Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 27-04-21 kl 07:59 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
Denne dagen kan bare bli bedre.
Jeg har sovet elendig i natt, og så klarte mannen å glemme å stille klokka fra kontortid til hjemmekontortid. Jeg våkna dermed en time før jeg trengte og fikk selvsagt ikke sove igjen. Noe han selvsagt klarer lett som en plett.
Møkkamann!
Postet 27-04-21 kl 08:08 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Æsj, så kjipt!

Jeg er også pottesur, litt skyldes krevende tenåringer, noe jobb og mye på grunn av hjertesmerte. Dessuten er jeg trøtt!

:unnskyld: Mer kaffe.
Postet 27-04-21 kl 08:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Du och jag, Blondie.
Godt å ha noen å mulke sammen med.

Jeg skal opereres i morgen, og gruer meg. Ingen stor greie, men øyeoperasjon i våken tilstand står ikke øverst på topp 10-lista. Sikkert derfor jeg har sovet dårlig.
Postet 27-04-21 kl 08:15 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
007 og Blondie.

Lykke til med operasjon i morgen 007. Enig i at det ikke høres noe hyggelig ut.

Jeg er også trett uten å ha noen grunn. Jeg har sovet greit og storesøster tok bussen til jobb så jeg slapp å stå opp tidlig for å kjøre.

Kaffe, sofakontor og prepping til to travle dager.
Postet 27-04-21 kl 08:34 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Står ute i solen, men jeg får på sommerdekkene, men det er jo iskaldt!

Vrang tenåring her som vil tilbake på rødt nivå, for da kunne han sove mer og spille mer.
Postet 27-04-21 kl 08:37 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.

Pjusk på alle som trenger det i dag

I dag er det Nordic People Analytics Summit. Hjemmekontor og rolig start på dagen.
Postet 27-04-21 kl 09:03 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
til de som trenger.
Eneste dagen hvor jeg har full dag på jobb denne uka.
Postet 27-04-21 kl 09:15 av star star er ikke aktiv
Gammel
til alle som trenger det!

Våknet tidlig pga. fugler utenfor. Eldste stod opp tidligere enn normalt for å lese siste innspurt til aller siste samfunnsfagprøve i 10. I går fikk hun vite at det blir litt jobbing før sommerferien også slik at hun kommer inn i det igjen, så hun var strålende fornøyd. Det skal lite til for å gjøre henne glad i disse dager. Ny genser hadde hun også på, levert på døren av Posten i går
Postet 27-04-21 kl 09:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knertens mageproblemer fortsetter, så jeg fikk en usedvanlig brå start på dagen. :grønn:

Jeg strever noe veldig med motivasjonen på jobb for tiden, men i dag skal jeg lese søknader til sommerjobben jeg har utlyst. Det er konkret og greit, så det burde være overkommelig.
Postet 27-04-21 kl 09:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg kvinner meg opp til to runder med opplæring i nytt system for mannfolk i aldersgruppen 50-62 år. Det er omtrent det verste jeg gjør og jeg har 6 grupper igjen totalt. Det å gjøre dette på Teams er ikke akkurat optimalt kan man si.

Ellers så har jeg hentet garn på posten, handlet god mat til lunsj og unnet meg en Cola så de kunne jo ha vært mye verre!
Postet 27-04-21 kl 09:42 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Minstemor er heile 14 år i dag. Ein fornøgd og glad fjortis forsvann avgårde til skulen og det blir burger med mormor og morfar i ettermiddag.
Eg må gjera meg klar til jobb, men har litt vondt i viljen. Litt for mange vekke for tida.
Postet 27-04-21 kl 10:28 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Her var det en del som trengte noen klemmer, ja.

Vi er tilbake alle fire på hjemmekontor/digital skole igjen i dag, etter noen timers pause i går - dvs begge ungdommene var 2-3 timer fysisk på skolen.
Postet 27-04-21 kl 10:58 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg trenger også klemmer, men kan gi noen og. Det er litt evig motbakkefølelse om dagen. Sol ute, da. Det er da noe.
Postet 27-04-21 kl 11:09 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Til alle som trenger.
Postet 27-04-21 kl 11:11 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer til 14-åringen, Hjertensfryd.
Postet 27-04-21 kl 11:49 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Klemmer og gratulasjoner deles raust. Tror det røyner på for noen og enhver nå. Motivasjonen min er helt forsvunnet, men jeg har laget meg en kjempegod omelett til lunsj.
Postet 27-04-21 kl 12:21 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg slenger klemmer og gratulasjoner dit de trengs.

Jeg skal straks i gang med dagens siste gruppe til "opplæring". Etterpå tror jeg rett og slett at jeg skal logge ut. 1-1 med sjefen i morgen og der må det tas opp at jeg ikke er noe trygg på dette med å drive opplæring, jeg er trygg på fagstoffet, men har ingen erfaring med formidling.
Postet 27-04-21 kl 12:44 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Er visst en bjørkeeksplosjon på gang her, jeg nyser og snyter meg i ett sett. Renner av øynene, juhu! Ekstra gøy med sånne symptomer nå om dagen. Litt bedre stemning i heimen i dag, hyggelig bursdagsfeiring for mannen i går, god kake og "svigersønn" innom på kakelag, hyggelig å se andre mennesker enn den indre kohorten i blant!
Postet 27-04-21 kl 12:45 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Kunnskap fra tysken på vgs, om numeriske koder for spesialtegn er fremdeles intakt. Artig at man kan huske at Alt+148 er ö.
Postet 27-04-21 kl 12:49 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det aner meg at du gikk på vgs en stund etter meg, annemede. Vi hadde edb som valgfag, ellers var det lite teknologi å spore.
Postet 27-04-21 kl 13:09 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg var russ i -95 celebelen, så jeg begynner å bli godt voksen.
Postet 27-04-21 kl 13:18 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer til fjortisen, Hjertensfryd!

deles ut til de som vil ha.

Jeg er ikke særlig effektiv på soveromskontoret altså. Det gjør noe med å sitte (under dyna) på sengen med laptopen i fanget.
Postet 27-04-21 kl 14:08 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Da hadde dere nok bare mer oppdaterte undervisningsmetoder, annemede. Jeg var russ året etter.
Postet 27-04-21 kl 14:13 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg gikk yrkesfag med allmennefag, så det tekniske var iorden.
Postet 27-04-21 kl 14:33 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg var russ 95, og vet med sikkerhet at jeg ikke brukte pc hele studiet.

Da jeg skulle studere høsten 95 gikk jeg på "forkurs i databehandling" før selve studiet begynte og da startet vi med å lære om hvordan man skrudde på en pc. (Det kunne jeg heldigvis allerede. )
Postet 27-04-21 kl 14:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg startet på videregående i 1994, vi hadde stasjonære maskiner. Det var relativt eksotisk den gangen.
Postet 27-04-21 kl 15:03 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg begynte å studere i 1992. Da hadde vi datarom der det var mulig å komme på internett. Men det gikk så tregt at man måtte ha med en bok for å ha noe å gjøre mens sidene lastet inn.

Jeg leverte hovedoppgaven min i 1998 og da hadde jeg fremdeles bare datatilgang på lesesalen. Vi delte PC og du fikk halv pc plass i to semestre når du skulle skrive. Jeg kan riktignok aldri huske at det var noe problem å få bruke den.
Postet 27-04-21 kl 15:06 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Var russ i -91 og studerte i -92. Begynte ikke med pc før i -93 tror jeg. Kunne knapt noe som helst.
Postet 27-04-21 kl 15:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Vi programmerte i turbo pascal på vgs. Det programmeringsspråket vet jeg at jeg ikke husker noen ting av. Det jeg husker er at vi skulle programmere et trafikklys i et kryss. PÅ pc-en altså, ikke rl.
Postet 27-04-21 kl 15:49 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Programerte gjorde jeg på videregående i 89/90. Skrev et lite program i BASIC til en dreiebenk. Dette var da yrkesfag.
Postet 27-04-21 kl 17:23 av Fersken Fersken er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no