Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 21-06-21 kl 07:49 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Martis sin avatar
Jeg kan ikke huske at det var så kjipt å være forkjølet, jeg har mest lyst å bare melde meg syk på jobb! Mulig jeg føler meg mye bedre når jeg får svar på koronatesten… satser på det. Kjenner i hvertfall fortsatt smak av sjokoladen som jeg spiser til frokost.
Postet 21-06-21 kl 08:19 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontoret i dag og har et møtemaraton av en annen verden. Egentlig skulle jeg bruke tid i dag på å avslutte oppdraget til sommervikaren vi ansatte (hun har vært her i tre uker allerede), men sånn kalenderen ser ut så skjønner jeg ikke hvordan det skal gå.

Vel, vel. Enten så går det bra, eller så går det over.
Postet 21-06-21 kl 08:40 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen, føler ikke at ukene består av noe annet enn mandager og fredager.

Bare et møte på planen i dag, men det er et litt krevende møte som krever litt forberedelser så jeg får vel komme meg i gang med det det tenker jeg.
Postet 21-06-21 kl 08:42 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Mandag allerede? Ville skal på Tusenfryd med venninner, så jeg håper det blir oppholdsvær snart. Både deilig og småskummelt at de er blitt så store at de er der uten voksne, det eneste vi må gjøre er å ordne kjøring og henting.
Postet 21-06-21 kl 09:00 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Halvannen uke igjen til F. F for flytting. Og for ferie. Kroppen trenger det sistnevnte mest. Jeg har hatt av-og-på bihulebetennelse siden påske, og nå har jeg i tillegg fått noe nakke/skulder-trøbbel. Knasker Rinexin og Ibux og går løs på sensurbunkene med freidig mot, eller noe sånt.

Store barn som er nesten voksne og kan gjøre ting selv er deilig, celebelen.
Postet 21-06-21 kl 09:06 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi er uten barn denne uka. De er på besøk hos bestefar i Nord-Norge. Der ligger de på hver sin sofa og ser på iPad/telefon, og det kommer de til å gjøre hele uka. De får i hvert fall slappet av, selv om jeg synes inaktiviteten deres er grenseløs.

Det er ikke en like stor befrielse å være "barnløs" heller. Det er liksom ikke så mye jobb med ungene lenger. Vi må bare sørge for at det er mat i huset.
Postet 21-06-21 kl 09:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er på kontoret. Nå er det ikke lenger påbud om hjemmekontor her heller, så i og med at Storesøster har sin første arbeidsdag på hjemmekontoret i dag og vi da hadde en kontorplass for lite hjemme, dro jeg rett og slett på jobb. Det er veiarbeider på hovedinnfartsåra til byen og industriområdet og avsindige køer, så jeg har kjørt veldig forsiktig gjennom noen boligområder på vei til jobb i dag.
Postet 21-06-21 kl 09:41 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Færre biler på vei til jobb i dag enn forrige uke.
Straks møter her. Jeg lengter allerede til ny helg.
Postet 21-06-21 kl 09:55 av star star er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Var greit med trafikk i dag også, men kanskje ørlite mindre enn forrige mandag. Lettelser i restriksjoner sammen med skoleferiestart gir muligens status quo. Jeg er trøtt og vil også ha helg igjen snart!

Hos oss reiser barna vestover så snart de har mulighet, til besteforeldrene der. Eldste dro i går, yngste drar torsdag, mellomste drar etter helgen igjen. Men da er eldste tilbake hjemme for å jobbe. Men som Tjorven sier, når de er så store er det ikke noe mer "frihet" å snakke om, savner dem når de er borte. Men fint at de vil være hos besteforeldrene da!
Postet 21-06-21 kl 10:27 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God mandag!
3 skoledager før ungene starter ferien sin, så i dag er det offisielt bittelille-sommerferieaften
De er så vel unt denne ferien disse ungene våre!
Postet 21-06-21 kl 10:32 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ungen forsov seg i dag, så jeg ble drosje til skolen. Første gang på disse sju årene det har vært nødvendig, så det får gå. De to andre «barna» er godt i gang med sommerjobb og lærlingtid, så jeg får ha feriemandagen for meg selv. (Og skal bruke den til å smugle kjæresten inn på formiddagen ).
Postet 21-06-21 kl 10:36 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Mandag.
Postet 21-06-21 kl 10:54 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Vi har sommerskole på huset og jeg har aldri sett så mange norske barn i skolegården før. Min niese er en av dem.
Postet 21-06-21 kl 10:54 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Kjæresten er på jobb, og jeg er hjemme med ungene. 2 av 3 har jeg ikke sett snurten av enda, Storebror har jeg nettopp vekket og fått på badet, han skal klippe seg 14.15, og med hans fart, så trenger han den tiden for å få gjort unna morgenrutinene, dusjet og spist før vi må dra.
Postet 21-06-21 kl 11:05 av Serafin Serafin er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Jeg er på jobb, de andre hjemme har ferie. Noen skal slappe av, en på hånballskole og en på speiderleir. På jobb er det også sommerskole, men heldigvis har vi folk til å ta oss av det. Artig læll, å se at det er liv i huset.
Postet 21-06-21 kl 11:32 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Er på jobb. 7.klassingen har siste skoledag på barneskolen og gikk avgårde i skjorte og finbukse. Deilig å se ham i noe annet enn sort Umbrobukse. 10.klassingen har vitnemålsutdeling kl 11, uten foreldre. Trist, men sånn ble det. Tror og håper de likevel får en flott dag.
Postet 21-06-21 kl 11:36 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg har ferie. Eller avspasering for å være korrekt. Sønnen er levert på sommerskole. Vi har brukt den siste uka på å tvinge han til å lære seg å sykle ordentlig, de første dagene gråt han mens han syklet noen runder rundt blokka for å få is etterpå (hilsen upedagogisk mor ), mens i dag valgte han å sykle selv om han fikk tilbud om å slippe fordi det regnet.
Postet 21-06-21 kl 11:59 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Herlig, Input.

Jeg har bært fem kasser med bøker ned i kjelleren, helt alene. Nå skal jeg montere bruktfunnet fra Finn, nydelige teak-bokhyller. Hvordan jeg skal få bært bort tre store Billy-hyller har jeg foreløpig ikke noen plan for.
Postet 21-06-21 kl 12:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Snylta forkjøla etter å ha blitt plassert i kald trekk under 10.klasse avslutning. Det spøkjer litt for jobb i morgon.
Eldstemann har starta i sommarjobb i dag. Tøft å stå opp enno tidlegare enn kva han gjer til vanleg. Normalt tar han ein buss som går rundt halv 7, no må han ta ein som går ti på 6.
Mellomste har ferie mens minstemor enno har ein dag igjen.
Postet 21-06-21 kl 12:45 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ungdom med sommerjobb er helt fantastisk, er så lykkelig for min også har fått seg det. Han er ikke helt happy med å måtte stå opp en time tidligere enn vanlig, men han er lykkelig når det kommer lønn.
13åringen har også lyst på sommerjobb, men det er ikke så lett.
Postet 21-06-21 kl 12:50 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Jeg er veldig ukonsentrert og ineffektiv i dag, men det er vel greit å være det innimellom også. Vi fikk i dag beskjed om at noe som kunne være farlig (ja, kreft igjen) ikke var det så den lettelsen tar seg nok ut i ineffektivitet. Regn ute og vi har ikke planlagt noe middag så jeg må nok ut å handle etterhvert.
Postet 21-06-21 kl 13:19 av Pelen Pelen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no