Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 25-08-21 kl 08:19 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 18

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
Jeg sitter på banen på vei til jobb! Jeg var litt redd for at vaksine i går skulle ødelegge for den ene fysiske jobbedagen jeg har i uka, men foreløpig plages jeg ikke av mer enn en støl arm.
Postet 25-08-21 kl 09:06 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg er også på kontoret. De to første arbeidsdagene har vært så hektiske at jeg egentlig føler meg klar til helg allerede. Men nå roer det seg heldigvis litt.

Vaksinedag i dag. Så jeg håper at jeg også får lett reaksjon og at det går bra.
Postet 25-08-21 kl 09:44 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen!

Ungens skolestart gjenoppfrisker mors gamle morgenstresskunster, så i dag rakk jeg å dusje, kle på meg og sminke meg på et kvarter. Liten spurt til bussen og så null stress å rekke skolen vel?
Postet 25-08-21 kl 09:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Litt mer effektivt på hjemmekontoret i dag, uten elektrikere i underetasjen. Og det trengs, siden jeg ikke fikk gjort allverdens i går.

Her regner det. Håper det skinner opp i løpet av dagen, tror det er meldt det.
Postet 25-08-21 kl 09:49 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg er så lei kvalme og hodepine.
Skal prøve å få forhåndstemt i dag. Og så må jeg huske hva annet jeg skulle i det området som gjorde st jeg tenkte på å stemme.
Postet 25-08-21 kl 10:12 av star star er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontoret i dag også. OG - jeg skal hit i morgen. Dette er veldig underlig. Det blir litt sosial overload, men jeg er ganske sikker på at dette er en tilvenningssak. Det er jo egentlig dette jeg liker.

I dag skal det være minnestund for en kollega som døde i sommer. Derfor har vi makset ut oppmøte, og det summer i hele lokalet. Sånn har det ikke vært siden mars 2020.
Postet 25-08-21 kl 10:56 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Hjemmekontor her. Mye å gjøre så den vanlige tiden for lunsj kom og gikk, vurderer å ta meg en luftetur nå som det har roet seg ned litt igjen.

Er medisineringsdag for guttungen i dag, er faren som følger i dag, men jeg liker enda ikke disse dagene selv om vi snart er på gang nr 20 og det har gått fint hver gang. Satser på at det en gang blir en vane for nervene mine.
Postet 25-08-21 kl 12:31 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg sitter på jobb og feirer at det har gått ett år siden jeg hadde min første vakt her. Fortsatt ekstravakt, og ingenting fast, men jeg får stadig vikariater og tar det som et godt tegn. Samt at det ble møtt med latter da jeg spurte om de ville forlenge ekstravakt kontrakten min, eller om jeg skulle finne meg noe annet å drive med, "Nei, vær så snill å ikke gjør det!"

Jeg trives her, men det gir meg trøbbel å ikke kunne planlegge for fremtiden. Tankekjør og nerver, og en evig skyldfølelse overfor familien min. Jeg orker ikke egentlig søke jobber, for etter fem hundre jobbsøknader og kun ett jobbintervju er jeg helt skutt midt i selvfølelsen. Samtidig er jeg pukka nødt for å få meg fast jobb.

Bleh. Jeg er så glad jeg har det jeg har, men men men...
Postet 25-08-21 kl 12:35 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Så kjipt at det skal være så vanskelig å få fast jobb, Pappalille.

Jeg sitter på jobb med hodepine (dag 5 ) og har akkurat fått noen hasteprøver fra prostata inn døren, så jeg får vel bare begynne
Postet 25-08-21 kl 12:40 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hvor stor stillingsprosent har du jobba tilsammen det siste året da, Pappalille? Dette klør i kjepphesten min, nemlig.

Fast ansettelse for kjernebemanning er ikke så vanskelig liksom.
Postet 25-08-21 kl 12:57 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Ikke nok, Mave, jeg følger med.
Postet 25-08-21 kl 13:08 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Det klødde i kjepphesten min også nå, Pappalille. Jeg håper det ordner seg for deg.

Når de har stadig bruk for deg i vikariaters burde de hatt baller nok til å tørre å bare ansette deg. Du har jo formell kompetanse også, så du burde være gull verdt for dem.

mvh fagrørsla
Postet 25-08-21 kl 13:14 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Men hva er "ikke nok"? Okei, du skal få slippe å legge ut detaljer her altså. Men gjentatt bruk av samme person i gjentatte vikariat jevnlig gjennom et helt år, OG at de ikke vil at du skal se deg om etter andre jobber - da bør det være muligheter.
Postet 25-08-21 kl 13:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
"Haha, ikke gjør det, da" kan de jo faktisk dra lengre ut på landet med, altså.

Jeg forstår at du har vegring mot jobbsøking, men siden sist så har du fått den gyldne erfaringen, har du ikke? Det er en ganske annen situasjon?
Postet 25-08-21 kl 13:59 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hør på hurven, Pappalille, du kan godt stille noen krav nå.

Jeg er syk og ligger på sofaen. Planla å dra på jobb, men kjæresten minnet meg på at det er praktisk å kunne stå oppreist over litt lengre perioder hvis en skal fungere. Jeg glemmer litt at det er mulig å være hjemme, skade etter at jeg var midlertidig ansatt i mange år.
Postet 25-08-21 kl 14:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Det klør i min kjepphest også, Pappalille. Veldig enig i det siste innlegget til Maverick.

Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Maverick
... Men gjentatt bruk av samme person i gjentatte vikariat jevnlig gjennom et helt år, OG at de ikke vil at du skal se deg om etter andre jobber - da bør det være muligheter.
Postet 25-08-21 kl 14:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
God bedring, Blondie!
Postet 25-08-21 kl 16:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Et øyeblikks panikk gikk over i pur glede og litt skuffelse da det viste seg at jeg ikke skulle ha 3 mellomlandinger allikevel.

Nå er jeg ganske glad for at flyet går direkte.
Postet 25-08-21 kl 18:50 av annemede annemede er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no