Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 14-09-20 kl 07:11 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar

Synes helgene bare svosjer forbi, og ukene er laaaange.

Jeg har vondt i skuldrene etter mye strikking i helgen. Blir greit med styrketrening i kveld for løsne opp litt, tror jeg.
Postet 14-09-20 kl 08:11 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Jeg kjenner til den følelsen 007. Ja til lengre helger

Her er det i det minste meldt opphold denne uka - etter en lang periode med regn hver dag. Håper det slår til.
Postet 14-09-20 kl 08:35 av løve70 løve70 er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
God mandag. Jeg skal fysisk på jobb på to møter i dag, skal bli litt godt kjenner jeg.
Postet 14-09-20 kl 08:37 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Straks jobb. Står fotografering og tur på planen.
Postet 14-09-20 kl 08:56 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Ja, kunne det ikke egentlig vært en aldri så liten søndag til?
Postet 14-09-20 kl 08:59 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Fortsatt hjemmekontor her på ubestemt tid. Har snart fått resten av familien ut av huset. Overkommelig med arbeid som ligger, så det blir nok en fin dag.
Postet 14-09-20 kl 09:00 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg stemmer også for en søndag til. :trøtt:

Jeg er på hjemmekontor på ubestemt tid. Mannen er på hjemmekontor i dag. Enn så lenge prøver vi å sitte i stuen begge to, vi får se hvordan det går når han setter i gang med møter. Deg kan være at jeg rømmer etterhvert.

Det regner og jeg har mye å gjøre, så denne uken blir fire dager med jobb og trening og ikke så mye annet tror jeg. Men, det er sånn at jeg kan avslutte arbeidsdagen nøyaktig kl. 15 på torsdag og reise til fjells med mannen. Langhelg, bare vi to.
Postet 14-09-20 kl 09:12 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen, hjemmekontor her også. Til tenåringens store fortvilelse. Tror timene alene hjemme før familien kommer hjem er fristedet hans, sikkert vanskelig å snike seg noe godis fra skapet når mor sitter med hjemmekontor og fri utsikt til kjøkkenet. Problemet er jo kanskje egentlig at jeg rekker å tømme lagrene selv....
Postet 14-09-20 kl 09:27 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen, hjemmekontor i karantene, test bestilt til i morgen.
Postet 14-09-20 kl 09:36 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har startet dagen med å være på verdens mest intetsigende utviklingssamtale med 10. klassingen. Jeg kjenner at jeg blir helt matt.

Nå er det kaffe og jobb fra hjemmekontoret. Det er MYE møter i dag.
Postet 14-09-20 kl 09:43 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
God morgen fra hjemmekontoret. Jeg har kontorplassen denne uka, og mannen har gutterommet.

Hvis situasjonen i Bergen ikke bedrer seg og vi blir sittende hjemme utover høsten så må vi gjøre noe med kontorplassen på gutterommet, for der er det trangt. Veldig god gamingstol hjelper litt da.
Postet 14-09-20 kl 09:50 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg holder på å forgå av kjedelige søndager, så jeg synes det holder med en. Det betyr ikke at jeg ikke er trøtt, men det går seg vel til. Jeg startet dagen hos frisøren da, det er fint.
Postet 14-09-20 kl 09:51 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg kunne også tenkte meg lengre helger eller sen start på mandag.

Siste dag med sommertid, i morgen er plutselig arbeidsdagen 45 minutter lengre.
Postet 14-09-20 kl 10:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
På mystisk vis har jeg fortsatt ikke kommet i gang med noe fornuftig arbeid.
Postet 14-09-20 kl 10:22 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg glemmer hvert år hvor lenge sommertiden varer. Men hos oss er det faktisk til 30. september. Så strengt tatt er det sommer ennå. Det bare virker ikke helt sånn.
Postet 14-09-20 kl 11:07 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har hatt sidemålsopplæring med en gjeng svært motvillige elever, men jeg fikk dem til å le underveis.
Postet 14-09-20 kl 12:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen. Planen om å stå opp grisetidlig å dra på kontoret og få unna masse papirarbeid røyk da jeg hadde en sånn morgen hvor øynene verket, det ikke var mulig å åpne dem ordentlig eller i og for seg se noe som helst. Nå sporer vi et snev fremgang, jeg klarer å ha øynene halvveis åpne og da også se nedover, (ikke bortover eller oppover), så nå prøver jeg å gjøre litt hjemmefra, og håper både hodepinen letner og synet okmmer tilbake etter litt tid med excel.
Postet 14-09-20 kl 12:55 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Dagens møter unnagjort. Og samtale med en eller annen på ungdomsskolen.
Nå er jeg tiltaksløs.
Postet 14-09-20 kl 13:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Sitat:
Jeg har hatt sidemålsopplæring med en gjeng svært motvillige elever, men jeg fikk dem til å le underveis.
I følge mellomste er norsklærere noe herk, og han blir svært argumentativ når vi kommer inn på sidemål (les: nynorsk).

Jeg er på jobb. Har gjort opp kredittkortregninger. Nå pusher jeg på ikt-ansvarlig som bestiller lisenser til ulike læringsnettsider.
Postet 14-09-20 kl 14:12 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har hostet siden før helgen så nå har hypokonderen vært og fått pinne opp i nesa. Er ikke redd for at det er korona (for det er det ikke), men får jo ikke komme på kontoret før jeg kan vise til negativ test. Jaja, neinei. Da blir det hjemmekontor på meg noen dager.
Postet 14-09-20 kl 14:23 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Sitat:
I følge mellomste er norsklærere noe herk, og han blir svært argumentativ når vi kommer inn på sidemål (les: nynorsk).
Åvv jess, dem er det mange av. Jeg oppfordrer dem som regel til å engasjere seg politisk og kvittere med at jeg har hørt alle argumentene tidligere.
Postet 14-09-20 kl 14:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Sitat:
Åvv jess, dem er det mange av. Jeg oppfordrer dem som regel til å engasjere seg politisk og kvittere med at jeg har hørt alle argumentene tidligere.
Jeg hadde en elev som engang skrev en tekst der han reiste tilbake i tid og tok livet av Ivar Aasen. Siste del av teksten var på riksmål, for det fantes ikke nynorsk lenger.
Postet 14-09-20 kl 15:01 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Oppdatert 14-09-20 kl 17:20 av Pamina
Gammel
Blondie sin avatar
Postet 14-09-20 kl 15:03 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Pamina: fantastisk!

Hiawata skrev et eventyr om gutten som reiste ut på let etter dialekta si, i frustrasjon over at norskboka kun nevnte dialektmarkører han ikke hadde.
Postet 14-09-20 kl 15:14 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
fantastisk
Postet 14-09-20 kl 15:41 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Pamina: Fantastisk!

Mine har mange sterke meninger om lærere, norsk skole osv. og blir godt støttet av faren i sin kritikk. Engasjere seg tror jeg ikke de gidder.
Postet 14-09-20 kl 18:09 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Sitat:
Åvv jess, dem er det mange av. Jeg oppfordrer dem som regel til å engasjere seg politisk og kvittere med at jeg har hørt alle argumentene tidligere.
Jeg er jo egentlig litt der selv, så...
Postet 14-09-20 kl 18:11 av Blånn Blånn er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no