Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 22-12-21 kl 09:22 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Det blir nok en kort og rolig dag på hjemmekontoret, siden så mange av kollegene mine har tatt ferie. Da blir det tid til litt juleforberedelser, det er ikke dumt.
Postet 22-12-21 kl 09:24 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Jeg har vist en sjef på vei ut til meg på hjemmekontoret med julegave. Hyggelig det altså, men jeg aner ikke hvordan man forholder seg til slikt, det er et lite stykke å kjøre så det er vel riktig å invitere inn på kaffe? I et hus som venter på å bli vasket til jul.
Postet 22-12-21 kl 09:27 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Bare et par møter i dag og så blir det myk landing mot juleferie. Handling i dag. Utkjøring av julepresanger. Storesøster skal bake zopf.

Jeg fikk forresten håndskrevet, personlig julekort fra min nye sjef i går med ros og hyggelige ord. Det har jeg aldri fått før!

Jeg er så veldig klar for jul nå kjenner jeg! Avslutte dette året og gå inn i det neste med håp om at 2022 i hvert fall blir bedre.
Postet 22-12-21 kl 09:35 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Nenne, hva er zopf?
Postet 22-12-21 kl 09:48 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg tror zopf er en slags flettebrød.
Postet 22-12-21 kl 10:03 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag blir det nesten ikke noe jobb. Men; jeg skal i et rettsmøte som oppfølging av at jeg var meddommer i forrige uke. Vi virket veldige enige da, så jeg håper at det går fort.

Nå har jeg meldt meg på trening på sats, så jeg får beveget meg litt. Det har jeg vært dårlig på. Kroppen går i erimittposisjon når jeg må være på hjemmekontor.

Men jeg skal ikke klage så altfor mye. Vi fikk pyntet juletreet i går kveld. Så nå nærmer det seg veldig. 16-åringen tar virkelig ALT ansvar for juleforberedelser. Jeg veksler mellom å nyte det og å føle at jeg er en elendig mor.
Postet 22-12-21 kl 10:14 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
På kontoret.
Trøtt i kroppen om ettermiddagene for tiden, så satser på å gå litt tidligere i dag og ta litt fatt på husarbeidet.
Postet 22-12-21 kl 10:22 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Unga vil dra i dag, så da får vi spille tetris med å få alt i bilen. Håper jeg får litt julestemning når jeg kommer hjem.
Postet 22-12-21 kl 10:23 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg sitter i et Teamsmøte med en NAV sine samarbeidspartnere og hører på at han som holder det møtet snakker skit om en annen av NAV sine samarbeidspartnere (som er en konkurrent selvsagt...). Jeg lurer på hva disse tiltakene koster NAV per år? De er _svært_ sjelden verdt det, kan jeg melde.
Postet 22-12-21 kl 10:24 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har juleferie.

Jeg hadde tenkt å jobbe litt. Men nå ser det ut som om vi reiser litt senere til hytten enn planlagt så da blir det litt jobbing i romjulen i stedet.

I går hadde vi det første juleselskapet, så i dag kan jeg sitte i et nyvasket hus og nistrikke julegaver.
Postet 22-12-21 kl 10:33 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Heldigvis var sjefen på travelt så jeg slapp å tenke på det store kaffe spørsmålet. Julegave fra jobb er da herved mottatt og jeg skjønner like lite som vanlig, av og til så lurer jeg på hvem som godkjenner slik. I år var det en kokk som hadde hatt ansvaret tydeligvis så da kom det nacho chips, tortilla, salsa, olive, olivenolje, balsamico, pasta, sjokoladedekte fiken og tomatsaus. Kom i et fint nett da, det gjorde det.
Postet 22-12-21 kl 10:35 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Den gaven hadde jeg satt pris på, Frøy. Vi får stor eske med mye mat. Det er noe som henger igjen fra den tiden vi var eid av Orkla.

Skal ned og vekke 16-åringen som har siste dag på jobb i dag for dette året. Hun har jobbet omtrent hver dag i hele desember (og jeg har kjørt og hentet like mye, andre siden av byen, ved Dyreparken), så det skal bli godt å roe ned nå.
Postet 22-12-21 kl 10:44 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Jeg er godt i gang med det som skulle være siste arbeidsøkt, men som sannsynligvis blir nest siste. Skal pløye meg gjennom siste rest av siste rettebunke, og vil gjerne være ferdig før jul. Får se hvor langt jeg kommer til kl. 12, og hvis jeg ikke er til bunns, blir det ei økt i morra tidlig også.
Postet 22-12-21 kl 10:45 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
milact: Tror det er en slik gave du enten elsker eller hater. Jeg skal nok få brukt store deler av den, men hva er galt med vanlig melkesjokolade liksom?
Postet 22-12-21 kl 10:46 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Husker med glede julegavene fra den tida jeg hadde ekstrajobb på det som da het Nord-Norges Salgslag (nå Nortura, og anlegget her i byen er uansett lagt ned). Det var både ei stor ribbe, kjøttrull, flere kilo klementiner og anna mat som var deilig å få - noe for meg, noe for foreldrene mine.
Postet 22-12-21 kl 10:46 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi fikk kaffe og fin kaffekopp, det er den bedte gaven jeg har fått i mine ti år i fylkeskommunen. Stort sett er det et smil og ønske om en god jul.
Postet 22-12-21 kl 10:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
I fjor fikk jeg julegave fra jobb for første gang i løpet av de 17 (nå 18) årene jeg har jobbet der. I år ser det ikke ut til at vi får noe, men jeg sitter jo på hjemmekontor så jeg skal ikke si det 100% sikkert.
Postet 22-12-21 kl 10:54 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi fikk også kopp i år, Blondie. Mummikrus med sjokolade oppi. Jeg ble utrolig glad - mye gladere enn det året vi fikk en gul sydvest med logoen til fylkeskommunen på fordi de ville tømme overskuddslageret.

I følge lederen min hadde de råd til koppene fordi det ikke ble julekaffe; det gikk visstnok nok opp i opp med prisen på kake eller rundstykke og kaffe til alle til at det gikk rundt, selv på tampen av budsjettåret.
Postet 22-12-21 kl 11:01 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Vi har også fått spiselig gave i julegave de siste årene. Det skal jo liksom være litt fint og eksklusivt da. Bare synd det ofte er noe greier med løk/hvitløk i som mannen ikke kan spise.
Postet 22-12-21 kl 11:10 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Det vi ikke liker gir jeg bort. Er alltid noen som liker det.
Postet 22-12-21 kl 11:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Er mer spent på mannens gave, da han er i det private imens jeg er kommunen. De har i de siste årene fått mye fint fra LeCreuset så kanskje det er noe der i fra i år også.
Postet 22-12-21 kl 11:14 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Rolig på hjemmekontoret, merker at kollegaer og leverandører begynner å ta ferie nå. God kaffe, fyr i peisen og litt planlegging for julepakkingen. Skal forsøke å reise lett, men jeg er ikke så god på det.
Postet 22-12-21 kl 11:15 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg fikk morgenlevering av frokost fra jobben som julegave i år - veldig hyggelig, for vi pleier egentlig ikke å få noe. (Firmagave til veldedig formål, fint det.)

Det stod feil husnummer på adressen, så pakka var levert til et hus langt borti veien her, viste det seg. Fyren som bodde der hadde tatt frokosten min inn, og virket ikke overvettes blid for at jeg kom og etterlyste den.
Postet 22-12-21 kl 11:27 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
God formiddag, har sullet rundt siden jeg sto opp litt seint, nå er bolledeig til heving og jeg jobber visst bittelitt likevel. Men egentlig fri. Synstest og handling på programmet seinere i dag.
Postet 22-12-21 kl 11:49 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Oida, Anda - han hadde ikke sett så nøye på navnet?
Vi vurderte morgenlevering til alle ansatte, men endte med gavekort i stedet. Etter å ha bedt alle sjekke adressen på lønnsslipp var nok det like greit, tror rundt 20% hadde feil i adressen. I tillegg må man oppgi etasje og leilighet på de som bor i bygårder, og det er ikke informasjon vi har.
Postet 22-12-21 kl 11:50 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Vi får ikke julegave lenger, det gis til en god sak. Helt greit.

Mannen fikk Haglöfs skalljakke - veldig fin.

Her jobbes det mer enn jeg hadde tenkt, det skjer alltid noe i siste liten. Bare å henge i stroppen. Spiser Nennes rundstykker med gräddost på til lunch.
Postet 22-12-21 kl 12:51 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Min deltakelse her inne i dag vitner om at jeg mye heller vil ha ferie enn å være på jobb. Jeg har jo nok timer i timebanken til å logge ut nå, men jeg er litt gjerrig på de timene. En time til på jobb kanskje så får det være nok for i år.
Postet 22-12-21 kl 13:16 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Oppdatert 22-12-21 kl 13:26 av Frøy
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Booster in my vains. Gikk for trippel pfizer. Arbeidsdagen blir amputert, for de er godt etter skjema her. Men det får stå sin prøve.
Postet 22-12-21 kl 13:52 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Celebelen: Han kommenterte nokså kort at "Det var riktig adresse, i alle fall". Så han har nok sett at det ikke var hans navn og hilsen, ja. Jeg fikk inntrykk av at da han da nesten mente "finders keepers".
Postet 22-12-21 kl 15:14 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi fikk to pakker med morgenlevering ved farsdagen i år. Det var moren min som hadde sendt pakke til mannen min og til broren min. Begge på min adresse. Broren min bor 20 minutters kjøring unna, så han fikk tilbud om å hente pakka. Det valgte han å ikke gjøre.

Jeg syntes vi fikk kjempefin presang fra arbeidsgiver i år. En stor eske med masse forskjellig julegodterier (sjokolade, trøfler og polkagriser). Jeg synes spiselige gaver er koselig og praktisk.

Nå har jeg omsider fått tilbakemelding på en rapport fra øverste sjefen, så nå kan jeg sende den videre til departementet. Det betyr at jeg må inn hver dag i romjula å sjekke om det har kommet innsynsbegjæringer ... og det skjer garantert. Men jeg skal bare godkjenne dem, så det er ikke så mye jobb.
Postet 22-12-21 kl 15:45 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Sitat:
Nenne, hva er zopf?
Det er sveitsisk fletteloff.

Oppskrift til to stykk:

1 kg hvetemel
200 gram smør
1 egg
1/2 liter melk (Helst H-melk)
50 gram gjær
1/2 ts sukker
2 ts salt

Løs opp gjær i kald melk og ha i sukker, deretter eggehviten. Visp sammen. Ha i salt og visp igjen. smelt smøret og bland med melken. Elt deretter inn melet og la deigen heve i en time.

Del deigen i fire eller seks emner og flett eller tvinn to fletter, stikk endene godt inn under til slutt slik at det blir en pen avslutning. Pensle med eggeplommen tilsatt litt vann og stek ved 200 grader i ca. 40 minutter. Husk å senke temperaturen litt i varmluftsovn, så ikke skorpen blir så hard. Den skal egentlig være myk.
Postet 22-12-21 kl 16:02 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Spiselige julegaver er et mareritt for matallergikere.

Jeg har handlet i to omganger, pleiet moren min og snart må jeg ut med de siste gavene. Lite julekos foreløpig.
Postet 22-12-21 kl 16:21 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Nå synes jeg fryktelig synd på en kollega. Eldste skolegutt ble smittet på skolen og de har nå vært i karantene siden forrige helg og i dag skulle de få svar på tredje og siste test-runde og være ferdig med karantene for hele familien og så har lillebror positiv test fra i går, så nå er de i karantene frem til neste år og ennå litt. Jul med besteforeldre og annen familie går ut og alt må avlyses. Lillebror ble så lei seg at han gråt. Han hadde gledet seg til å komme ut og gå på skøytebanen og alt ting etter halvannen uke hjemme. Uff!
Postet 22-12-21 kl 16:53 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg klarte å bli ferdig med rettebunken! Har også trena, og etterpå har det gått slag i slag med å lage røre til klubb (raspeballer) og marsipan. Nevøen min med kjæreste kommer på middag med påfølgende marsipantrilleverksted. Vi skulle vært fler, men resten av familien velger å være ekstra forsiktige. Jeg skjønner dem godt, men det er trist likevel.
Postet 22-12-21 kl 16:53 av Stompa Stompa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no