Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 09-06-21 kl 08:50 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her sitter jeg og må råskrive foredrag til en konferanse som begynner i morgen. Alt på Zoom, sånn at jeg i prinsippet kan snikskrive på foredraget mens konferansen foregår, men det hadde nå vært lurt å bli ferdig i dag, da.
Postet 09-06-21 kl 09:05 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Heia deg, Toffen.

Ny dag på hjemmekontoret. Jeg har gått morgentur med hunden i sandaler, og da er det sommer.
Postet 09-06-21 kl 09:06 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Hunden i sandaler, eller deg?
Hjemmekontor fortsatt, men unner meg en ekstra kaffekopp før oppstart.
Postet 09-06-21 kl 09:07 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen, jeg har bare litt igjen å strikke på en shorts som jeg driver å teststrikker, har mer lyst til det enn å jobbe i dag skal jeg være helt ærlig.

Ellers så ser det ut som at sommeren nærmer seg slutten og at dette er siste dagen med skikkelig fint vær, og jeg er en værpessimist så jeg antar at resten av sommeren bringer 14 grader og regn fra alle kanter sammen med litt kald trekk.
Postet 09-06-21 kl 09:11 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Dali: Jeg skulle kanskje hatt sandaler på hunden også, for det er veldig støvete og skittent langs veiene nå oppdaget jeg da han hoppet opp i fanget på meg etterpå. Den hvite buksa mi er grå nå...
Postet 09-06-21 kl 09:16 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal snart undervise en gjeng nokså uinteresserte elever, i dag tar jeg utfordringen. Jeg tenker å drille dem litt på søknadsskriving, det må være praksisnært for at de skal gidde nå. Jeg hadde litt lyst til å vise animasjonen av Peer Gynt, men innser min begrensede påvirkningskraft. Akk, ja.
Postet 09-06-21 kl 09:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er på hjemmekontor i dag, mannen er hos legen med Ville, i håp om å få noen effektive allergimedisiner (og en skikkelig allergitest).

Blondie - drill dem gjerne litt i forarbeid også. Jeg får gjerne et par eposter om praksisplass fra elektroelever i året, hadde de sjekket litt på forhånd hadde de visst at vi ikke driver med installasjon.
Postet 09-06-21 kl 09:24 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Resten av denne arbeidsdagen er bare møter. Jeg har en halvtime inni der til å finne noe mat. Jada.
Postet 09-06-21 kl 09:28 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Fikk ikke sove i går før langt på natta. Og ikke lenge etter begynner alarmen til naboen meg over å ule.
Dette blir en lang dag tror jeg.
Postet 09-06-21 kl 09:37 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Jeg innbiller meg at jeg har god tid, ettersom jeg leverte et artikkelutkast på mandag (egentlig tirsdag da jeg glemte vedlegget ). Men det viser seg at det har hopet seg opp med annet snop mens jeg jobbet med skriving. så her er det bare så sluke kaffen og henge i stroppen.
Postet 09-06-21 kl 10:09 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Yoga og tur med hunden gjennomført, nå sitter jeg på hjemmekontoret mitt og forsøker å følge med på et seminar, mens jeg krysser fingrene for at husets nærkontaktkarantenebeboer igjen har testet negativt.
Postet 09-06-21 kl 10:12 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er helt hjemme alene på hjemmekontoret. Dette er veldig rart og ganske godt.

Vi har sommertid på jobben nå, men det ser ikke arbeidstiden min ut til å påvirkes av, så får tiden bygger jeg opp en enorm bufferkonto med timer. Men i dag har jeg bestemt meg for å avslutte til "rett" tid og har bestilt treningstid på Sats.

Snuppa gleder seg stort til å få litt tid "hjemme alene". Hun er 16 år, og jeg skjønner godt at det er litt håpløst å ha foreldre som ALLTID er hjemme.
Postet 09-06-21 kl 10:15 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Alenetid hjemme tror jeg var det Ville også savnet mest en periode. Nå er både mannen og jeg på kontoret noen dager, så da får hun i det minste noen timer av og til.
Postet 09-06-21 kl 10:19 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Sommertid, ja. Der sa du noe, Tjorven. Det tror jeg jommen meg vi har også. Ikke det at jeg fører timer, men da kan jeg avslutte dagen litt tidligere, med god samvittighet.

(Sjekket, vi har hatt sommertid en måned allerede. Her følger man med i timen. )
Postet 09-06-21 kl 10:31 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Varmt inne, både terrassedør og vinduer er åpne. Men, klager ikke, sommer er deilig.

Frøy: Håper da ikke du får rett. Vi drar til deres område i juli og håper på godt vær.

Har laget meg en oversikt over alt som må på plass før det er ferie; ikke lite og det er selvsagt alle andre jeg er avhengig av for å få det i boks. Det er likt hver juni og desember.
Postet 09-06-21 kl 10:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Jeg skal straks ha møte med en av ungdomsskolene vi avleverer elever til. De har kalt inn til 3-timersmøte. Vi har 3 av 200 elever. Og har hatt egne møter om to av dem.
Postet 09-06-21 kl 10:56 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Startet dagen med å følge et barn til tannlege. Nå skal jeg jobbe litt før jeg skal følge det andre barnet til lege. Håper å rekke et par møter etter det.
Postet 09-06-21 kl 11:03 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Kuttet ned møtet til 15 minutter på teams.
Postet 09-06-21 kl 11:13 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Pelle sin avatar
Ingen møter i dag.
Vurderer å sette meg ut for å lese gjennom dokumenter til en sak jeg skal jobbe med. Innmari dårlig skjerm selv om jeg sitter i skyggen, men verdt et forsøk. Også er mannen på jobb i dag og barna på skolen, så jeg har mange timer alene, og det er så stas!! Vurderer digg omelett til lunsj.
Postet 09-06-21 kl 11:21 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Ååååh, hjemme alene?! Jeg fikk overraskende en liten halvtime for meg selv for noen dager siden, og gikk nesten i spinn og lurte på hvordan jeg skulle utnytte den best mulig.

Møtedag i dag igjen. Har en liten luftlomme nå, og burde jo da være effektiv og få unna litt så jeg slipper å jobbe hele kvelden. Men er jeg effektiv? Nope. Har jeg lyst på enda mer kaffe? Jepp!
Postet 09-06-21 kl 12:09 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg blir overlykkelig over alle de timene jeg ikke har alene hjemme.
Postet 09-06-21 kl 13:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har det helt fint på hjemmekontoret, sitter alene og alt, men jeg kjenner veldig at når det åpnes mer opp her så kommer jeg til å gå på kontoret de ukene som er igjen frem til ferien. Jeg er skikkelig forsynt med teams-møter og vil snakke ansikt til ansikt med alle som er i nærheten så fort det lar seg gjøre.

I dag er det koselig hjemme da. Jeg hadde lunsj med Storesøster og vi koste oss i sola. Det ER fint det også altså, men nå har jeg ikke vært på kontoret på tre måneder.
Postet 09-06-21 kl 14:01 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tror nok jeg også snart må inn på kontoret, Nenne. Fom neste uke er det ikke påbudt her, kun anbefalt med hjemmekontor. Vi får se. Kanskje får jeg lov å vente til august.

En haug Team møter her også, men dagen flyr.
Postet 09-06-21 kl 14:08 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sitat:
Jeg blir overlykkelig over alle de timene jeg ikke har alene hjemme.
Man lengter etter det man ikke har.
Postet 09-06-21 kl 14:27 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Nja, jeg tror mer det er at folk er forskjellige. Jeg hadde det på samme måte da jeg hadde huset fullt av unger og ektefelle. Likte det best da de var hjemme.
Postet 09-06-21 kl 15:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg har hatt to netter hjemme alene siden jeg fikk barn for 14 år siden. Jeg elsker å være alene, men er det så godt som aldri. Det kan gå år imellom at jeg er en dag alene i huset.
Postet 09-06-21 kl 16:04 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
To netter her også, Pelle, på nesten 22 år. Jeg har dog hatt en god del jobbreiser da, eller husmorferier som jeg like gjerne kaller dem. Når det har vært mye stim og ståk, som det jo ofte blir med unger, kan et par netter på hotell der en ikke ser et menneske fra arbeidstidens slutt og til neste dag være helt supert!
Postet 09-06-21 kl 16:43 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no