Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 13-03-20 kl 10:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Ohh, denne har jeg ventet på i over 3 timer.
Ferdig trent i skauen 6.40 Nå venter jeg på et meget glissent venteværelse hos legen. Og så må jeg innom apotek på vei til jobb, hu hei.
Postet 13-03-20 kl 10:03 av star star er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Ny hverdag og planlegging for annerledesuker fremover.
Ungene er happy hjemme, foreløpig. tipper det både blir lange dager og kjedelig med hjemmeskole fremover.
Postet 13-03-20 kl 10:14 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ja, dette kjem til p bli kjedelig. Eg sit og lurer på om det er greit å ha enebarn no, eller om søsken hadde vore ein fordel. Jaja. Eg skal på jobb på mandag att og lære om digitalundervisning og lage opplegg og få sett i gang elevane. Dette blir interessant.
Men no er det først helg, og det trengst, for å få litt roligere dagar og få prosessert litt av alt som skjer...
Postet 13-03-20 kl 10:22 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Videregående-sønnen min måtte logge på Google classroom kl 8.15 idag. Læreren til 7.-klassingen har sendt flere mailer idag angående hva de skal jobbe med neste uke.
Heia lærerne som hiver seg rundt og lager alternativt opplegg for elevene. Det syns jeg er helt supert!

Selv sitter jeg på hjemmekontor. Det er mulig jeg kjører noen dager til kontoret neste uke, der er det knapt et menneske da, og jeg kan sitte på en avdeling omtrent helt for meg selv. Får se.

Det er sooool idag, så hjemmekontoret forkortes noe, jeg må ha tilførsel av naturlig d-vitamin. Det er meld regn den neste uken igjen.
Postet 13-03-20 kl 10:24 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Begge mine unger har tilnærmet fri i dag (7. og 9. klasse), men skolene har lovet at arbeidsplaner skal være på plass i løpet av dagen i dag. Selv sitter jeg på hjemmekontor, og det skal jeg nok gjøre ganske lenge.

Det er uvant. Vanligvis innvilger jeg meg bare hjemmekontor hvis jeg skal lese store rapporter og trenger fred og ro. Nå skal jeg gjøre den vanlige jobben min, og det er jeg ikke vant til å gjøre hjemme. Og den vanlige jobben min er å springe fra møte til møte. Selv om skype er et alternativ, så er det betydelig færre møter i kalenderen nå. Så dette vil nok kreve litt tilpasningstid for min del.

Og så har jeg vært en svipptur på butikken i underetasjen og kjøpt dopapir. Vi hadde halvannen rull igjen fordelt på våre to bad, så jeg var glad at det var et par pakker der da jeg kom 10 minutter etter åpningstid. (De kommer til å gå tomt i dag også, men en bekjent av oss som er kjøpmann lover at de kommer til å få inn mer enn nok når folk bare skjønner at de ikke trenger å hamstre. Så jeg kjøpte bare en pakke.)
Postet 13-03-20 kl 10:31 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg skal hjem i dag, til to ukers karantene. Nå har det akkurat gått ut beskjed om at resten av familien også må i karantene, så det skal jo bli virkelig interessant å se hvor mye jobb noen av oss får gjort.
Postet 13-03-20 kl 10:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har allerede deltatt i tre Teams-møter og har nå en plan for ukene som kommer. Dette kommer til å bli bra, jeg har trua.

Enn så lenge har jeg det jo rolig hjemme, ungene kommer ikke før mandag. Jeg ser levende for meg at en liten leilighet med meg som fjernunderviser og to brakkesyke unger kan gi litt mer friksjon.
Postet 13-03-20 kl 10:40 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her begynner de ikke før mandag tror jeg.
Her håper jeg unga kan være hos x lenger enn tenkt. Stort hus mot liten leilighet liksom.
Postet 13-03-20 kl 10:45 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Fantastisk! Der kom det oppgaver til 7. klassingen. Han mener at han ikke trenger å gjøre matte i dag siden de ikke normalt sett har matte på fredager, men der skal han møte motstand hos sin mor.

Opplegget til 7. klasser ser bra ut.
Postet 13-03-20 kl 10:46 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Her var opplegget klart før begge startet i dag, de fikk info i går. Men ungdomsskolen og VGS her jobber allerede ganske mye på elektroniske måter, både kommunikasjon og jobbing, tror dette skal gå fint. Jeg er selv installert på storebrors rom med "hele" kontoret mitt, to eksterne skjermer og alt som er, og skal nok få dette bra til. Jobber mye på Teams til vanlig også, ikke så stor forskjell sånn sett. Verre blir det hvis storebror flytter hjem, han er i karantene på hybelen ut neste uke pga. utenlandstur forrige helg. Men det får vi bare løse.
Postet 13-03-20 kl 10:55 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Dæsken så mye folk på apoteket.
Og på polet.
Postet 13-03-20 kl 11:17 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God formiddag!
Hele familien er hjemme. Far fungerer som skoleleder og jeg prøver å jobbe på hjemmekontor. Ikke det aller enkleste i sylfersk jobb, men man får prøve å lese seg opp iallefall.
Har ikke fått opplegg fra skolen ennå, men det kommer sikkert før mandagen. Kjenner jeg håper på en del finvær fremover!
Postet 13-03-20 kl 11:19 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Her er det ingenting til 7. klasse, men ungdomsskolen har fullt opplegg. Bright side, nettet virker igjen, etter klaging til kundeservice som mente alt var bra i deres ende. Mistenkelig?
Postet 13-03-20 kl 11:20 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Åttendeklassen min har fått beskjed om at også gym skal gjennomføres, så hun planlegger å ta seg en løpetur nå. Pliktoppfyllende, den skal hun ha.

Begge mine har fått digitalt opplegg i dag, jeg må si jeg er imponert over lærere som snur seg rundt og snekrer sammen opplegg.
Postet 13-03-20 kl 11:33 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Digitalt opplegg her også, funker bra for 8. klassingen, jeg er mere spent på hvordan vi skal få dette til å fungere for de to som går på 2. trinn. Enn så lenge har de brukt morgenen på friminutt og mas om kunst og håndtverk. :koko:
Postet 13-03-20 kl 11:35 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Min vgs-elev satt også klar til skypeskole kl 08.15. Hun har to timer gym etter lunch, da skal det jogges og logges.

Sønn og svigerdatter kommer i kveld. Hun har en bror i etter ferie-karantene, men han har visst bodd hos kjæresten etter hjemkomst. Svigerdatter er pålagt hjemmekontor, men ikke karantene. Så da tenker jeg det er greit at de kommer til oss.
Det er enda ikke påvist smitte her vi bor, i følge inside information fra mannen som er i kriseteamet. Meg og mannen har bestemt oss for å kun omgås de få kollegaene vi må, og nærmeste familie Som barn og svigerbarn, men ikke søsken og svigers. Jeg skulle gjerne holdt meg unna min gamle syke mor, men da kommer hun til å bli så fryktelig ensom. Jeg og søstrene har kuttet ned på besøk, men vi må handle for henne og hjelpe henne litt med det praktiske. Så vi holder god avstand, er nøye med håndvask og så får det heller stå sin prøve. Hun vil nok ikke tåle en vanlig lungebetennelse heller, men noe vil hun jo dø av en gang.
Postet 13-03-20 kl 11:48 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Vi har ikke fått opplegg fra skolen ennå, fikk beskjed i går om at de har fri. Tenker å kjøre litt skole med oppgaver de fikk med hjem i går likevel, bare for å få inn bevisstheten om at det ikke er ferie. Men noen ambisjoner om fulle skoledager for 1. og 3.-klassing har jeg ikke, vi må jobbe og yngste er ikke selvgående på noe som helst av skolearbeid. Jeg har ikke spespedkompetanse heller, så det begrenser jo oss litt, men noe skal vi da få til.

Teamsmøte nummer en for dagen gjennomført, det funker fint så lenge det er litt fred å få.
Postet 13-03-20 kl 12:09 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Og der var reglene strammet inn og sønn og svigerdatter er i karantene frem til neste lørdag. Jeg har fått handleliste pr SMS.
Postet 13-03-20 kl 12:16 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Dagens gymtime for 7. klassingen går som planlagt, men jeg skal la ham få velge mellom opplegg tilsendt av gymlærer eller en joggetur (gymlærer åpnet selv for fleksibilitet).
Postet 13-03-20 kl 12:27 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
Hjemmekontor/hjemmekarantene med 3 PCer hvor ingen av dem duger til noe..
PC 1 - jobb PC har visst noen sikkerhetsinnstillinger jeg ikke får endret på, som gjør at jeg verken får åpnet dokumenter eller lagret dem.. denne PCen har heller ingen netttilgang
PC 2 - kjøpt ut fra gamlejobben. Her har jeg klart å kjøre feil reinstallasjon så får ikke logget på Windows. Venter på oppskrift til å få tvunget gjennom ny installasjon
PC 3 - gammel PC med vifte som krasjet og den ble overopphetet i løpet av 2 timer..
er visst ikke meningen at jeg skal jobbe i dag
Postet 13-03-20 kl 13:22 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Hjemmekontor og -skole her også. Videregåendeeleven har spilt noen timer, men får ikke undevisningsopplegg før mandag. (Sier hun i hvertfall. )

Jeg har vært og gjort min vanlige ukeshandel. Folka i Remabutikken vår fylte på som helter, melk hadde de ikke fått inn enda - men melkeforbruket her i huset er forsvinnende lite, så det spiller overhodet ingen rolle.

Jeg er SUR på alle som hamstrer. Min gamle far fikk ikke parkert ved butikken han pleier å handle i går, engang. Jeg handlet litt for dem og håper de finner det de trenger i dag.

Og for første gang på sikkert 10 år, er vi tomme for dopapir. Jeg kjøpte en pakke hos Rema. Hva skal folk med alt dopapiret?

Jeg har jo kretsen full av folk med barn i rette dugnadsalderen, så vi regner med å få fylt opp kjapt med både tørke- og dopapir.
Og siden vi har vært nødt for å avlyse loppis, kan det hende vi rett og slet må begynne som dorull-pushere selv.
Postet 13-03-20 kl 13:31 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er fortsatt både slapp og kvalm etter omgangssyke hele uka og holder meg i ro. PC-en skal gå stå i sekken til over helgen.

Storebror har fri i dag mens vgs-lærerne planlegger skoledagene fremover. Lillebror har jobbet med neste ukes lekseplan mens u-skolelærerne planlegger. Nå har han gjort all matta for neste uke, så nå får han ta helg.

Mannen avslutter en forsøksserie i dag og så kommer han og PC-en hjem. Forsøksrapporten kan skrives hjemme.

Jeg er spent på hvordan det blir de neste ukene.
Postet 13-03-20 kl 13:33 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Hjemmekontor/hjemmekarantene uten fungerende vpn er ikke så effektivt at det gjør noe. Mye sms-er i lederteamet da. For noen fantastiske mennesker jeg jobber med!

Minste fikk tilsendt fullt opplegg tidlig i morges, mellomste på vgs får ikke opplegg før på mandag (ja, jeg har sjekket hjemmesiden til Katta).
Postet 13-03-20 kl 14:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det var relativt sjokkerende for egen del også å innse at det ikke var en pall med dopapir i boden. Det har det liksom vært i boden siden ungene ble håndballspillere for 3 år siden. Det gikk aldri tomt. Og da er det jo TYPISK at vi går tom akkurat når det også er tomt i butikkene.

Men vi puster med magen. Vi har fått flere ruller i hus, og det er vel ikke mange ukene til vi får nye doruller fra klubben til knerten. (Det var i hvert fall planen slik jeg har forstått det.)
Postet 13-03-20 kl 15:03 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Må forresten fortelle at min VGS3-elev på musikk har kommet inn på to av tre mulige studier hun har prøvespilt på (GA og BD), venter på resultatet av det tredje.
Postet 13-03-20 kl 16:09 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer, Addison, så flott! Godt med noen positive ting i disse dager.

Solen skinner, tidligere snødde/sluddet det og det er kaldt. Jeg er allerede brakkesyk, men tror jeg må ut og gå litt senere.
Postet 13-03-20 kl 16:16 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
SÅ gøy, Addison! Min VG2-elev har lagt inn et støt med flere timer øving på formiddagen - med håp om å oppnå omtrent det samme som din tredjeklassing neste år. (Men hun vil primært til Danmark.) Disse to ukene med hjemmeskole gir nok enda mer øvetid enn vanlig.
Postet 13-03-20 kl 16:56 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Så gøy, Addison!
Postet 13-03-20 kl 17:26 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så gøy, Addison!
Postet 13-03-20 kl 18:22 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no