Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 24-05-21 kl 09:58 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Nå skimter jeg faktisk litt sol inn i leiligheten, spørs om jeg ikke må ut i hagen i dag. Mens jeg venter på at det tørker litt opp, skriver jeg på metodedelen av oppgaven min. Det er farlig å si det, men jeg tror jeg begynner å finne en rød tråd.
Postet 24-05-21 kl 10:13 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fint med røde tråder, Blondie.

I dag SKAL vi øvelseskjøre. Så skal også samme person øve på gitar til presentasjon i morgen, aller, aller siste i musikk.
Postet 24-05-21 kl 10:28 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg jobber. Noen studentoppgaver er motstrøms arbeid hele veien – glatt overflate, masse ord, svært begrenset forståelse.
Postet 24-05-21 kl 10:39 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er grått i Oslo nå, men det er meldt finere vær i ettermiddag.

Mannen min har golf-helg med kompiser. Normalt sett reiser de bort i pinsa, men nå sover de hjemme og spiller på lokale baner. Det betyr at bilen er borte og siden vi ikke tar kollektivt for tiden føler jeg meg litt isolert. Men det er bare sutring. Jeg får komme meg ut en tur når været bare lysner.

Denne uka skal det faktisk skje ting. På torsdag skal vi ha avslutning for sjefen min. På en restaurant! Vi har ikke sett hverandre på ordentlig siden oktober, så dette er nesten litt sprøtt.
Postet 24-05-21 kl 10:40 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Fint vær her i dag. så jeg må være like flink som i går og gå en lang tur.

Ellers så har vi ikke så mange planer.
Postet 24-05-21 kl 10:44 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har hørt på regnværet i hele natt, men nå ser det ut til å lysne litt. Jeg tror for mental helse, at jeg skal prioritere en lang tur ute etterpå.
Postet 24-05-21 kl 10:47 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har satt på plass mesteparten av utemøblene etter beising og nyter årets første frokost på terrassen. Ikke veldig varmt, men sol fra skyfri himmel (sola er dog ikke kommet rundt hushjørnet til terrassen enda). Trenger bare en ulljakke, så er det helt perfekt!
Postet 24-05-21 kl 11:23 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Dagens plan er å sløve et par timer, så blir det turorientering med ei venninne.
Postet 24-05-21 kl 11:25 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Vi har real opprydding i kjelleren, og har straks fylt en container med rot og søppel. Kjellerstua til ungene er dypryddet, og fått inn skikkelig møbler.
Vaskerommet er ryddet, og klesoppbevaring er flyttet ned (jeg har igjen å flytte klær dog), og det er ryddet passasje veier i kjelleren.

Bonusgutten er rasende, fordi han hater forandringer, selv om det er til det bedre. Lillesøster henger seg på han, og i går endte det med hulkegråtende folk på hvert sitt rom en periode. Tror vi er slitne hele gjengen.

Men det blir bra da, og mye mer system og orden. Det er fortsatt fult i kjelleren, for all del, men det er ikke overfult lenger.
Postet 24-05-21 kl 12:13 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Er det lov å trekke på smilebåndet, Serafin? Dere er flinke!
Postet 24-05-21 kl 12:16 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg ler selv i dag, men jeg gjorde ikke det en stund i går, når jeg skulle megle mellom sta (kjæresten), staere (lillesøster) og staest (bonusgutten) om en jævla diger sofa som er stygg som et uvær, som kjæresten SKAL ha inn i kjellerstua, til det punket at den måtte skrues i enda mindre deler, og ungene var rasende fordi de mente at den var for stor.
(Jeg er enig med ungene...)

Nå er sofaen stablet på et lagringsrom. Så får vi diskutere det senere.
Postet 24-05-21 kl 12:28 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vær grei, Serafin, kanskje han hadde sitt første ligg i den? (jeg var gift med en som aldri kastet noe som helst, så jeg har god trening i å være overbærende).
Postet 24-05-21 kl 12:36 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg ryddet plass til den j*** sofaen, og den står nå lagret. Der får den stå. Haha. Jeg skjønner jo at den er bedre enn den sofaen som er der nå, men når ungene slår seg helt vrang, som faktisk skal bruke rommet, så ja.
Men mulig de skifter mening etterhvert.

Helt greit at ting blir lagret, så lenge jeg kommer meg inn og ut av vaskerommet uten at det er risikosport, og det har jeg oppnådd nå.
Postet 24-05-21 kl 13:03 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Og jeg har ikke hjerte til å stå på mitt at den skal kastes. For det kan være så enkelt at det var sofaen de hadde da guttungen døde. Og da skjønner jeg at den vil beholdes. Og det er sikkert sofaen de hadde da de var en familie. Og det er endel av historien det også.
Så sofaen får bli. Men jeg tar ikke krangelen med bonusgutten om at den skal inn på kjellerstua, satser på at guttungen selv innser det når han skal ha damebesøk.
Postet 24-05-21 kl 13:05 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Vi lader bil på Dombås etter en fin helg i Trondheim. Spennende dette. Vi toppladet før vi reiste hjemmefra, ladet i Alvdal på vei oppover og nå på Dombås hjemover.
Postet 24-05-21 kl 13:46 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Kjør forsiktig, Blånn, og god tur hjem.
Postet 24-05-21 kl 14:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
gajamor sin avatar
Det viste seg at gulvet på loftet i småbruket vårt ikke er malt brunt. Det er bare ikke blitt vasket de siste 60 åra.

#EnKvadratmeterAvGangen
Postet 24-05-21 kl 15:57 av gajamor gajamor er ikke aktiv
Gammel
Hmm, Gajamor. Håper dere har god tid.
Postet 24-05-21 kl 16:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gajamor

Vi har bydd på hytte. Jeg har ikke vært i budrunde siden 2001 (det huset vi bor i nå kjøpte vi av familie), så dette blir spennende.
Postet 24-05-21 kl 18:12 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Spennende, Blå! Hvor lenge står budet? Mange andre interesserte? Sjø eller fjell?
Postet 24-05-21 kl 18:17 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Fjell

Budet står til i morgen ettermiddag.

Det var ganske mange på visning. Vi leverte første bud, men jeg regner med at det blir konkurranse. Vi har is i magen og en klar øvre grense. Selv om vi liker hytten, så kommer det flere på markedet om vi ikke får denne.
Postet 24-05-21 kl 18:28 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
gajamor sin avatar
Lykke til Blå!
Postet 24-05-21 kl 18:32 av gajamor gajamor er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
4,5 timer – 1,5 mil – 25000 skritt. Fin dag!
Postet 24-05-21 kl 18:38 av Stompa Stompa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no