Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 13-09-21 kl 07:54 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
God valgdag!
Jeg er ferdigstemt, og kan bruke ettermiddagen på andre ting. Som å sove en dupp på sofaen før trening.
Postet 13-09-21 kl 08:18 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg leste at du var ferdigtrent, 007, og ble søkkimponert. Hjemmekontor i dag, og skal spasere ned i lunsjen for å stemme.
Postet 13-09-21 kl 08:21 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Valgdag, ja! Tradisjonen tro har jeg røde bukser på. Festmiddag med barna planlagt etter jobb og «valgvake» i sofaen hjemme. I år har jeg faktisk forhåndsstemt, selv om jeg elsker stemningen i lokalet på dagen. I år var jeg redd for symptomer/karantene/isolasjon og stemte i ro og mak tidligere i uka.

Jeg håper jeg våkner til en deilig forandring i morgen.
Postet 13-09-21 kl 08:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Godt valg!

Hjemmekontor i dag, og det er deilig etter at hele helgen gikk bort i migrene og et 6 timers hundeklippekurs (på Paracet). Men valpen er helskjønn.
Postet 13-09-21 kl 09:05 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har også forhåndstemt i år. Det tror jeg aldri at jeg har gjort før. Å ta med ungene for å stemme var en viktig ting for meg i mange år, og vi gjorde det til en festdag med ekstra god middag OG dessert. Nå har ungene blitt så store at de ikke tar del i valget uansett. Men vi skal nok se valgsending sammen i kveld.

Men neste gang det er valg, så skal snuppa få stemme. Det gleder hun seg veldig til.
Postet 13-09-21 kl 09:23 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal kjøre mine to eldste til valglokalet i dag. Det blir jeg skikkelig rørt av.
Postet 13-09-21 kl 09:25 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har også forhåndstemt for første gang.
På jobb, men vil krype hjem igjen egentlig. Jaja.
Postet 13-09-21 kl 09:27 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg skal stemme sammen med min eldste sønn i dag.
Postet 13-09-21 kl 09:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Valgdag! Jeg må finne et eller annet rødt å ha på meg, spørs om det må bli neglelakk.

Har også forhåndsstemt, men fikk jommen høytidsfølelse av det også. Høres skikkelig stas ut å stemme med ungene, jeg blir rørt av å lese om det, jeg!

Ellers er det hjemmekontor med ganske slakk form som gjelder i dag, men satser på at formen stiger etterhvert. Går det som jeg håper i kveld vil i hvert fall humøret stige!
Postet 13-09-21 kl 09:43 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi skal høytidelig ned i valglokalet med 18-åringen, det blir stas! Det er liksom ikke det samme å forhåndsstemme, og i hvert fall ikke når vi har en førstegangsvelger i hus.
Postet 13-09-21 kl 09:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Valgdag! Alltid spennende med valg, og jeg skal selvsagt stemme.
Postet 13-09-21 kl 09:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God valgdag. Jeg stemte for et par uker siden, selv om jeg også egentlig liker godt å ta den høytidelige stemme på valgdagen. Krysser fingrene for regjeringsskifte i løpet av høsten.
Postet 13-09-21 kl 10:06 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har også forhåndsstemt for første gang i år, av flere grunner. Vi har også alltid gjort høytid ut av valget, og jeg kan melde om at det har fungert, for begge ungene har sørget for å få forhåndsstemt i Oslo i god tid uten at jeg måtte minne dem på det engang, og Frøkna var lett fortvilet da hun et øyeblikk ble redd for å ikke få gjort det pga. en positiv koronatest i omgangskretsen og begynte å krisemaksimere.

Selv om bare den ene av ungene stemte riktig er det likevel aller viktigst at de deltar. (Dette er selvsagt ironisk, de bestemmer selv.)
Postet 13-09-21 kl 10:24 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg stemte i går, kommunen min kjører alltid todagersvalg. Vår tradisjon er stemming og kakespising søndag før valget, og det holdt vi på. Nytt av året var at elleveåringen sto for bakinga, det er i grunnen en ordning jeg kan tenke meg å beholde!
Postet 13-09-21 kl 10:42 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ingen av ungene stemte det samme som meg ved sine skolevalg i år, men det er ikke helt på bærtur. Snuppa stemte det samme som faren sin, og knerten stemte på det partiet jeg vurderte å stemme på. Det får være greit nok.


Faren min og jeg byttet stemmer et år. Han ville veldig gjerne bruke sin stemme i min kommune (Stortingsvalg), og han var villig til å stemme alt annet enn Frp i sin kommune. Det var nok ikke utslagsgivende, men den representanten jeg stemt på i Oslo kom inn. Jeg stoler på at pappa stemte "i henhold til instruks". Mitt valg var ikke milevidt fra det han ville stemt, selv om han synes jeg er litt mainstream. (Pappa er gammel akp'er.)
Postet 13-09-21 kl 10:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Valgdag!
Ellers så er det en ganske tung dag, jeg liker ikke omorganiseringen som er på gang hvor det er lite inkludering og jeg er redd for at det blir en tøff høst og vinter.
Postet 13-09-21 kl 10:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er på bortehjemmekontor (hos min mor) og heldigvis er det en veldig rolig møtedag.
Forhåndsstemte for et par uker siden, jeg kommer hjem etter at valglokalene stenger i dag.
Godt valg!
Postet 13-09-21 kl 10:54 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Sitat:
Jeg leste at du var ferdigtrent, 007, og ble søkkimponert.
klikka 07.18? That will be the day!

Vi er en rød familie, viser det seg. Eldste stemmer mørkerødt, mellomste rødt og meg, mannen, yngste og to svigerbarn stemmer lyserødt.
Postet 13-09-21 kl 10:57 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Sitat:
Vi er en rød familie, viser det seg. Eldste stemmer mørkerødt, mellomste rødt og meg, mannen, yngste og to svigerbarn stemmer lyserødt.
Er det bakgrunnen for valg av fotballag også?
Postet 13-09-21 kl 11:00 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har forhåndsstemt for lenge siden. Dattera har forhåndsstemt på studiestedet og sønnen ble kjørt til stemmelokalet i går, litt motvillig, for han utsetter alt til siste minutt og det gadd vi ikke være med på. Han kunne fint surra det til sånn at han ikke rakk å stemme. Mannen har ikke fått statsborgerskap i orden på grunn av vanvittig treighet hos UDI, så han har ikke stemmerett denne gangen heller dessverre.
Postet 13-09-21 kl 11:03 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Får student i hus igjen i dag.

Spurte eldste hva han ville stemt, men han hadde ikke peil. Så tydeligvis ikke stemt i skolevalget.
Postet 13-09-21 kl 11:30 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
De to eldste har forhåndsstemt. Mannen stemte i går og jeg skal stemme i dag på vei hjem fra jobb. Det blir fint.
Postet 13-09-21 kl 11:38 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Ungen ble sendt hjem fra skolen, så nå er det bestilt covid-test. Vi får se hvor langt fraværet blir denne gangen.
Postet 13-09-21 kl 11:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Sitat:
Er det bakgrunnen for valg av fotballag også?
Sjølvsagt. Med der er hele hurven 100% samstemt.

Jeg tror jeg kunne levd med at ett av barna hadde stemt FrP, men jeg hadde slitt fryktelig om en av dem holdt med United. Neida. Joda.
Postet 13-09-21 kl 11:50 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Men de lagene har samme farge, 007
Postet 13-09-21 kl 11:55 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Da har jeg også fått stemt gitt, var meg og pensjonistene i valglokalet i dag.
Postet 13-09-21 kl 12:03 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Sitat:
Men de lagene har samme farge, 007
Samme farge hjelper ikke når det gjelder fotball.
Postet 13-09-21 kl 13:13 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sønnen min forsøkte seg en stund som ManU-supporter. Han har slutta med det.
Postet 13-09-21 kl 13:18 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Stemte i går. I kveldingen ble jeg potte forkjøla, så dagen i dag har jeg vært under sofapleddene, utenom da jeg syklet til testing og hjem igjen. Hadde dårlig samvittighet for mer fravær på jobb, helt til jeg husket på alle ungene med hoste og lange snørrbuser som var på skolen min forrige uke. Fint om foreldra kunne holde sjuke unger hjemme, synes jeg. Den dårlige samvittigheten forsvant som dugg for solen i hvert fall.
Postet 13-09-21 kl 13:43 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Poden prøvde seg også da han var 4-5 år. Pappa var strålende fornøyd og kjøpte Man U badehåndkle til han. Veldig praktisk, da fikk vi eget håndkle til å tørke hunden med når hun ble dusjet etter langtur i gjørma. Håndkledet endte sine dager etter at katten hadde brukt det som fødeunderlag.
Jeg har fremdeles litt dårlig samvittighet for både katten og hunden, men begge kom vel egentlig fra det uten varige mén.
Postet 13-09-21 kl 13:50 av 007 007 er ikke aktiv
Oppdatert 13-09-21 kl 17:05 av 007
Gammel
Maverick sin avatar
007! /
Postet 13-09-21 kl 13:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no