et lite push til å involvere dem mer i sånt!

Rektor på vår hjemmeskole innvilget is etter endt arbeidsøkt. Begge rektorene, faktisk.
Postet 17-03-20 kl 13:49 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Rektoren her har sendt de to eldste ut på gymnastikk i nabolaget.
Yngste elev gjorde seg ferdig med dagens skolearbeid (+ forbannet sammensatte ord og doble konsonanter) allerede før de andre stod opp
Postet 17-03-20 kl 14:10 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Her er rektor smørblid etter en noe trøblete start på dagen, nå jobber begge to selvstendig som bare det. Selv rektor får litt jobb gjort. Og om noen timer kommer mannen hjem med takeaway fra Katla. Litt moro må vi da få ha det!
Postet 17-03-20 kl 16:12 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Jeg sendte en mail til eldste sin kontaktlærer og skrøt av deres opplegg. Synes de har vært flinke.

Sol her, gått i ett siden 0730, men nå har jeg logget meg av.
Postet 17-03-20 kl 16:51 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Rektoren på denne hjemmeskolen jobber mer med å administrere 29 pedagoger som skal drive fjernundervisning enn å ordne med egen hjemmeskole. Heldigvis er de selvstendige unge menn og de gjør det de får beskjed om. Når skolearbeidet er ferdig er det frie tøyler på sosiale medier/dataspill osv.
Postet 17-03-20 kl 18:06 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Ser vi plutselig har blitt mange rektorer her. siden rektor her er syk, så slipper elevene så stram oppfølging. Det viser seg at ungdomsskoleeleven er ganske selvgående, selv om hun nok velger litt for lett nivå på matten. Mellomste har gjort unna alt arbeidet på en time, Så der må vi få læreren til å gi litt mer. Yngste er ikke så ivrig, så nå har vi slått oss til ro med Netflix.
Postet 17-03-20 kl 18:50 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er jo assistenten til rektor til vanlig.
Postet 17-03-20 kl 19:52 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Hei! Jeg har fått tittelen "Vikar". Den oppgraderes til rektor nuh!
Postet 17-03-20 kl 20:56 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg ble irettesatt av sjuåringen da jeg sa til storesøster at jeg var læreren hennes i dag (vi bytter på). Det gikk ikke an. Men jeg kunne hjelpe henne, "for vi er jo bestevenner"
Postet 17-03-20 kl 22:10 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no