Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 31-01-22 kl 08:31 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 39

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
Siste dag i januar! Antydning til soloppgang da jeg gikk fra togstasjonen til jobb i dag. vi går mot vår!!!
Nå er jeg veldig spent på om vi kommer oss gjennom uka uten noe smitte. Det er smitte overalt føler jeg, og 3 av 4 husstandsmedlemmer var nærkontakt i forrige uke.
Postet 31-01-22 kl 08:43 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Bekmørkt enda i sør. Testdag for begge i dag, satser på negative tester.

Straks logge meg på og jobbe litt før jeg går i blodbanken.
Postet 31-01-22 kl 08:51 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
1 smittet, 1 mest sannsynlig smittet, 2 friske er mandagens opptelling. Det kjipe er at jeg ser jo ikke enden på hjemmekontortilværelsen på denne måten, selv om de skulle finne på å åpne opp i morgen. Derfor prokrastrinerer jeg litt til foran ovnen.
Postet 31-01-22 kl 08:57 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen


Jeg har sovet dårlig og ser litt mørkt på en dag på spisebordkontoret. Fordelen er selvsagt ubegrenset tilgang på kaffe.



Plan for dagen er arbeid, trening, litt husarbeid og strikking. Heldgvis har jeg litt mer spennende planer for resten av uken.
Postet 31-01-22 kl 09:03 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Verker i hele kroppen etter en traumatisk opplevelse med hest på henger i går (tror heldigvis det gikk bra).

Den ene etter den andre av arvingens nærkontakter har covid, enn så lenge tester hun negativt, men vi har begga vært forkjølte i over en uke nå (begynner heldigvis å komme seg).

Blir en sinnsyk uke på jobb. Bare å psyke seg opp. Håper også at vi får kjøpt ny hest denne uken.
Postet 31-01-22 kl 09:04 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Spennende med ny hest, løve!

Negative tester på mine, så de er sendt på skolen.

Melder meg også inn i sove dårlig klubben. Tenker alt for mye på flytting og stresser rundt det og tror ikke Ikea sengen er rett, så den må byttes etter flytting.
Postet 31-01-22 kl 09:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Litt arbeid i forbindelse med helgens storm her på morgenkvisten, meldes inn om div skader på kommunens bygg.
Satser på at det roer seg etterhvert. Ellers så er alle her i hus friske foreløpig, men det skal bli spennende å høre hvor mange de er igjen i klassene.
Postet 31-01-22 kl 09:35 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Tjohei, og god morgen. En av seks ansatte hjemme med Covid-positiv 10-åring, en på jobb med Covid-positiv kone. Nettet snører seg sammen ... Jammen godt vi er i lavsesong!

Nettkurs på meg i formiddag, og så er det å planlegge produksjonen fremover, med ovennevnte i mente. :elle-melle-covid-fortelle:
Postet 31-01-22 kl 09:37 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
En som klager på vondere og kvalme, men blendahvit test.
Har legetime litt senere. Troooor jegskal bruke beina. Forhåpentligvis ikke fullt så glatt i dag.
Postet 31-01-22 kl 09:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn fra Ytlandet. Negativ test her. Store mengder jobb venter.
Postet 31-01-22 kl 09:58 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Morn fra nord. Her var det antydning til blått lys i horisonten da jeg gikk morgentur med puddelen klokka 07.15. Det kommer seg! Tenåring med negativ test på skolen, rekonvalesent mann på vei til legekontoret med pappataxi og jeg sitter på hjemmekontoret og blomstrer.

Har en viktig søknadsfrist om 10 dager og krysser fingrene for at vi slipper covid i huset til den er overstått.
Postet 31-01-22 kl 10:01 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Negativ morgentest på meg også. Mellomste kom ut av isolasjon i går. Deilig.
Postet 31-01-22 kl 10:01 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Var serviceinnstilt og kjørte de yngste på skolen i dag, mens den koronapositive ligger i senga og antagelig stirrer apatisk på telefonen. Jeg leter etter arbeidslysten og håper den dukker opp før dagens møterekkefølge starter.
Postet 31-01-22 kl 10:01 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Fekk vatn tilbake i går kveld, så her må det vaskast ein del kle i dag. Feste tråder på eit teppe som er ferdig hekla skal eg og gjera i løpet av dagen.
Postet 31-01-22 kl 10:04 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
50 % av familien har bursdag i dag. Snuppa blir 17 og mannen 48. Snuppa mener dette er et totalt meningsløst "venteår", mens mannen nå definitivt er over i kategorien "hvit mann som pusher 50". Snuppa var forsåvidt enig i at det var såpass ålreit å være 16 at hun gjerne kunne ta ett år til med det samme.

Hun hadde fest på lørdag, og det gikk veldig bra.

Knerten testet seg i morges, så nå er bestemor invitert på kake i kveld. Mer familieselskap enn det turte vi ikke.
Postet 31-01-22 kl 10:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Det var litt digg å endelig kunne sende lillesøster på skolen igjen, selv om det lille murmeldyret mente at jeg vekket henne "midt på natten". Heldigvis kan størstebror levere og hente på skolen når mor er i husarrest! Jeg har gjort yoga (og tenkt mitt om damen som sier "enjoy this restful pose" om downward facing dog, for hamstringsene mine synes IKKE det er særlig restful), drukket kaffe, og har egentlig ingen andre unnskyldninger igjen for å la være å jobbe. (Unntatt at jeg har covid og i og for seg var sykmeldt fra før, da. Men det er ting som må gjøres lell, gitt.)
Postet 31-01-22 kl 10:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Bare innom fra blodbanken. Deilig å ligge her med verdens beste samvittighet.
Postet 31-01-22 kl 10:48 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med datter og mann, Tjorven. Eldste sin gode venninne fyller også 17 i dag. Hun feiret litt på fredag.
Postet 31-01-22 kl 10:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Gratulerer til Tjorvenfolket!

Her er to sønner på skolen etter ei uke med isolasjon, karantene og sykdom. Lillesøster har siste ventedag før skolen, mens mannen og jeg sitter på hver vår side av spisebordet og prøver å jobbe litt. Det går treigt, så jeg krysser fingrene for at jeg faktisk er frisk og rask igjen på onsdag når jeg kan komme meg ut i verden igjen. Ei uke med koronaboble tar på altså!
Postet 31-01-22 kl 11:09 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Grattis med bursdagsbarna Tjorven!!

Mandag, siste i januar, fint morgenlys før soloppgang på vei til jobb! Lysere tider er helt klart i sikte!
Postet 31-01-22 kl 11:26 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Hipp, hipp hurra for bursdagsmennesker! :Fløyte:

Det fortsetter å strømme inn med skader på bygg, glad jeg bare kan sitte inne å sende ting videre til folk som kan utbedre det, men begynne å bli varm i øret av alle telefonene.
Postet 31-01-22 kl 11:47 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Lite å melde herfra. Jeg hater å være i dårlig form, misliker å være alene og rastløshet og utmattelse er en elendig kombinasjon.

Det er glimt av sollys ute, i det minste.
Postet 31-01-22 kl 11:48 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg har klespanikk før jobbintervju i morgen. Jeg har kjolen, men ikke sko til siden det er vinter og bah! Dessuten kan det hende jeg døøøøøør av nerver innen klokken 14 i morgen.
Postet 31-01-22 kl 12:24 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Kan du bruke støvletter, Pappalille? Det er ikke beina dine de skal se på.
Postet 31-01-22 kl 12:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vel, har ikke fått påminnelse om legetimen. Ser nå at den heller ikke er bekreftet på sms etter bestilling. Dvs vi får "behandles" etterpå og deretter ny bekreftelse. Den har jeg ikke fått. Og nå har de stengt på telefonen.
Mulig jeg blir veldig sur etterpå altså.
Postet 31-01-22 kl 12:34 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det snør! Heldigvis ser det ut til å være såpass lite at det ikke legger seg.
Postet 31-01-22 kl 12:39 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Det snødde her også, men la seg ikke. 3-4 grader ute.
Postet 31-01-22 kl 13:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har fått innvilget strømstøtte fra kommunen. Det hjelper veldig, for å si det forsiktig.
Postet 31-01-22 kl 13:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ble overraskende ropt opp.
Postet 31-01-22 kl 13:53 av star star er ikke aktiv
Gammel
Så godt, Blondie; nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne!
Postet 31-01-22 kl 14:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Noen har fylt regnskapssystemet med sirup i helgen, så her går det omtrent i kvart tempo. Ikke helt god timing med månedsavslutningen, men det ordner seg vel.
Postet 31-01-22 kl 15:04 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God ettermiddag. Jeg sitter og blomstrer i ei sykehusseng, en stk livmor lettere.
Postet 31-01-22 kl 15:14 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Håper du kommer deg fort, Stompa. Du blir vel sykemeldt en stund, eller?
Postet 31-01-22 kl 15:21 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring Stompa.
Postet 31-01-22 kl 15:23 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fikk pakke i posten i dag. Den ene varen var byttet med noe helt annet enn det jeg skulle ha da, men har sendt mail til de så jeg satser på at det ordner seg. Men jeg er nå lykkelig eier at av en retro Dymo sak, en slik en som stanser ut bokstavene. :jepp:
Postet 31-01-22 kl 15:27 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Oi, finnes det fortsatt slike, Frøy, så gøy.
Postet 31-01-22 kl 15:31 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Blir sykemeldt i to uker. Det trengs nok.

Hadde ellers hørt via via at jeg ikke kunne trene på seks uker, men legen sa at jeg kan begynne forsiktig om et par uker; må bare gi meg hvis jeg får vondt. Dagens beste nyhet!
Postet 31-01-22 kl 15:38 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
God bedring, Stompa!
Postet 31-01-22 kl 16:20 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det kan godt hende du trenger mer enn to uker, Stompa. Vær klar over det. God rekonvalesens!
Postet 31-01-22 kl 18:16 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no