Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 20-05-21 kl 08:04 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg drikker kaffe og leter etter sjelen min.
Postet 20-05-21 kl 08:40 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
God morgen! Jeg skal ha muntlig fremlegg av eksamensoppgaven min i dag. Det går enten greit eller ikke. Jeg har opprettet en ny standard for hva jeg kan forvente av egen innsats i pandemitid.

Jeg har kaffe!
Postet 20-05-21 kl 08:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Det går helst bra, Blondie, men lykke til!

Har kaffe i sommergrønn, søt Mummikopp. Blir i alle fall glad av det. Venter bare på dystre innstramminger her etter russesmitten i byen som sprer seg.
Postet 20-05-21 kl 08:44 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Dette er ikke en avslappende dag. Den startet med panisk innsats for å tømme de to soverommene som skal males, og tilsvarende panisk innsats for å pakke sånn noenlunde alt som alle trenger til to netter på hotell. Nå er jeg på jobb, og ser fram til innspilling av én forelesning, to Teams-undervisningsøkter, to møter og seks(!) essays som må leses innen i morgen kl. 11. Det betyr jo minst fire i dag. Kanskje egentlig fem, siden Secunda har bursdag i morgen, og jeg derfor ikke kan styrte tidlig av gårde i morgen tidlig.
Postet 20-05-21 kl 09:01 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Lykke til, Blondie!

God morgen! Jeg har også kaffe, og en god del mindre etterslep på kontorarbeid etter gårsdagens røsk.
Postet 20-05-21 kl 09:02 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Tror de to møtene ligger litt tynt an, for å si det sånn. Heldigvis er de ikke sånne møter som krever at jeg bidrar noe voldsomt.
Postet 20-05-21 kl 09:02 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Det høres litt i overkant hektisk ut hos deg og dine for tiden, Toffskij. Håper det ikke varer lenge.
Postet 20-05-21 kl 09:07 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Oi, Toffskji. Du har travlere dager enn meg.

Men det har tatt seg opp her også, og jeg ser at det blir nok å gjøre frem til sommerferien starter.

Nå får jeg straks kaffe, og kjenner at jeg er klar for arbeidsdagen. Snuppa starter dagen med hjemmeskole (skolen hennes har ikke helt skjønt hva gult nivå innebærer, men nå er det 5 uker til jeg ikke har barn på den skolen lenger så jeg forsøker å puste med magen). Knerten skal ha sin første ordentlige friluftslivstime på lenge og er svært lykkelig i dag ... og litt trøtt.
Postet 20-05-21 kl 09:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Blondie og Toffskij.

Jeg har det ganske travelt, men heldigvis ikke på Toffskij nivå.

Men, jeg sitter fredelig på spisebordkontoret mitt etter en ganske hektisk kontordag i går. Jeg har god te og gode middagsrester som venter til lunsj. Det er fint vær og snart langhelg. Så alt i alt er livet bra.
Postet 20-05-21 kl 09:17 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Morn morn! Jeg sitter og kjenner på at bihulebetennelsen er i ferd med å ta igjen kontrollen over hode og kropp, for tredje gang siden påske, og etter to antibiotikakurer. Har skrevet en lang klagemelding til legen min i eportal. Litt praktisk å slippe å sitte og henge en time på venterommet for hver gang jeg må klage min nød, men jeg lurer jo litt på om jeg snart blir anklaget for å selge antibiotika på svartebørsen eller noe sånt. :knegge:
Postet 20-05-21 kl 09:25 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Lykke til i dag Blondie!

Jeg har kaffe og venter på at arbeidslysten skal finne meg. jeg trives best når det er litt travelt og det er litt stille før stormen nå.
Postet 20-05-21 kl 09:30 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Lykke til i dag Blondie!

Jeg har fått unna litt jobb nå på morgenen, selv om jeg nå føler at det jeg gjør ikke betyr noe så er det ingen som skal få "tatt" meg på at jeg ikke utfører jobben min.
Postet 20-05-21 kl 09:50 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Frøy!
Postet 20-05-21 kl 09:53 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Lykke til, Blondie!

Og stor klem til deg, Frøy!

Jeg har nok en lang konferansedag som tilbringes på Teams foran meg, så det blir sofa og strikketøy i dag også. Det er greit.
Postet 20-05-21 kl 09:55 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Frøy
Postet 20-05-21 kl 09:57 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Lykke til, Blondie!

Her regner det. Yngste har vært hos reguleringstannlegen. Kanskje var dette nest siste time.

Frøy!
Postet 20-05-21 kl 09:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Tusen takk for alle nydelige helsinger i går! Dagen var nydelig. Lykke til i dag, Blondie! Her har eg lagt opp til muntlige vurderinger fire timar på ras der eg må vere nokonlunde «på», og eg sit og lurer på når eg skal lære at slikt er ikkje bra for helsa mi. Jaja.
Postet 20-05-21 kl 10:23 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Ønsker meg konferansedagen til Nenne. Har hatt teamsmøter som krever mye av meg nonstop siden tirsdag. Er utslitt, trenger ny helg asap.
Postet 20-05-21 kl 14:18 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God ettermiddag! Jeg tar straks helga. I morgen tar vi turen til studenten i Trondheim. Nå venter jeg på minsten som skal kjøres ut på trening. Avslutter før helga med å være sykepleier for en liten kar som skadet begge fortennene sine (en er helt ute, en peker rett ut). Stakkars lille venn. Ble overtid på skoletannlegen vår i dag.
Postet 20-05-21 kl 16:30 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Oi, uffda Blånn. Det hørtes ikke godt ut nei. Stakkars liten.
Postet 20-05-21 kl 16:54 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Dette er faktisk dagen en ansatt hos UDI ba om unnskyldning på vegne av hele UDI for hvordan en av mine ansatte har blitt behandlet. Jeg hadde ham heldigvis ved siden av meg og telefonen på høyttaler så han hørte det. Greit å få snudd gråten fra fortvilet til lettet i det minste, men det er faenmeg en skam at det igjen og igjen er en så respektløs og FEIL saksbehandling. Hvis man synes det er så jævla slitsomt med utlendinger så kanskje man ikke bør jobbe i føkkings UDI, da!
Postet 20-05-21 kl 17:33 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Maverick: Hva skal man si? Det er så utrolig frustrerende at det er sånn, og samtidig godt å høre at du fikk presset frem en unnskyldning. Men det burde jo ikke være nødvendig.
Postet 20-05-21 kl 19:30 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det var heldigvis ikke noe pressing involvert, han kom fortvilet til kontoret etter å blant annet ha blitt beskyldt for å ha forfalsket både arbeidskontrakt og husleiekontrakt, jeg ringte UDI og hadde antageligvis flaks med rådgiveren som tok telefonen, som fant alle detaljer, ble svært flau, ga meg oppskrift for hvordan jeg skal fikse for ham, og var hjelpsom som bare det.

Men det er på ingen måte første, og neppe siste, at vi som arbeidsgiver er nødt til å gå inn som hobbyadvokat. Og det burde ikke være nødvendig.
Postet 20-05-21 kl 21:36 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Mave: en filippinsk sykepleier jeg var leder for, var ved en feil tildelt samme midlertidige personnummer som en afghansk asylsøker. Det har hårda bud, og det tok mye tid å hjelpe henne. Og hun var lei seg og livredd og det var skikkelig ille og jeg fikk veldig dårlig inntrykk av UDI. ��
Postet 20-05-21 kl 23:04 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no