Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 15-06-21 kl 08:30 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Martis sin avatar
I dag er det avslutning for minstemann på skolen, siste uken på barneskolen dette. Tiden flyr! Heldigvis med foreldre og litt høytidelig swung over det hele.
Postet 15-06-21 kl 08:37 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Litt tung start på dagen, men håper det tar seg opp med første kaffekopp når jeg vel kommer meg på jobb. Strålende vær i alle fall. =)
Postet 15-06-21 kl 08:53 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Online seminar og hjemmekontor i dag. Deilig!
Postet 15-06-21 kl 08:58 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg skal holde to kurs i dag og det for en gjeng som jeg vet at kan være litt kranglete. Jeg har, klok av skade, splittet de to som kan fyre hverandre litt opp og håper at det hjelper.

Ellers så er både meg og guttungen en stort smil etter at de endelige standpunktkarakterene ble lagt ut i dag.
Postet 15-06-21 kl 09:04 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn! I dag skal jeg besvare en lenge etterlengtet forespørsel fra en stor aktør. Wish me luck!

Og i kveld har en av mine nieser på min manns side bedt meg på middag!
Postet 15-06-21 kl 09:11 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sliten etter avslutning i går. Tenker minsten er misunnelig på brorens ferie. Han må holde ut ut uka.
Postet 15-06-21 kl 09:19 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Lykke til, Frøy og Eia!
Postet 15-06-21 kl 09:20 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er på kontoret! I dag skulle vi sitte sammen tre stykker for å virkelig få noe gjort og så sender den ene (neket!) en melding om at han ikke kommer allikevel. Det er så tungt å få noen gjort!

Kontoret har alltid pleid å ha arktiske temperaturer på sommeren, men nå må de omsider ha fått reparert det for her er det alt for varmt med langbukser og sko og sokker. Også jeg som skal være her helt til fem i dag!

Storebror fikk melding i går ettermiddag om andregangsintervju på den lærlingejobben førstkommende fredag. Nå er vi fryktelig spente! Det var flere titalls søkere og vi vet ikke hvor mange som har fått andregangsintervju, men dette er så og si siste sjanse for å finne noe. Nå går alle i ferie og de han ikke har hørt fra nå det har vært sånne som har vært usikre på om de skulle ha lærling eller ikke i år. Så da har de vel landet på ikke kan det se ut til.
Postet 15-06-21 kl 09:38 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Frøy! Jeg mistenker at det ikke er tenåringer du skal holde kurs for?

Er trøtt etter en sen kveld i går. Slitsom og nervepirrende, men gøy når det gir uttelling.
Postet 15-06-21 kl 09:41 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Frøy og Eia. Og jeg krysser fingre for Nennes forhåpentligvis kommende lærling. Blir det VG3 på skole hvis ikke? Det er virkelig for dårlig at de ikke kan få et bedre tilbud. Vi trenger fagarbeidere.

Jeg er fremdeles ved spisebordet og kjenner at motivasjonen bare renner ut av meg. Jeg har nok å gjøre, det er ikke det. Men jeg trenger noe mer enn meg selv og radioen. Jeg er virkelig ikke laget for dette her. Nå sier jobbens intranettsider at vi skal tilbake til normalen igjen etter ferien og det kan jo også bli spennende. Jeg innser at jeg til høsten kommer til å ha noen dager der jeg kommer til å savne hjemmekontoret. Ideelt sett ville jeg hatt tre dager på kontoret og to dager hjemme. Da tror jeg at jeg både hadde vært effektiv og blid. Men vi får se hva det åpnes for.
Postet 15-06-21 kl 09:54 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Treg morgen; snart frokost, og så skal jeg på jobb og rydde. Ingen undervisning fordi elevene har turdag.
Postet 15-06-21 kl 10:05 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Smart, frøya, du er så kul.
Eg skal på jobb, og skal rydde ut fra kontoret etter 14 år på samme arbeidsrom, nesten med dei tre samme damene heile veien. Vårt lille arbeidsrom blir hvilerom. Det er ordentlig trist, særleg fordi eg no antagelig må inn på eit arbeidsrom med 6 eller 8 andre. Det er IKKJE gøy med tanke på høreselshemminga mi, så eg har sendt Mail til HRdama med rektor på kopi.
Postet 15-06-21 kl 10:32 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg har sovet tre timer i natt.
Er på sykehuset med eldste for en vurdering av behov for operasjon, håper jeg rekker hjem til et jobbmøte og at jeg også får sovet litt før det er middag med jobb i kveld.
Postet 15-06-21 kl 10:32 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har både sovnet og våknet i en vidunderlig armkrok og kjenner på at ingenting fælt noen gang kan skje igjen.

Jeg er på jobb, men det har jeg egentlig ikke tid til.
Postet 15-06-21 kl 10:42 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Så digg, Blondie. Det er deg vel unt.
Postet 15-06-21 kl 10:52 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Strømmen forsvant i et øyeblikk, men nettet kom ikke tilbake. Sitte her å dingle da.
Postet 15-06-21 kl 10:54 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Sliter stort med konsentrasjon og egen innsats i dag.
Av og til savner jeg faste rutineoppgaver og at noen forteller meg at mellom slik og sånn skal du gjøre denne spesifikke oppgaven.
Postet 15-06-21 kl 12:04 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Sitat:
Og jeg krysser fingre for Nennes forhåpentligvis kommende lærling. Blir det VG3 på skole hvis ikke? Det er virkelig for dårlig at de ikke kan få et bedre tilbud. Vi trenger fagarbeidere.
Takk!

Han har gått VG3, det er vanlig for automatikere, så de har bare halvannet års læretid etter tre år, ev. to og et halvt år etter to år, men nesten ingen tar bare to år teori. Han har søkt og kommet inn på forkurs på ingeniørhøgskole, men jeg er redd motivasjonen for mye teori nå ikke er der. Dette var langtidsplanen hans. Han ville ha fagbrev og jobbe noen år først. Og det tror jeg han hadde hatt veldig godt av.
Postet 15-06-21 kl 12:07 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det skulle ikke være elever på skolen i dag pga. turdag, så jeg dro på jobb i treningstøy. Så har alle Vg1-klassene ombestemt seg pga. litt regn, og plutselig er jeg invitert inn på avslutning i en av dem. Føler meg ikke akkurat kledd for anledninga.
Postet 15-06-21 kl 12:14 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Mulig jeg trenger å komme meg ut blant folk igjen. Jeg leste Blondies og Inputs etterfølgende innlegg, og fikk umiddelbart setningen "Digg med ligg" i hodet.

Postet 15-06-21 kl 12:19 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Så herlig Blondie.

Tink; Jeg tenker at hvis man ser for seg mannfolk i aldersgruppen 55-65 som tenåringer og bruker samme taktikken på de så blir det enkelt å forholde seg til.
Postet 15-06-21 kl 12:51 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Uæææh! Nå har jeg sendt svar. Dette kan bli stort, eller det kan munne ut i ingenting. Tiden vil vise.

Jaja, tilbake til kjedeligere oppgaver, som feilsøking i lønn/feriepenger, akkumulert over fire! år.
Postet 15-06-21 kl 13:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det var det, -ea-.
Postet 15-06-21 kl 13:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ferdig! Måtte tilogmed lage en sceencast nå på slutten om hvordan lage snarvei på skrivebordet. Nå fortjener jeg en liten pause, som jeg tror at jeg skal bruke til å rekke opp clutchen som jeg startet på i gå, ser at jeg strikker for stramt så må opp en halv størrelse på pinnene. :cry:
Postet 15-06-21 kl 14:36 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Fra alle på skolen i går, til at kun Storebror var på skolen i dag.

Lillesøster streiket allerede før hun sto opp, hun tror jeg våknet på vranga.

Bonusgutten holdt ut i 30 minutter, så marsjerte han hjem i raseri "jeg tar tidlig sommerferie!" hadde han sagt, og tatt sekken og gått.

Men den utfordringen får de som er foreldre ta, jeg har hatt en kjapp prat med han, og han fikk beskjed om at det er bare å oppføre seg som folk, og jeg skal ikke se snurten av sure miner eller vrang oppførsel.

Så joda. Neida.

Snart sommerferie.

Mistenker det har vært noen troll her i løpet av natta og trykket på vrang-knappen på alle.
Postet 15-06-21 kl 15:00 av Serafin Serafin er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no