Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 10-02-22 kl 06:37 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
him sin avatar
God morgen! Her er det hjemmkontor (og når man vanligvis er på kontor-kontor er det godt. Men jeg er definitivt ikke skapt for å ha hjemmekontor i lengre tid.)
Postet 10-02-22 kl 07:43 av him him er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på hjemmekontoret i dag. I går fikk jeg unna en veldig viktig leveranse, og jeg vet at det er folk der ute som kommer til å bli VELDIG glade for det jeg/vi fikk til. Det er morsomt når arbeidet gir litt umiddelbare resultater. Normalt sett jobber jeg med ting som kanskje skjer om 15-20 år.

Mannen ser på OL ca en meter unna, mens jeg forsøker å jobbe som normalt på hjemmekontoret. Norge tok visst en sølvmedalje, så han får lov til å være litt engasjert.
Postet 10-02-22 kl 07:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen!
Snart ferdig med denne uken også, når vi bare fikk januar over så ser det ut som at resten av året skal forsvinne i en vind.

Et par møter og litt diverse greier på planen her i dag, men kunne heller ha tenkt meg å bare se på OL og stikke.
Postet 10-02-22 kl 07:56 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Full dag på jobb i dag. Med litt for mye å gjøre.
Jaja, dagen går nå unna om ikke annet.
Postet 10-02-22 kl 07:58 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Godmorgen.



Spisebordkontor i dag og det er egentlig litt deilig.



I likhet med Frøy har jeg bare lyst til å ta meg fri og finne frem strikketøyet. Jeg holder på med så mye morsomt for tiden.


Ellers er mannen og jeg i tenkehjørnet på om vi må på hytten og måke tak i helgen. Vi var der forrige helg, og fikk taket ganske snøfritt, og jeg tenker at det må holde til neste helg, men han er usikker. Alt det vi ikke tenkte på da vi bestemte oss for hytte.
Postet 10-02-22 kl 08:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal følge digitalt seminar på begynnelsen av dagen, så skal jeg forflytte meg til kontoret i lunsjen. Skal rekke det akkurat.
Postet 10-02-22 kl 08:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå: Noen hyttesteder har skoleungdom osv som måker hyttetak. Vet ikke om det finnes noe sånt hos dere? Kan være verdt å sjekke til en annen gang.

Vi har det bra alle tre. Den siste dagen er gått med til covid, rart det der. Flytting om nøyaktig en uke.
Postet 10-02-22 kl 08:15 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Møtetett dag på teams, starter friskt med presentasjon av et prosjekt jeg har styrt ganske selv. Det er litt skummelt. Så nå skal jeg vurdere om jeg må legge inn noen bilder eller ikke.
Postet 10-02-22 kl 08:23 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
millact: ja, vi kan sikkert betale oss ut av det. Men her er spørsmålet om det må måkes eller ikke. Om det må så gjør vi det selv.



Lykke til tink.
Postet 10-02-22 kl 08:31 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. I dag har jeg huska OL, så jeg håper å få med meg slutten på 10-kilometeren før jeg må gå. Har time til å ordne neglene kl. 9.30, og skal prøve ei forsiktig intervalløkt etterpå. Praktisk når treningssenteret ligger i etasjen over der jeg klipper meg og ordner neglene. :jålete:
Postet 10-02-22 kl 08:33 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Endelig ferdig med å kjøre barn hit og dit på morgenen - det er altså så deilig å sykle til jobb! :zen:

Sitter og klør meg i hodet over SSB-skjema. Tror jeg må ringe for hjelp, for de skriver på et språk jeg ikke skjønner.
Postet 10-02-22 kl 08:42 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Sitter i digitalt skoleledermøte. De viser film om de to siste årene og jeg sliter med å holde tårene tilbake. Jammen har det vært to rare, tøffe og spesielle år. Og jeg har hatt det relativt bra. Trygg jobb for både meg og mannen og to av tre barn klarer seg brillefint, sistemann sliter (men det hadde han kanskje gjort uansett).

Hel dag i digitalt møte (ellet foredrag/innlegg), men heldigvis skal jeg undervise en elev midt på dagen.
Postet 10-02-22 kl 08:43 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Ingen møter i dag, har et lengre stykke utrolig kjedelig rettearbeid. Vurderer å sette på tv mens jeg holder på. Er null interessert i OL her i huset, det er litt synd. Sønn på 15 informerte i går at han ikke visste at det var OL nå, da mener jeg han bør begynne å lese litt mer nettaviser, ass.
Postet 10-02-22 kl 08:53 av Pelle Pelle er aktiv nå
Gammel
Anda sin avatar
Jeg skal på et fysisk møte i byen i dag, med virkelige folk og lunsj noen andre har laget!

Og så veldig snålt at pjokken kunne låne bilen, hente to kompiser og så dra på skidag med skolen. Er jeg som har gjort det i alle år.
Postet 10-02-22 kl 09:17 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Møtefri dag, men jeg må ta meg sammen og få gjort unna noe som er skikkelig kjedelig, men nødvendig. Det er _litt_ vanskelig å motivere seg, foråsiresånn.
Postet 10-02-22 kl 09:18 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Så hyggelig med skidag. Her har den vært avlyst de siste årene pga vær/føre og korona. Synes det er så synd, for barna mine liker ski godt.
Postet 10-02-22 kl 09:24 av Pelle Pelle er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Litt kaos på morgenkvisten når både mann og sønn produserer positiv hurtigtest. De har begge vært litt tufse i natt, så vi ble ikke direkte overrasket.

Min test er fremdeles blendahvit.

Utrolig praktisk å bo i samme bygg som bydelen bruker til å dele ut gratis hurtigtester. Jeg har vært og fått tester. Snuppa som hadde omikron for en måned siden trenger visst ikke teste seg ut av karantene.
Postet 10-02-22 kl 09:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God formiddag! Hjemmekontor, selvvalgt fordi det er mest praktisk i dag, skal reise til Bergen i kveld og må få pakket litt innimellom. Ble jo ikke NM for brass, men drar likevel, blir både sosialt, kos, mat og drikke, og litt korpsmusikk selv om den store happeningen altså er avlyst.
Postet 10-02-22 kl 09:53 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er litt daff i dag og etterlyser litt arbeidslyst. Burde kanskje skrive en liste over ting jeg burde gjøre i dag og før den er ferdig er det sikkert lunsj.
Postet 10-02-22 kl 10:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg kjenner følelsen Fersken.



Jeg har løst det ved å finne en arbeidsoppgave der jeg trenger input fra noen andre. Så nå har jeg sendt ut spørsmål om det og da kan jeg med god samvittighet legge den oppgaven til side, for der venter jeg jo på svar.



Og så fant jeg en annen der jeg bare kan sitte og finne informasjon og akkurat nå var det det mest tiltrekkende. Oppgaven haster også, så det er ikke bare moromaksimering her.
Postet 10-02-22 kl 10:59 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Da har jeg fiiine negler, og intervalløkt ti dager etter operasjon gikk strålende. Løp 4x4 i laaaaavt tempo, og det var utrolig deilig! Testa magen med planke etterpå. Ingen smerter, men litt stikking i det ene arret. Tipper lett styrke på mandag vil gi helt fint.

Nå skal jeg stikke innom Skeidar og se på ny sofa før jeg går hjem i ruskeværet.
Postet 10-02-22 kl 11:21 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Du vet ungen din ikke er helt normal når hans største bekymring etter positiv test er at han skulle ha norskprøve med setningsanalyse i dag. Han ville så gjerne vise at han virkelig hadde forberedt seg nå (etter litt dårligere resultater til terminslutt enn han syntes han fortjente).
Postet 10-02-22 kl 11:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Legetime og møte på skolen unnagjort. Skravletime etterpå. Kommer til å være utkjørt i ettermiddag for huet kommer til å være overfylt.
Postet 10-02-22 kl 12:30 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Sjefen på telefon: Ser ut som at ny stilling går i boks og at vi kan direkte plassere deg der, er ikke helt 100% avklart enda. Det gir deg mulighet til å vokse og utvikle deg, vi legger selvfølgelig også på lønnen din. Er du med og klar?

Spennende og jeg håper virkelig at dette går i boks!
Postet 10-02-22 kl 14:37 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så bra Frøy.


Jeg har vært dårlig arbeidstaker og både bakt brownies og laget tomatsaus i løpet av dagen. Men det har vært deilig med noen små avbrekk og jeg koser meg såpass med matlukten at jeg påstår at jeg blir mer effektiv når jeg setter meg ned igjen.
Postet 10-02-22 kl 14:39 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Så stas, Frøy!

Selv forsøker jeg å finne glede i at hele tre direktører har uttrykt bekymring for arbeidsmengden min det kommende halvåret. Det er godt at de ser jobben jeg gjør. Det er ikke alltid det føles sånn. Og gjett om jeg kommer til å bruke dette for alt det er verdt i neste lønnsforhandling.
Postet 10-02-22 kl 16:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg hjem og i sofaen og da kom smellen.

Så artig, Frøy!!
Postet 10-02-22 kl 16:54 av star star er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Er på jobb, 2 gangen denne uken.
Systemer er på vei opp igjen og jeg mister litt motet med tanke på alt vi må ta igjen. Siden vi ikke har tilgang til mappa med alle regneark har vi fått mappen delt, så ALLE formler må gjøres om. juhu...
Postet 10-02-22 kl 16:57 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er litt skeptisk til at jeg får personalansvar da, men det kan jo fort gå godt det også. Jeg skal få være med å finne teamet mitt, det hjelper jo på.
Postet 10-02-22 kl 17:24 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Gratulerer Frøy!
Postet 11-02-22 kl 08:07 av him him er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no