Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 09-08-21 kl 08:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Da lander vi med et brak utenfor ferieboblen. Første utfordring blir å huske passordet. Ønsk meg hell og lykke.
Postet 09-08-21 kl 08:26 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Hell og lykke til Fintdethei.

Jeg er på jobb. Jeg er veldig glad for at jeg tok to dager i forrige uke. Det er jammen meg ille nok i dag likevel. Akkurat nå ser jeg mørkt på høsten, men jeg satser på at det skjer noe hyggelig i løpet av dagen som øker arbeidslysten noen hakk.
Postet 09-08-21 kl 08:48 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Lykke til med oppstart! Jeg skal til pers på torsdag og undrer meg over hvordan det skal foregå.
Postet 09-08-21 kl 08:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da var jeg tilbake på hjemmekontoret. Jeg er veldig spent på hva jeg skal jobbe med denne høsten. Jeg har et par skikkelig spennende prosjekter på gang, men så kommer det ting i veien for igangsetting igjen og igjen.

Så foreløpig er det rett og slett litt tomt.

Så jeg kan jo starte med å lage kaffe til meg og den andre hjemmekontoristen.

Vi skal testes i dag og hvis den er negativ, så er vi ute av (innreise-)karantene. Ingen i familien har snev av sykdom og vi har to negative hurtigtester bak oss alle sammen fra forrige uke, så jeg har trua på at dette skal gå greit.
Postet 09-08-21 kl 08:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hepp! På jobb, og det er masse å gjøre. Så hva gjør jeg her?
Postet 09-08-21 kl 09:00 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har fått gode nyheter på morgenkvisten, men ingen jeg vil dele det med er våkne! Kjæresten, venner og barn sover. På tide å få samfunnet i gang igjen!
Postet 09-08-21 kl 09:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Det løste seg til slutt med passordet. Det viser seg at jobben har brukt sommeren på å sette nye passordregler. For å lese den mailen, må man inn på pc’en. Eneste problemet var at jeg måtte lage nytt passord etter de nye reglene først…. Synes jeg har bevist min kompetanse, og kan ta fri resten av dagen nå?
Postet 09-08-21 kl 09:20 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Siste ferieuke i gang. Vi starter ikke med plandager før neste tirsdag, og elevene begynner ikke før 23., så her føler vi alle at vi har fått ei ekstra ferieuke.

Jeg skulle egentlig gå turorientering, i dag som i går, men så er det plutselig meldt regn hele dagen og da gidder jeg ikke det. Tror det blir rydding i boden i stedet, og en vanlig tur.
Postet 09-08-21 kl 09:27 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Skulle vært på jobb, men det skjer ikke. Hodepina sitter som klistret og det jeg har av medisiner har svært liten effekt. Fikk time til legen om et par timer.
Postet 09-08-21 kl 09:43 av star star er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Akk, jeg gikk altfor langt i går med høyt tempo og det tegner til å bli en litt slapp holdning gjennom prostata-bunken på kontoret her
Postet 09-08-21 kl 10:33 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ler av Fintdethei, så deilig, stompa, men kva er prostata-bunken, appelsin?
Her er det ferie i tre dagar til. Så starter me. Og etter denne flotte sommaren, er det egentlig heilt greit. Trur eg.
Postet 09-08-21 kl 10:37 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I Oslo starter videregående skole førstkommende mandag. Jeg har en som skal starte i 1. klasse og som er veldig spent. Hun kjenner ingen som skal på dette studieprogrammet, men har et par venninner som skal på samme skole (som er kjempestor). Sommerfuglene ligger tykt utenpå magen hennes, og det skjønner jeg godt.
Postet 09-08-21 kl 10:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Første arbeidsdag her også. All opphopet e-post er lest og det var det. Nå må jeg finne ut hvor jeg skal ta tak og hva som må i gang igjen først. Jeg er ikke veldig motivert kjenner jeg. Neste uke blir nok lettere når skolene starter opp igjen og sånn. Da føles det mer som oppstart.
Postet 09-08-21 kl 10:42 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Hondacrv - jeg driver med diagnostikk av vevsprøver, i dag er det mye prostata som jeg skal se på i mikroskopet.

https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/patolog
Postet 09-08-21 kl 10:47 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Andre arbeidsuke etter ferie i gang, og jeg har startet med morgentrening.

Høsten blir arbeidsmessig fæl, ser jeg, men jeg kan jo ikke si nei til å lære meg nye tid nå, ettersom jeg jo begynner å bli ganske voksen på arbeidsmarkedet (kvinne, 49).
Postet 09-08-21 kl 11:00 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her er det hjemmekontor i påvente av nok en IKEA-leveranse. Jeg er ikke så flink til å være effektiv når jeg sitter og venter på ting, men jeg får vel prøve. (Det er kanskje snart på tide å lære å stå opp litt tidligere enn halv ni også ... )
Postet 09-08-21 kl 11:06 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg har brukt halvannen time på å levere noen barn på fotballskole. Hyggelig gåtur gjennom nabolaget, da! Men NÅ har jeg vel ikke så mange flere unnskyldninger for ikke å faktisk gjøre noe. Bare at jeg heller vil krabbe under dyna igjen enn å forholde meg til jobb-verdenen.

Gi meg styrke..

Og så må jeg flire av Fintdethei. Det er så gjennomført typisk at folk bare skal fikse for akkurat sitt problem, og glemmer helt å tenke på kunden eller brukerne oppi det hele. Syns du har vært flink som kom deg inn, jeg!
Postet 09-08-21 kl 11:17 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg sitter med potetmoshjerne på hjemmekontor etter arbeidshelg. Helsevesenets forkjærlighet for unntak fra arbeidsmiljøloven kan du få billig for meg. Skulle ønske jeg likte kaffe.
Postet 09-08-21 kl 11:18 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Første mandag etter ferien er et faktum! Jeg startet tirsdag i forrige uke, første kortere uke var til å leve med, denne dagen er pyton. Sov dårlig i natt, mannen også, dårlig kombo. Vel, kaffe finnes heldigvis, og trening etter jobb er en gulrot, let's go!
Postet 09-08-21 kl 11:39 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings, har fått andre dose vaksine og sitter og venter på at puppene skal vokse. Det var da noe å glede seg til med første arbeidsdagen også.

Nå har jeg bare 100 uleste e-poster igjen...
Postet 09-08-21 kl 12:04 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg har fortsatt ferie og har en rolig morgen. Skal etterhvert sette meg foran en PC og jobbe med vervene mine som en myk start til oppstart av betalt jobb neste uke.
Postet 09-08-21 kl 12:12 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi har en veldig populær fuglemater, Fly through-en som vi kaller den, som er veldig godt besøkt. En gjeng med spurver er litt vel entusiastiske og litt vel mange, for nå greide de faktis å rive ned hele greia!

Stakkars Oscar kjøttmeis, han skjønte vel ingenting midt oppi det hele. (Ja, nå har vi vært hjemme for lenge. )
Postet 09-08-21 kl 13:11 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ehhh, infeksjon mente legen. Så da får vi se når svarene er tilbake.
Postet 09-08-21 kl 13:16 av star star er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Første arbeidsdag etter ferien. Det er slitsomt ass. Men på den positive siden, hjemmekontor gjør at jeg har vasket alle klærne allerede. Vi kom hjem i går kveld. Det har absolutt aldri skjedd før, vanligvis snubler jeg i kofferter i ukesvis. Må brettes fortsatt da.
Postet 09-08-21 kl 13:29 av Neket Neket er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no