Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Tittel på ytringsbehov?

Så deilig å svømme i salat! :himle:

Er vel like dårlig med bloggnavn som med nick...
Rangér dette innlegget

Så deilig å svømme i salat! :himle:

Postet 03-03-08 kl 01:37 av Høyt&Lavt

Noen ganger kunne jeg definitivt trengt en støttekontakt, en sånn liten Timmy Gresshoppe som satt på skulderen min, eller i det minste var i nærheten; klar til å stoppe kjeften min noen ganger... Idag fikk vi besøk av en god kamerat. Han har slitt med angst og depresjoner i snart 7år. Det siste året har det løsna litt, tror jeg. Iallfall såpass at han har begynt å forholde seg litt sosialt til andre... Han har ikke vært, og er fremdeles ikke særlig åpen om problematikken, noe som gjør det ganske vanskelig å hjelpe han videre.. Han vil ikke at de andre gutta (eller noen andre for den saks skyld,) skal vite noen ting om hva han har strevd med de siste åra... Men til poenget, hva gjorde jeg i dag som forårsaket salatsvømming i hundremetersklassen... Jeg kjøpte 2 filmer igår; Mars og Venus, og Buddy, norske filmer begge 2. Buddy gikk på kino for 7,5år siden, med Nicolai Cleve Broch, Axel Hennie, Pia Tjelta m flere, og hadde en person i filmen, Stig Inge, som sliter litt... Ikveld når vi da får besøk av Mr. Angst, spør min samboer om vi skal se en av filmene, og han får velge... Han prøver å trekke seg, sier han må hjem litt tidlig, skal tidlig på jobb imorgen, han er usikker på om han får sett ferdig filmen, osv, og jeg da, mitt brødhue, glemmer litt i iveren etter en film, at dette er klassiske kjennetegn på en dag for han med stress og uro i kroppen... Og enda verre, siden filmen er gammel og jeg har detaljhukommelse som en gullfisk hva filmer angår, GLEMMER jeg hele Stig Inge-rollen (han som ikke tør å gå utenfor Tøyensenteret, alltid trekker seg og skylder på at han ikke husker om han har skrudd av kaffetraktern o.l, hvis han blir bedt med på utflukter som innebærer T-banetur). I korte trekk; Stig Inge-figuren har mange likhetstrekk med vår gode kamerat!! Hvorpå kameraten vår blir så stressa av temaet at han går et kvarter før filmen er ferdig... Og jeg kjenner jeg har brukt resten av kvelden til å svømme i salatbingen min Kameraten er særdeles skarp, og han kjenner meg mer enn godt nok til å vite at jeg KUNNE ha satt på en sånn film for å belyse et tema jeg føler er viktig... Men altså , idag gjorde jeg det ikke med vilje, og nettopp det vet jeg ikke om han skjønte.. pinligpinligpinlig.. Så, har noen en Timmy der ute, eller ????

Kommentarer totalt 5

Kommentarer

Gammel
Harriet Vane sin avatar
Ah. Klassisk. Og veldig morsomt å lese om. Ikke fullt så morsomt å gjøre.
Postet 03-03-08 kl 18:00 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Oisann og uuups. Har du snakket med ham?
Postet 03-03-08 kl 18:18 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Ole Brumm sin avatar
Huff da, kjipt men det er sånn som skjer.
Postet 03-03-08 kl 19:40 av Ole Brumm Ole Brumm er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Uff. Jeg skjønner at du i etterkant følte deg litt dum. Kanskje en idé å ta en prat med ham og si at det var tankeløst av deg å presse på ham filmen?
Postet 03-03-08 kl 21:11 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Høyt&Lavt sin avatar
Det ordner seg nok.. Har jo god erfaring med salatbading... Har dypdykka langt nedi komposthaugen før(Timmy, hvor i h... var du alle de gangene??!!). Han har vel blitt mer vant til meg og mine fantastisk gjennomtenkte påfunn det siste året. Jeg avtalte å ta med filmen til han en dag, og samtidig klippe håret hans..
Postet 03-03-08 kl 23:13 av Høyt&Lavt Høyt&Lavt er ikke aktiv
 

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no