Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 26-04-21 kl 08:34 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Oppe og straks på vei ut. Fysio i ettermiddag.
Postet 26-04-21 kl 08:45 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag skal jeg gjennom en skikkelig prøvelse. Vi har blitt kalt inn til et internt teamsmøte med 50 deltakere fra 9-15(!) hvor vi nesten utelukkende skal høre på andre folk (som heller ikke har forberedt seg) snakke. Jeg er så skeptisk at det ikke finnes ord, men jeg har lovet sjefen min å delta og så får vi heller evaluere i etterkant.

Jeg har masse kaffe og strikketøy.

Faren er vel at jeg sitter på FP og knapt får med meg noe av det som blir sagt før JEG plutselig blir bedt om å si noe.
Postet 26-04-21 kl 09:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg er så trøtt og umotivert i dag, at det burde finnes en premie for sånne dager. Ja.
Postet 26-04-21 kl 09:06 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Så over til noe helt annet. Jeg er helt stiv og støl i hele kroppen. Helgen ble nemlig tilbrakt på hytta og vi malte den. Hjemmekontorister som meg er ikke skapt for fysisk arbeid.
Postet 26-04-21 kl 09:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ai, Tjorven, det høres ut som tålmodighetsmuskelen din får kjørt seg!

På jobb, nå med ensrettet fokus på retting og planlegging. De siste ukene har hodet vært fylt av en krevende studieoppgave, nå er den levert. Det betyr jo selvsagt også at jeg ikke har gjort så mye annet enn å jobbe i helga, men jaja. Lysere tider på planen!
Postet 26-04-21 kl 09:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Slikt har jeg vært med på, Tjorven! Forsøk å følg med som best du kan slik at når du må svare så vet du hva det handler om. Men lett er det ikke!

Sol, vi venter enda på svar på koronatest nr 2, fortsatt hjemmeskole for hele klassen pga det.
Postet 26-04-21 kl 09:21 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mårn. Det er første dag i semesteret, men jeg har ikke noe undervisning før i morgen. Derimot har jeg en solid rettebunke og en forelesning som må spilles inn i løpet av uka, så jeg har nok å ta meg til.
Postet 26-04-21 kl 09:22 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Jeg er vel både misunnelig og skremt over Tjorvens opplegg i dag, misunnelig for at hun kan sitte med strikketøyet skremt over å måtte sitte i så mangen timer å bare høre på uforberedt snakk.

Jeg må forberede meg til resten av ukens gjøremål og møter i dag ellers så er det lite planer på jobb
Postet 26-04-21 kl 09:22 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn! Her fortsetter ordrene å tikke inn, så det er bare å komme seg ut i produksjonen!

(Litt mer kaffe, bare ... )
Postet 26-04-21 kl 09:26 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg ville også vært temmelig skeptisk til det møtet, Tjorven.
Postet 26-04-21 kl 09:31 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Jeg er på lag med Fintdethei i dag, selv om solen skinner og mannen har bursdag. Sistnevnte er sliten og sur, men håper pizza takeaway til middag og ostekake til dessert hjelper en smule.
Postet 26-04-21 kl 09:31 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Systemer er nede på jobb, men internettet på hjemmekontor er i orden så jeg henger på internettet foreløpig. Kan sikkert finne noe relevant å lese på, men først kaffe.
Postet 26-04-21 kl 09:43 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Min mann har også bursdag i dag! Blir nok litt kake seinere, ellers behersket feiring som vanlig.

Rolig morgen her, det er helt greit kjenner jeg. Så ruller det på med møter tidsnok!
Postet 26-04-21 kl 09:51 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det høres ut som et mareritt, Tjorven! Jeg har nettopp vært i et teamsmøte som varte 45 minutter, og det var ille nok.
Postet 26-04-21 kl 10:38 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg sitter på arbeidsrommet på jobb og prøver å tenke ut spennende undervisningsopplegg for folk som ikke synes faget er spennende. Går sånn passe.

Møtet til Tjorven høres ut som en planleggingsdag under vår forrige rektor. (Hysj da, Matilda. ) Jeg måler kvaliteten på planleggingsdager etter hvor mye strikketid det er. Jo mer tid til strikking, jo dårligere er stort sett innholdet. Null strikketid de siste to åra!
Postet 26-04-21 kl 10:39 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Snart en time inn i møtet. Foreløpig har jeg brukt aller mest tid på 13-åringen som ser ut til å ha pådratt seg omgangssyke/matforgiftning.

Sjefen min har bedt meg om å bare logge meg av. Men nå er pasienten plassert tilbake i senga med en bøtte og jeg har varslet lærer om at han ikke kommer på (digital) skole i dag.

Jeg har hatt på headset, og det virker ikke som jeg har gått glipp av så mye. Ja, ja. Dette møtet kan ikke bli en månedlig foreteelse.
Postet 26-04-21 kl 10:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Burde skrive på ei eksamensoppgåve for trening, men det er så tungt å komme i gong. Nettet frister mykje meir.
Postet 26-04-21 kl 10:59 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Bortsett fra at jeg ikke skjønner et kvidder av sånn strikkeprat, så kan jeg underskrive det Matilda sier.
Postet 26-04-21 kl 11:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Huttetu, Tjorven. Skrekkelig teamsmøte og omgangssyk sønn høres ut som er pyton kombo.

Jeg leser og evaluerer tekster til jeg ser mannen med ljåen.
Postet 26-04-21 kl 11:54 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Nå har jeg prokrastinert med å hjelpe lillesøster som holder på med sitt livs første jobbsøknad. Hun er 17 og skal prøve å få seg sommerjobb.
Postet 26-04-21 kl 12:14 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg slang meg med hjemmeskolebarnet på gymtime i stad. Tenkte at det var sikkert en hyggelig, kortvarig seanse. Ikke det, nei. Jeg rakk ikke å dusje før neste møte og møtte opp gjennomsvett og fæl. Ikke kommer jeg til å klare å bevege meg resten av uka heller. Jaja, hjemmkontorkroppen har vel godt av det, sånn egentlig.
Postet 26-04-21 kl 12:51 av Timar Timar er ikke aktiv
Oppdatert 26-04-21 kl 15:58 av Timar
Gammel
Frøy sin avatar
Hadde ikke jeg en avtale med noen her om at de skulle sense når jeg skulle gå på en ny garnsmell og stoppe meg?! Eller var det bare i hodet mitt?

Jaja fint at jeg bestemte meg for å kjøpe garn til tre tepper til, mistenker at det må bli årets julegave til noen, men 9kr nøste var liksom litt dumt å ikke slå til på.
Men NÅ skal jeg klare å holde meg unna garnbutikker, tror jeg.
Postet 26-04-21 kl 13:00 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg er ekstremt imponert over din arbeidsvilje, Tjorven. Hadde sjefen min bedt meg logge av hadde jeg gjort det fortere enn svint. God bedring til den syke!
Postet 26-04-21 kl 13:09 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Pollen!
Postet 26-04-21 kl 14:29 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
:fniser: av Frøy.

Jeg er snart ferdig med setesdalsgenser til storesøster og nå vil lillesøster også ha. Det kan nok være at det ryker med garnet til den vesten jeg ønsker meg samtidig.
Postet 26-04-21 kl 14:55 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Møtet varte ikke 6 timer, men bare 4,5. Ja, ja. Egentlig var det planlagt at vi skulle gjøre dette en gang i måneden, men jeg tror alle var enige om at det slett ikke trenger å skje så ofte.

Hodet mitt er i hvert fall skikkelig slitsomt, og jeg kom bare 7 cm på sokken (litt avansert mønster som ikke egnet seg når jeg ofte måtte følge med på presentasjonen).
Postet 26-04-21 kl 15:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Nå har jeg prokrastinert med å hjelpe lillesøster som holder på med sitt livs første jobbsøknad. Hun er 17 og skal prøve å få seg sommerjobb.

Fikk nettopp tlf. fra datteren min som var i fyr og flamme etter at hun hadde fått sommerjobb på Haukeliseter Fjellstue. Midt i blinken for henne. Ulempen er at vi ikke får sett henne så mye i sommer, men, men.
Postet 26-04-21 kl 15:25 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer Sissel.

Dette blir sommerjobb der hun bor hjemme. Men jeg er veldig glad for at hun søker. Det er ikke så lett å få noe når man er under 18 og ikke har noen kontakter. Hun har hatt litt småjobber tilknyttet fotballen tidligere. Og har skrevet, i min helt objektive oppfatning () en ganske søt søknad.
Postet 26-04-21 kl 15:40 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Hun er jo voksen, og bor jo ikke hjemme til vanlig, hun studerer i Lillehammer, så jeg er jo vant til at hun ikke er hjemme heldigvis.

Hva slags jobb er det hun har søkt på?
Postet 26-04-21 kl 15:47 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Fylkeskommunen har utlyst en rekke sommerjobber med vedlikehold på videregående skoler. Det er nok mest ment som et tilbud for å gi i hvert fall noen ungdommer en sommerjobb. Det er i hvert fall et fint tilbud, så jeg håper at hun får.
Postet 26-04-21 kl 15:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har også hjulpet snuppa med å søke sommerjobb i år. De lyser ut noen i bydelen og det var et svært forklarende oppsett på hva søknaden skulle inneholde som helt klart rettet seg mot ungdom som ikke var vant til å søke jobber. Men det var godt med litt mamma-hjelp allikevel.

Snuppa var litt oppgitt over den ekstemt korte CV-en, men jeg sa at de ikke forventet så veldig mye av 16-åringer. Hun har vært fotballdommer i 4 år allerede, og tenker at det egentlig er mer enn de fleste på hennes alder.
Postet 26-04-21 kl 15:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har forresten lyst ut en sommerjobb i år som hadde søknadsfrist i går. Jeg fikk inn 24 søknader, så jeg har litt å gjøre denne uka.
Postet 26-04-21 kl 15:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå: Håper hun får! Slike jobber lyses ut her også.

Min på 16 har fått seg sommerjobb i fotobutikk i sentrum etter å ha gjort en god innsats der i arbeidsuken før jul. Flere av venninnene hennes skal også jobbe i sommer.

Sissel: Det må jo være en flott sommerjobb!
Postet 26-04-21 kl 17:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Ja, det er som sagt midt i blinken for henne, som det friluftsmennesket hun er.

Lykke til med både søknader og sommerjobber til de andre FP barna.
Postet 26-04-21 kl 18:55 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Oppdatert 26-04-21 kl 19:07 av Sissel
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no