Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 06-01-21 kl 09:13 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
tink sin avatar
God morgen! Har kaffe på kanna og en ny dag foran meg. Det blir sikkert bra.
Postet 06-01-21 kl 09:21 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Snuppa har hjemmeskole og knerten starter seint i dag, så det er en veldig rolig morgen. Mannen fikk tilsendt morgenlevering fra en prosjektleder, og det var en gledelig start på dagen.

Etter et par dager hvor jeg ikke helt har skjønt hvordan jeg skulle overleve den inneværende uka, så har jeg nå hodet over vannet igjen.

Mål for dagen - gå 30 minutter i dagslys, gjøre enkel treningsøkt på sats digital og se siste episode av Bridgeton.
Postet 06-01-21 kl 09:22 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Mårn! Migrenenatt.

I disse tilfellene er det en åpenbar fordel med hjemmekontor, tross alt. Jeg hadde ikke hatt nubbsjans til å komme meg til kontoret (jeg har blitt fotgjenger og akkurat nå er 1,5 km for langt å gå).

Satser på bedre tider mens dagslyset kjemper seg frem, det er ti kjølige grader ute.
Postet 06-01-21 kl 09:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
på Blondie og Tjorven.
Postet 06-01-21 kl 09:28 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Det er så kaldt! Eg verker i heile kroppen og frys sjølv om det er varmt inne. Minus 15 er for masse altså.
Postet 06-01-21 kl 09:35 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Kaldt, ja, -12 hos oss. Men man har da dunparkas.
Postet 06-01-21 kl 09:39 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
On a happier note, kan jeg fortelle at kjærlighetsspråket til kjæresten fungerer utmerket. Han staket opp slukene mine i går (de faktiske slukene, for dere som har fredagstanker) og i dag kunne jeg dusje uten at badegulvet ble oversvømmet.
Postet 06-01-21 kl 09:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har en jentunge som ligger under dyna på sofaen, skulle egentlig ha vært på tur, men vondt i en fot og oppkast satte en stopper for det. Hun er i bedre form nå så tenker at dette går bra. Ellers så er det mye å gjøre på jobb i forbindelse med et nytt år så jeg har egentlig ikke tid til å være her.
Postet 06-01-21 kl 09:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Jeg har gått i survival modus og må bare holde ut. Litt samme mål som Tjorven Fikk kjøpt kettlebells i går, så skal kjøre en online økt, samt basic styrkeøvelser.

Arvingen er på skolen; det ble ikke så ille opplegg - fysisk skole annenhver dag.
Postet 06-01-21 kl 09:47 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Har en følelse av at alle mine er på hjemmeskole/hjemmekontor i dag siden det var helt mørkt da i huset da jeg sto opp for å reise til jobb. -12 hjemme hos meg og relativt friskt sykkelvær. Etter en stopp underveis hvor hansker ble byttet med ullvotter og overtrekksvotter ble det bra.
Postet 06-01-21 kl 09:57 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!

Jeg hadde en utblåsning til mannen nå på morgenkvisten hvor jeg fikk tømt hodet for alle bekymringer, reelle og ureelle. Det hjelper å kalibrere, så nå kjennes ikke resten av dagen like håpløs ut. Har et par skumle arbeidsoppgaver å ta fatt i, som jeg mistenker ikke er så skumle bare jeg kommer i gang.
Postet 06-01-21 kl 10:07 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
-11 her, sikkert litt kaldere nede ved elva. Jeg sitter på stuekontor og ser på rådyra spise fuglenek i hagen. Tror vi må grave litt så det blir enklere for dem å gå, den minste hadde snø til buken.
Postet 06-01-21 kl 10:53 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
-12 her også. Jeg har også store planer om en SATS digital økt i kveld, sånn her kan det jo ikke fortsette. Løping ute i -12 er ikke så realistisk å satse på. Har startet året med å få doblet størrelsen på teamet jeg leder, blir spennende! Velvel, midt i uke 1, vi skal vel komme oss til helg tenker jeg! :babysteps:
Postet 06-01-21 kl 11:43 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
15 minus her i dag tidlig og det merket jeg på hjemmekontoret som hadde lånt bort varmeovnen sin til soverommet i natt. Men det ble heldigvis fort varmt igjen, og jeg koser meg med morsomme arbeidsoppgaver, te i koppen og musikken på lavt nivå. Hjernen har heldigvis begynt å venne seg til at arbeidshverdagen er i gang.
Postet 06-01-21 kl 12:00 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Fikk hjemmekontoret til å funke til slutt. Satte meg først opp på spisebordet og fikk vondt i nakken etter 30 min.
Så klaska jeg meg i panna og lurte på hvorfor i all verden jeg ikke satt det opp på pulten til minsten med gaming stol. Det er nå gjort. Fyke ut til fysio snart.
Postet 06-01-21 kl 14:06 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 06-01-21 kl 14:57 av star
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg sitter og regner på årsverk. Hvordan legge fram så selv tillitsvalgte skjønner det? Tar i bruk alle mine pedagogiske evner.
Postet 06-01-21 kl 14:46 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Jeg er tillitsvalgt og skjønner utmerket godt årsverk, timetall, deltidsstillinger, sosiale kostnader, vikarutgifter, m.m. Så håper det går fint!
Postet 06-01-21 kl 15:06 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg tror ikke det er forståelsen det går på, det er vel heller motstridende interesser.
Postet 06-01-21 kl 16:13 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
av Blondies fredags-staking av slukene sine.
Iskaldt på hjemmekontoret, så måtte flykte til stuen, der det ikke er like mye effektivitet gitt at man ligger i sofaen og stirrer i peisovnen .
Postet 06-01-21 kl 16:35 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Nja, opplever vel at det også er forståelse det skorter på innimellom, samt at de må forstå det så godt at de også kan forklare videre til sine medlemmer uten at det blir for mye krøll. Og for at vi skal kunne diskutere på en god måte (vi har for mange ansatte og må trolig melde overtallighet). Så håper vi det blir en god prosess hvor alle som skal bli hørt blir hørt osv. Og jeg har brukt mye tid på å skjønne det selv. Hvordan regner man ut stillingsprosent når man jobbet bare i sfo, bare i skole eller kombinert stilling.
Postet 06-01-21 kl 16:46 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
NB! Vi har et veldig godt samarbeid med de tillitsvalgte!
Postet 06-01-21 kl 16:47 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Takk og lov for varmeovnen jeg har på leiekontoret!
Postet 06-01-21 kl 16:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Overtallighet er aldri noe gøy da. Veldig lurt å ha en så god prosess som mulig på det, så det er ikke rart at det er arbeidskrevende.
Postet 06-01-21 kl 19:14 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sånn nå mangler jeg en episode av Bridgeton og så har jeg klart dagens mål. Og akkurat det er nok det enkleste å få til ... hvis bare det pokkers hopprennet kan ta slutt. Finnes det en mer meningsløs idrett en skihopp? Utendørsidretten som ikke klarer å forholde seg til at den foregår utendørs.
Postet 06-01-21 kl 19:27 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no