Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Januarkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Januarkaffe

Postet 01-01-25 kl 07:00 av Kaffestuggu

Godt nytt år, FP!

Kommentarer totalt 339  

Kommentarer

Gammel
Nenne sin avatar
Godt nytt år!
Postet 01-01-25 kl 13:00 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Godt nytt år
Postet 01-01-25 kl 16:44 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
Godt nytt år, ja! Vi har en veldig rolig nyttårsdag etter en stillferdig nyttårsaften; vi koste oss med hummer, is og julekaker, og i dag skal jeg lage suppe av hummerskall og steke andebrystene de hadde på tilbud på Rema i går kveld. Men først pusle litt mer med bøkene mine i fred og ro.
Postet 01-01-25 kl 17:25 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ser ut til at det er flere som er fokusert på fortsatt romjul enn på flunkende ny januar i kaffebloggen. Det er vel forståelig nok.
Postet 01-01-25 kl 17:26 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det føles litt som romjul fortsatt.

Vi spiste hyggelig middag med ungdommene før de dro på fest i går. Vi voksne ble på sofaen med sjakk på TV. Vi tittet ut på rakettene mellom to partier, da. Min form tillater ikke de store krumspringene, så det er fint at kjæresten liker å henge med meg hjemme.
Postet 01-01-25 kl 17:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 01-01-25 kl 18:06 av Blondie
Gammel
Tjorven sin avatar
Godt nyttår!

Vi hadde nydelig middag i går, men det var en rolig kveld. Så i dag kom jeg meg på trening. Senteret pleier å være stappfullt, men i dag var det veldig rolig. Det føles som en god start på det nye året. Og i morgen begynner jeg i «ny» jobb - samme arbeidsgiver, men en helt annen seksjon. Det blir spennende.
Postet 01-01-25 kl 18:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Lykke til i «ny» jobb, Tjorven. Jeg har søkt meg ny, skal søke en til og er spent på om det blir noe intervju.
Postet 01-01-25 kl 18:22 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har startet på nytt strikkeprosjekt, som innebærer enkel fletting. Hater allerede flenttepinnen, og skal nå tilbringe litt tid med YouTube for å lære uten den flettepinnen. Årets nyttårsforsett.
Postet 01-01-25 kl 18:43 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Flettepinne er vanvittig pes, men YouTube er din venn. Jeg fletter uten å bruke flettepinne.
Postet 01-01-25 kl 18:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da har vi kommet oss hjem. Glad vi kjører mot trafikken.
Postet 01-01-25 kl 19:18 av star star er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Rolig kveld i går og rolig dag i dag det er bare eldste som skal tidlig opp i morgen, vi andre har fri ut uken.

Jeg har funnet ut at jeg må ta noen grep angående jobb. Det er ikke det at jeg ikke trives, men jeg kjeder meg litt. Og når jeg kjeder meg, så blir jeg uproduktiv.
Postet 01-01-25 kl 19:48 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Og godt nytt år til alle.

Har karet meg på jobb, mye snø på veien og uvant for oss som er vant til våt asfalt hele året. Godt med kaffe i koppen og god tid til å ta inn arbeidsoppgavene.
Postet 02-01-25 kl 09:25 av tink tink er aktiv nå
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen, og godt nyttår! Jeg er også på jobb. Vi har ikke snø enda, men det er meldt i løpet av dagen, så får vi se hvordan det ser ut når jeg skal hjemover.
Postet 02-01-25 kl 09:35 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen og godt nyttår
Jeg har fri til mandag. Kjenner at jeg trenger det. Må få svart på noen mail og booket noen møter da.

Nå er det blitt vinter her, så må finne frem varme klær. Planer for dagen er tur med hunden, trening i hot sal (herlig nå i kulden), så til stallen. Blir nok der noen timer da den ene hesten trenger en vask
Postet 02-01-25 kl 09:45 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Godt nyttår! Hjemmekontor i dag, tror ikke det blir veldig mye å gjøre.
Postet 02-01-25 kl 09:48 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Syklet til jobb i dag. Været var ille, og føret enda verre. Kan kalle det en treningsøkt.
Postet 02-01-25 kl 11:31 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God dag. Kaldt ute i dag, men sol. Nyter nok en fridag (ok, sjekket mail, da), og skal straks sjekke ut et alternativt treningssenter. Stålsetter meg for mulig fullt senter, men håper nok folk er på jobb i dag så jeg unngår det verste januar-rushet.
Postet 02-01-25 kl 12:41 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg hadde planar om båltur i dag, men her er det snøstorm og ruskete, så ellers takk. Bakar brød i staden.
Postet 02-01-25 kl 12:54 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
God første arbeidsdag! Jammen er det mange på jobb hos oss til å være så tidlig i januar, men det er også masse å gjøre, så det passer bra. Og så er det så nydelig klart vær å sitte og se ut på i dag!
Postet 02-01-25 kl 12:59 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag. Jeg ninyter siste fridag. I morgen er det plandag for oss lærere (og dessverre er programmet langt fra det vi ønska oss nå på slutten av første halvår og med enormt behov for å samarbeide om planer for neste halvår; det reduserer motivasjonen betraktelig). Mandag kommer elevene.

Herremannen er fortsatt hjemme, så vi har gått en koselig tur. Han reiser klokka 7 i morgen, så det blir tidlig opp for å kjøre han til flyplassen.
Postet 02-01-25 kl 13:07 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg er på jobb, og fordriver tiden blant annet med å finne ut av hvordan jeg skal få fikset bilen min, som har en støtdemper som har gått heden. Og hverdagslogistikken, som var litt avhengig av tilgjengelig bil disse dagene.
Postet 02-01-25 kl 13:44 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Sol og finvær og vurderer å ta meg en skitur, men skiparneren min er blitt opphengt i et IT problem, selv om han er på ferie. Snøft.

Mulig jeg bare stikker ut alene, er jo også kommet pittelitt nysnø!
Postet 02-01-25 kl 13:54 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg pakker ned jula. Har planer om å ta en sjau i boden samtidig.
Postet 02-01-25 kl 14:36 av star star er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Her har det vært sofadag og ut en liten tur i strålende vintervær. Nå tilbake til sofa, pledd og julebrus. Det er en sånn dag, planer om å fortsette å pakke ned jula og finne frem vinterklær.
Postet 02-01-25 kl 15:05 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Sissel sin avatar
Her laver snøen ned.

Jeg gleder meg til en kollega kommer tilbake i morgen, etter å ha vært sykemeldt i 3 uker, og jeg måtte ta hennes jobb - uten overlapp. Det har vært et helsike, så takk og pris at hun er tilbake snart.
Postet 02-01-25 kl 15:22 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Her har det vært en fantastisk dag! Nydelig solskinn på hvit snø. Jeg nyter fridag i mer hverdagsmodus, i.e. uten stor brunsj og stor middag.
Postet 02-01-25 kl 15:57 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Og vips var jula ryddet bort. Deilig.
Postet 02-01-25 kl 16:35 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Heisann! Krystallsykeanfall på matta under uttøying, midt på gulvet på treningssenter, var en ny opplevelse. Måtte ta tak i en fremmed for å karre meg til garderobe. Heldigvis var hun både fattet og hjelpsom. Nå ligger jeg i sofaen og venter på at hodet skal stabilisere seg litt bedre. Jaja, verden går ikke helt trillrundt lenger.
Postet 02-01-25 kl 18:04 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God kveld! Brå start på treningsåret i dag med en real crossfit-økt (eller krysstrening som eple-klokka insisterer på å kalle det). Puh!
Postet 02-01-25 kl 21:33 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jula er borte og jeg har gitt bort litt annet via Finn.
Postet 02-01-25 kl 21:40 av star star er aktiv nå
Gammel
Pelen sin avatar
Hjemmekontor i dag og det var deilig, da rakk jeg med både yoga og henting av pakker og så hjem igjen før kl. var 8.20. Rolig dag, men nå er det litt fart ettersom jeg er prosjektansvarlig for oppstart av et nytt system i dag og det er i vårt amerikanske selskap og de begynner å jobbe når jeg slutter å jobbe.

Julen ble fjernet i går og i dag.

Herremannen er på fly til Singapore, han skal studere dere et semester.
Postet 02-01-25 kl 21:43 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Pelen: Så spennende for Herremannen. Min niese var et semester der på denne tiden i fjor og hadde det strålende.
Postet 03-01-25 kl 00:43 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
God morgen, sleepless in Seattle her, vært våken i flere timer allerede. Herlig snøfall i går kveld, og mer i vente, gjør at jeg velger et søvnig hjemmekontor i dag. (Og innser mine privilegier at jeg faktisk kan velge det).
Postet 03-01-25 kl 07:37 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen!

Snøkaos her i dag. Fremdeles fri, så snart ut på tur med hunden og så trening. Deretter stallen

Får se om vi ikke også pakker bort julen i ettermiddag.
Postet 03-01-25 kl 08:35 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Masse snø her også. Følger oppfordringen om å unngå trafikken og holder meg på hjemmekontoret. Får legge inn noen måkepauser i løpet av dagen. Greit å kombinere frisk luft, dagslys og litt fysisk aktivitet.
Postet 03-01-25 kl 08:43 av tink tink er aktiv nå
Gammel
Dali sin avatar
God morgen. Velger også hjemmekontor i dag siden alle bussene står. Valget om å sykle i går skal nemlig absolutt ikke gjenta seg på et slikt føre.
Postet 03-01-25 kl 08:56 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg er så møkklei magen.
Tror ikke det er snøkaos her. Guttungen er på vei til skolen og jeg har diverse planer. Så får vi se om jeg faktisk orker.
Postet 03-01-25 kl 09:05 av star star er aktiv nå
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! På hjemmekontor. Vi våknet til at varmepumpa hadde sluttet å funke. Eller dvs. det er forhåpentligvis/sannsynligvis ikke pumpa det er noe galt med, men stikket ute. Så krysser fingrene for at elektrikeren som kommer i løpet av dagen fikser det.

Så nå har mannen vært ute og handlet ved - vi hadde bare litt igjen, så nå fyres det.

Litt snøkaos her tror jeg, og ihvertfall glatt sa mannen. Og mer skal det visst bli utover formiddagen.
Postet 03-01-25 kl 09:40 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
I går satt jeg helt mutters alene i et svært landskap, så i dag har jeg valgt hjemmekontor. Jeg vet at de fra min seksjon kommer til å være på plass fra mandag. Men nå har jeg litt tid til å sette meg inn i ting i min nye seksjon. Jeg begynner å innse at jeg virkelig må lære meg en del nytt.

I Oslo er det nydelig, men kaldt vær.
Postet 03-01-25 kl 10:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Var oppe før fuglene fes og ordnet morgenfôr og whatnot i stallen, trodde jeg skulle fryse i hjel med de minus tolv som var oppå toppen der (og det er kalde kuldegrader ass), men det var lunt og godt inni den superdeilige stallfrakken min. Skulle ønske den ikke stinket stall sånn at jeg kunne bruke den overalt hele tiden. Og sove i den.
Postet 03-01-25 kl 10:28 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Første dag på jobb etter juleferie og budsjett med kommunedirektøren på planen. Pangstart! For det går jo på ræva. Som opptakt så startet jeg med å kjøre meg fast. Nabo reddet meg. Har brøyter og han må komme før jeg kommer hjem. Skal handle sånn at jeg slipper ut før søndag. Meldt enda mer snø. Så da blir det fyring i ovnen og inneliv mens vi venter på bedre tider.
Postet 03-01-25 kl 11:02 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Fortsatt ingen elektriker her, men de har lovet å komme i løpet av dagen.

Snart lunch, lurer på om jeg skal høre om de andre som er hjemme har lyst på kokte egg.

Faktisk opplett og ganske blå himmel her akkurat nå, lurer på hvor lenge det varer.
Postet 03-01-25 kl 11:34 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Pamina sin avatar
Kreket meg avgårde til jobb i dag, sliter med å bli særlig effektiv, men har lest gjennom mail, og begynt på ToDo-listen. Den kommer til å bli en god del lenger i løpet av dagen, håper jeg.

#ersåååtrøtt
Postet 03-01-25 kl 11:48 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God formiddag! Her er det kaffe i koppen, og etterhvert skal jeg til kiropraktor.
Postet 03-01-25 kl 11:49 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
God formiddag! Nydelig klarvær i dag også, det er deilig å ha de digre vinduene med utsikt utover byen. I alle fall nå før lunsj, før solskinnet kommer rett inn på skjermen og vi må trekke ned persiennene.
Postet 03-01-25 kl 11:53 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har dusja og innsett at det nok bare blir rusletur til nærbutikken i blåsten.
Postet 03-01-25 kl 12:11 av star star er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Skisprint på tv og skikkelig snøføyke ute. Snart hoppuka og kvalik på telefonen siden rennet ikke vises på tv.
Postet 03-01-25 kl 14:04 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er hjemme fra nyttårstur til Bergen og har faktisk kreket meg på biblioteket og satt i gang med systematisk arbeid. Det har vært deilig med skikkelig ferie! Heldigvis inneholdt ikke jobb-e-eposten (som jeg ikke hadde sjekket på en uke!) noen store bomber eller katastrofer, så ting er sånn rimelig under kontroll. Inntil videre, i hvert fall.
Postet 03-01-25 kl 14:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Egentlig fortsatt fri, men måtte ta unna noen hastesaker som tillitsvalgt. Sitter å vurderer om vi MÅ på butikk i dag eller om jeg sliper å gå ut i snøen.
Postet 03-01-25 kl 15:21 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Mannen har reist til Spania for en ukes motorsykkeltur, og jeg er fortsatt svimmel og kvalm etter mulig krystallsykeanfall på torsdag (ligner i alle fall veldig). Får gjort ting i sakte tempo, da, med litt hvile innimellom for å stabilisere.

Yngstemann på snart 18 har funnet seg både vennegjeng og ny kjæreste, og alle henger mye her. Det er så fint.

Får se om jeg orker å fore banden i kveld - det setter de veldig pris på.
Postet 04-01-25 kl 12:48 av Eia Eia er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.